husqvarna_svartpilen_801_2




Elektrostřela Mugen Shinden San

Mugen, dceřiná společnost Hondy, nedávno představila inovovaný model elektrobiku Shinden s přídomkem San pro sezonu 2014. Tým Mugen má s novým modelem vysoké cíle, se svými jezdci chce obsadit první dvě příčky na každoročním závodu e-biků Zero TT na Isle of Man.

„San“ znamená tři, což napovídá, že jde o třetí generaci tohoto elektro-superbiku. Pro rok 2014 vzrostl výkon třífázového motoru o rovných 10 koňských sil na 134 koní. Točivý moment je víc než slušných 220 Nm. Kolik energie dokáže vyprodukovat baterie, jakou má kapacitu baterie, či zda byla kapacita navýšena, to Mugen nesdělil. Shinden San váží 240 kilogramů a právě hmotnost je hlavní slabinou současných elektromotorek.

Na vývoji motoru se podílela zkušená firma Mission Motors, kolik úprav udělal Mugen, jestli vůbec nějaké se ale neví. Ředitel Mission Motors k tomuto tématu vydal následující prohlášení: „Představujeme vám některé nové technologie pro závodní motocykly Mugen Shinden San. Naši inženýři pracovali po boku týmu Mugen a učili se z jejich dat. Pro závod Isle of Man TT 2014 jsme byly součástí vývoje nového produktu, který opravdu posouvá hranice elektrických motocyklů jak na závodní dráze, tak mimo ni.“
Mugen svému motocyklu věří na zdolání hranice průměrné rychlosti na kolo na okruhu Snaefell Mountain Course, která pro e-biky činí 110 mil za hodinu (jejich vlastním cílem je 115 mph). Jen pro srovnání – superbikový rekord z roku 2013 činí 131,67 mph a zajel ho legendární John McGuinness.

A právě tento dvacetinásobný vítěz závodu TT usedne společně s dalším zkušeným týmovým kolegou Brucem Anstey za řídítka Shindenu San. Vysoké cíle jsou tedy na místě. Cestu za ovládnutím závodu Zero TT Mugenu ulehčil americký tým MotoCzysz (s jezdcem Michaelem Rutterem), který se letos závodu neúčastní.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist