20 let značky Honda v ČR - rozhovor s Petrem Hubáčkem

České zastoupení největšího světového výrobce motorek slaví letos kulaté narozeniny. Během svého působení na našem trhu Honda nebyla vždycky jedničkou v prodejích, ale v posledních letech si vedoucí pozici pohodlně hlídá. Co stojí za obchodními úspěchy značky Honda a jak vůbec celé zastoupení funguje jsme se ptali PR specialisty Honda ČR Petra Hubáčka, a vy můžete svoje dotazy na něj přidat do formuláře pod článkem.

20 let značky Honda v ČR - rozhovor s Petrem Hubáčkem
Jak hodnotíte uplynulý rok 2012? V čem vidíte hlavní důvody prodejních úspěchů?
Myslím, že prodejní statistika mluví v tomto případě za vše. Za uplynulý rok 2012 se Hondě podařilo prodat 1688 (registrované kusy 1-12 2012) motocyklů což z ní dělá nejúspěšnější značku na trhu. Faktorů úspěchu, které se na dosažených výsledcích podílejí, je hodně, mezi ty klíčové patří nejvyšší kvalita a renomé největšího a nejsilnějšího motocyklového výrobce na světě, široká modelová řada, která byla v uplynulém roce posílena o dvanáct nových či inovovaných modelů, silná dealerská síť a maximální vstřícnost k našim zákazníkům, kteří vůči naší značce projevují mimořádnou přízeň a kteří jsou pro nás tím nejdůležitějším při plánování veškerých aktivit a cílů. Obecně ve filozofii značky vždy bylo, je a bude, že zákazník je na prvním místě. Toto pravidlo je všemi zaměstnanci napříč Hondou dodržováno a respektováno a jak je vidět, nese výsledky.

Honda ČR letos oslaví 20 let fungování na českém trhu. Jak se za tu dobu firma rozrostla a co se změnilo ve vztahu k zákazníkům?

Ano, v září roku 1993 byla založena Honda Česká republika s tehdejším prvním presidentem, panem Nakagawou, který se z postu prezidenta Hondy ČR v průběhu následujících let vypracoval na ředitele závodu Hondy v Indii, která produkuje 11 500 kusů motocyklů denně! Působiště společnosti bylo tehdy v rekonstruované prvorepublikové vile na Hanspaulce v Praze 6, Komornické ulici. Od tehdejšího vzniku až po současnost se změnilo naprosto vše – společnost se přestěhovala, navýšil se počet zaměstnanců, rozrostla a posílila se především dealerská sít, která hraje ve vztahu k zákazníkům nejdůležitější roli. Autorizovaný prodejce Honda je pro zákazníka téměř v každém regionu, prodejní personál je pravidelně školen, aby uspokojil i ty nejnáročnější požadavky. Dodávky naprosté většiny náhradních dílů jsou realizovány v časovém horizontu dvou dnů, rozrostly se showroomy s motocykly, protože modelová řada se v průběhu let neustále rozšiřuje. Každoročně pořádáme promo akce, kde mají zákazníci možnost seznámit se nejen s aktuálními novinkami, ale také s klíčovými modely osobně. Jak jsem již uvedl, zákazník je vždy na prvním místě a jeho spokojenost je pro nás tou nejvyšší prioritou.

V březnu nás opět čeká kuriózní situace, kdy v Praze budou probíhat dvě motocyklové výstavy současně. Proč by měli lidé přijít právě na Motosalon, a navštívit stánek Hondy?
To je pravda, v březnu nás čeká klíčová záležitost sezony – motocyklová výstava Motosalon, kde se může široká veřejnost seznámit nejen s motocykly, ale také se setkat s lidmi, kteří se ve světě motocyklů pohybují a to ať již rámci své profese či to berou čistě jako svůj koníček. To, že souběžně s výstavou Motosalon probíhá další výstava nám nedělá vrásky, protože kvalita a úroveň této konkurenční výstavy je zcela jinde a každý, koho zajímají motocykly už na základě zkušeností z minulých let ví, že nejvíce motocyklů a profesionálně se prezentujících vystavovatelů nalezne právě na Motosalonu. A proč právě na Motosalonu a navštívit stánek Hondy? Honda se bude prezentovat na největším stánku výstavy, 660 m2, kde si mohou návštěvníci prohlédnout nejen vlnu novinek, jako jsou modely CB1100, CB500F, CRB500R, Gold Wing F6B či NSS300 Forza, ale v podstatě celou modelovou řadu 2013 a to v podobě vystavených více než 50 kusů motocyklů napříč všemi kategoriemi a styly. Každý z příchozích si může nejen motocykl prohlédnout a osedlat, ale také se s ním blíže seznámit formou konzultace s přítomným personálem Hondy, který ochotně poskytne zájemci informace. Na všechny návštěvníky se těšíme a rádi bychom jim vzkázali, že u Hondy jsou vždy vítáni!

Kterou novinku 2013 byste si nejraději postavil do své garáže? Byla by to Honda, nebo nějaká jiná značka?

Abych pravdu řekl, nebyl by to jeden motocykl a dovedu si představit garáž o velikosti jednoho hektaru, kam bych jen z letošních novinek naskládal pěknou řádku strojů…:-)
Zcela určitě bych tam chtěl mít CB1100, protože jsem měl od malička rád klasické stroje a tím, že tohle Honda tohle retro zrealizovala, mi udělala neskutečnou radost! Ale chladným bych mě nenechala ani osmistovková MV Agusta Brutale, která asi dokáže vypumpovat do žil adrenalin … Prostě bych tam postavil asi všechny novinky a u každé objevil jiný půvab…:-) Ale Honda by tam rozhodně nemohla chybět!

Co byste vzkázal všem motorkářům?
Teď se asi očekává ona „klišé“ formulace, kdy se má popřát hodně bezpečných kilometrů a super sezóna v sedle silného stroje s hezkou kočkou jako batůžkem… Ano, to samozřejmě všem příznivcům jedné stopy přeji, ale co bych jim chtěl hlavně vzkázat je to, co podle mě v hodně ohledech v motocyklovém světě často chybí a to je vzájemný respekt! Všichni jezdíme na silných motorkách, každý podle svého stylu a chuti se značkou, která je nám nejbližší a je to právě rozmanitost nejrůznějších osobností a individualita každého člověka, která činí život v jedné stopě zajímavý. A proto kdykoli narazím mezi motorkáři na vzájemné poměřování stáda koní pod kapotou, vnucování názoru, že tento stroj je ten nejlepší a ostatní stojí za nic, že na tomhle se nedá jezdit, že toto či tamto je jediná správná cesta a nic jiného neexistuje, vyvstane mi na mysli kolik z nás nechová respekt vůči ostatním, kteří ten svět třeba vidí jinak a přitom svým odlišným názorem nikoho nepoškozují. Čili to zkrátím a podám takto: „Jezděme tak, abychom se za sebe nemuseli stydět, každý na stroji, který mu vyhovuje a mějme respekt vůči ostatním! A teď vzhůru do sezóny!“
On-line rozhovor: Petr Hubáček

Dotazy je možné vkládat do 19.02.2013 23:00
Petr Hubáček bude odpovídat mezi 20.02.2013 10:00 a 20.02.2013 13:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

seikos
Dotaz od seikos položen 19.02.2013 v 04:26

Můžete jako PR specialista Hondy vyjádřit i svůj vlastni názor? Jak se vám líbí nová Honda CTX700 a reakce zdejších uživatelů pod článkem, který vyšel o této nádheře na tomto serveru?
Připravujete nějakou PR akci, abyste tento model nějak přiblížili veřejnosti?

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:01

Popravdě když jsem tento motocykl poprvé uviděl na fotografii, nemohl jsem se ubránit smíšeným pocitům. Motorka mě vizuálně nenadchla, ale pravda je, že chápu, kam tímto strojem Honda směřuje – tohle je prostě něco jiného, něco, s čím vybočujete z řady. Častou reakcí na takto postavený motocykly bývá negativní ohlas, který právě pramení z pouhého prvního vizuálního dojmu, který ale hodně lidí přehodnotí, až když se sveze. Komentáře pod článkem respektuji – každý má jiný názor a může se tématu k vyjádřit, čili jestli se někomu motocykly líbí či nelíbí, beru jako subjektivní hodnocení každého komentátora. Pokud k tomu připojí smysluplný argument proč to tak vnímá, tím lépe! Vzhledem k tomu, že se jedná americkou záležitost a nikoli evropskou, zatím žádnou PR akci v souvislosti s tím to modelem neplánujeme.

StrayCats
Dotaz od StrayCats položen 19.02.2013 v 07:02

Dobrý den,
zajímalo by mě co bylo nejtěžší v začátcích Hondy v Čr, co bylo to z čeho jste měli největší respekt nebo dokonce strach?

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:17

Dobrý den,
vzhledem k tomu, že ve společnosti pracuji pouze sedmým rokem jsem tuto otázku adresoval na své, služebně starší kolegy, kterých je v Hondě velký počet. Honda ČR původně začínala pouze s prodejem automobilů a později přibrala prodej motocyklů. A asi za největší výzvu se už tehdy pokládalo umět adekvátně prosadit a reprezentovat největšího výrobce motocyklů jako jedničku v motocyklové oblasti a toto renomé u nás v Čechách nepokazit. A jak si asi dovedete představit, když začínáte s takovou vizí, čeká Vás hodně těžká práce. Obecně kolegové na začátky vzpomínají s úsměvem a nostalgií. Pro mladší ročníky to bude k nevíře, ale před dvaceti lety nebyl v podstatě k dispozici internet. Veškeré objednávky se řešili formou faxu. To už si v dnešní technologicky propojené době neumíme představit, vše běží přes internetové aplikace a perfektně fungující systémy. Asi největší strach se týkal skladových zásob, neexistoval stávající propracovaný systém dodávek. V podstatě to co se objednalo, ať už motorky nebo náhradní díly, to se muselo umět i prodat.

Jirin1
Dotaz od Jirin1 položen 19.02.2013 v 09:31

Dobrý den.
nevím jestli jsem to nepřehlédl ale chtěl bych vědět kdy přijde v České republice do prodeje Honda CB1100 děkuji

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:09

Zdravím, už jsou v prodeji! Podívejte se pro info sem:
http://moto.honda.cz...l/304_1018-novinka/1

Hezký den

mirek57
Dotaz od mirek57 položen 19.02.2013 v 09:37

Dobrý den,
mám starou Hondu VTR 1000F, uvažuje se o vzkříšení dvouválce s dvěma výfuky,nádherným zvukem a 20l nádrží?
Děkuji

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:17

Dobrý den,
máte krásný stroj, gratuluji! Můj dobrý kamarád jej také vlastní a nedá na něj dopustit – hlavně ten zvuk..to se prostě musí slyšet..:) Blízká budoucnost však nenasvědčuje, že by se tímto směrem mělo něco dít, bohužel!

brachacz
Dotaz od brachacz položen 19.02.2013 v 10:33

Ahoj Petře, mám dotaz zda bude a popř. jaký Honda den 2013 Díky Brachacz

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:17

Ahoj,
máš-li na mysli klasický okruhový den, tak ten bohužel pořádán nebude. Zato chystáme předváděcí jízdy u našich autorizovaných prodejců, kde si zákazníci mohou vyzkoušet celou řadu modelů a také je v plánu oblíbený Honda fest. Více informací o obou akcích bude dostupné v blízké době na našem webu (www.honda.cz) a také dáme upoutávku zde, na motorkáře.cz

Ať se daří!

bledemon
Dotaz od bledemon položen 19.02.2013 v 10:43

Zdravím, jak je to s tím zákazem testování v tv pro Pepu sršně? To se nedalo říct, že šlo o neseřízený konkrétní motocykl a přistavit jiný? Děkuji za upřímnou odpověď.
Jak hodnotíte cenovou politiku pořadatele motosalonu BVV vůči Vám vystavovatelům, jsou ceny přiměřené nebo usilujete v rámci SDA o výhodnější?

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:19

Dobrý den,
upřímně, pan Sršeň rozhodně nemá nic zakázáno. Pracuje jako profesionální testovací jezdec pro TV Prima a testuje řadu motocyklů napříč značkami, mezi nimi i Hondy. Na příští rok se mohou fandové značky těšit na celou řadu televizních testů v podání Pepy Sršně, který rozhodně naše stroje šetřit nebude a objektivně zhodnotí jejich pozitiva i negativa. Pro Vaši informaci první natočený test modelu CB1100 se bude realizovat hned po výstavě Motosalon.

BVV je organizátorem hlavní motocyklové výstavy, protože vyhrálo výběrové řízení vypsané Svazem Dovozců Automobilů (SDA – Motocyklová sekce). Pro Vaši informaci, tohoto řízení se zůčastnily i další společnosti a BVV podalo nejlepší nabídku v podobě příznivé ceny a kvality a servisních služeb.

deep-sk
Dotaz od deep-sk položen 19.02.2013 v 11:38

Bude Honda tento rok organizovat Honda Fest?
Ak ano tak kedy, kde a ako sa da prihlasit?
Dakujem.

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:21

Ano, bude a jste vřele vítán!
Akce se plánuje na první polovinu měsíce června, základnou bude s největší pravděpodobností opět hotel Červenohorské Sedlo a na akci se přihlásíte prostřednictvím svého autorizovaného prodejce Honda, který Vás zaregistruje. Pokud jste již na akci byl, víte jak probíhá, pokud se účastníte poprvé, mrkněte na krátkou reportáž pro Vaši bližší představu:
http://moto.honda.cz...30-honda-fest-2012/1

Na shledanou na Honda Festu! :)

Tomryan
Dotaz od Tomryan položen 19.02.2013 v 13:02

Dobrý den,
čím si vysvětlujete,že Honda má tak neotřesitelnou pozici na trhu? Jasně,je tady tradice,neustálý vývoj,špičkové výrobky,široká nabídka,péče o klienty,atd.atd. Ale např. Suzuki,Kawasaki a mnoho dalších se asi také snaží a přesto mají v Česku mizivé prodeje,zjevně živoří,výstav se neúčastní. Jaký je tedy tajný recept Hondy na úspěch ? Díky.

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:23

Dobrý den,
Je za tím tvrdá práce. Tvrdá práce lidí, pro které se práce sice stala koníčkem, ale zároveň jí obětují, víc, nežli by se zdálo. Jak sám zmiňujete, důležitou roli hrají faktory jako je rozvíjející se modelová řada, kvalita, perfektně fungující dealerská síť, dobrá spolupráce s medii…atd..atd..Co ale vnímáme jako nejdůležitější je pochopení a uspokojení přání zákazníka. Proto je každá naše aktivita plánována s matematickou přesností s jediným cílem - zákazník na prvním místě! Vše, co ve spolupráci s našimi dealery děláme se děje na základě smysluplného plánu, který je pečlivě monitorován, vyhodnocován a reflektuje to, co zákazník opravdu chce a my mu to můžeme nabídnout. V Hondě pracujeme týmově a jsme hodně sehraní a na každodenní bázi úzce spolupracujeme a konzultujeme s dealery požadavky našich zákazníků a jak sám vidíte, nese to výsledky.

therealmatysek
Dotaz od therealmatysek položen 19.02.2013 v 13:08

Dobrý den, rád bych se zeptal proč je originální příslušenství, např. pro Hondu VFR1200F, tak nehorázně drahé? Sada třech kufrů za cca 50tisíc, kus plastu(touring plexi) za pět a půl tisíce, atd. Nevadilo mi dát ty peníze za VFR protože je to krásný a výjmečný stroj ale to příslušenství mě dost štvalo

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:25

Dobrý den,
bohužel cena příslušenství je daná pro každou zemi centrálně a tak chápu, že nemusí být pro hodně motorkářů přívětivá. Třeba ale v případě VFR1200F se na to dá nahlédnout i z druhé stránky věci – k motocyklu je možno v akci pořídit sadu příslušenství právě v této vysoké hodnotě zdarma, což již může být argumentem pro koupi...

Sylver
Dotaz od Sylver položen 19.02.2013 v 14:01

Dobrý den,
zajímal by mě důvod zvýšení doporučené ceny u modelů NC 700X (r.2012: 149tis, nyní 154tis.) a asi i dalších modelů. Je za tím částečné zvýšení DPH?
Děkuji

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:27

Dobrý den,
vliv na cenu našich produktů má samozřejmě mnoho faktorů, jako jsou cena materiálu, výrobní či přepravní náklady, směnný kurz, výše DPH a v neposlední řadě, také inflace. Kombinace těchto faktorů ceny motocyklů výrazně ovlivňuje a může způsobit značné cenové rozdíly.

MilanGl1000
Dotaz od MilanGl1000 položen 19.02.2013 v 16:57

dobrý den ,vlastním hondu gl1000 r.v.1975 ,odešla mi klika.poradíte kde sehnat díly nebo starší motor?děkuji .

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:30

Dobrý den,
krásný kousek, klobouk dolů! V tomto případě musíte na autorizovaného dealera Honda, který prověří dostupnost a cenu požadovaného dílu a poté díl objedná. Dealerovi je také nutné sdělit číslo rámu a typ s číslem motoru.
Ať se Vám podaří dát motocykl co nejdříve do pořádku a jste v plné polní na silnici!

Trejsíč
Dotaz od Trejsíč položen 19.02.2013 v 17:46

Dobrý den, zajímalo by mne, zda se chystá naháč s motorem V4VFR, Crostourer)- myslím, že by to byla solidní odpověď na hodně výkonné stroje typu Aprilia RSV 4... a také, kdy lze očekávat nástupce stávající CB1000R. Jinak ať se Vám daří a přeji hezký den.Děkuji za odpověď.

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:35

Dobrý den,

zajímavá úvaha, nad něčím podobným jsem nedávno také přemýšlel. Zatím žádnou indikaci že by se něco takového připravovalo nemáme, ale pokud bych mluvil čistě za sebe, tak si myslím, že tohle udělat by smysl mělo. Bohužel více sdělit nemohu, informace tohoto typu jsou předmětem informačního embarga. Také Vám přeji, ať se daří – nejen na motocyklu, ale také soukromém životě!

PetrAT
Dotaz od PetrAT položen 19.02.2013 v 19:49

Dobrý den
Kdy začne Honda vyrábět něco co lidé chtějí ?
Kdy bude nová Africa Twin ?

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:36

Dobrý den,

Honda vyrábí širokou škálu produktů, které lidé chtějí, ale máte pravdu, že pozici, kterou obsadila Afrika Twin jen tak nějaký motocykl nenahradí. Bohužel opět apeluji na to, že tahle informace je pod embargem a zdali bude nástupce této legendy či nebude Vám nemohu potvrdit ani vyvrátit.
Je mi líto, rád bych Vám poskytl příznivější zprávu.

monster600
Dotaz od monster600 položen 19.02.2013 v 20:38

Zdravím, myslíte si, že Honda uvede v budoucnu zase nějaký litrový (nebo větší dvouválec? VTR je již za zenitem a jsou lidé, co jim buší místo srdce velký V-čko

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:39

Dobrý den,

naprosto chápu, kam tímto dotazem míříte! Kult, který tady VTR vytvořilo nevznikl pro nic za nic a chtělo byt to něco na „oživení“. Vím, že se opakuji, jedná se o informaci, kterou z důvodů embarga nemohu poskytnout, ale protože se ptáte na můj osobní názor, stejně, jako Vy pevně věřím, že se něco takového ještě v Hondě objeví! Je to ale čistě, stejně jako ve Vašem případě, pouze mé přání a tak doufejme, že „posedlosti“ zvané VTR ještě není konec…i když tomu, že se v budoucnu něco objeví, zatím nic nenasvědčuje...

Vitek69
Dotaz od Vitek69 položen 19.02.2013 v 20:43

Dobrý den, neplánuje Honda obnovení výroby legendárního modelu CBR 1100XX Blackbird ?

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:41

Dobrý den,
zatím neplánuje, tento model byl do určité míry nahradilo VFR1200F, který se za poslední roky stalo sportovně cestovním fenoménem. Část původních příznivců Blackbirdu na VFR1200F přešla, ale je mi jasné, že zaryté hard-core XX fanoušky prostě nepřesvědčíme.

Hondza
Dotaz od Hondza položen 19.02.2013 v 20:44

Dobrý den, obnoví znovu HondaČR tradici Honda dnů na okruhu v Brně popř. v Mostě nebo na SK ringu?

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:43

Dobrý den,
v dohledné době určitě neobnoví. Honda byla jako jeden z posledních importérů, který okruhové tradice dodržoval (poslední Honda Den se konal v květnu 2011 v Brně), ale finanční nákladnost spjatá s těmito akcemi je natolik závažná, že se akce tohoto typu prostě už organizovat nedají.

beemwe
Dotaz od beemwe položen 19.02.2013 v 22:17

měli jste enduro, tuším FM 500.Kvůli emis.limitům E3 se přestalo dovážet prý. Musel jsem si koupit Yamahu xt660, vadí mi výfuky dolem. Vymyslíte zase nějaké enduro???
bob třinec

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:43

Pravděpodobně máte na mysli „fun bike“ FMX650, který již před lety díky emisním normám z trhu zmizel. Zatím bohužel není znám nástupce, čili více informací Vám k tomu neřeknu.

Ruzvol-45
Dotaz od Ruzvol-45 položen 19.02.2013 v 22:57

Dobrý večer pane Hubáčku.
Jsem spokojeným majitelem Hondy pan european ST 1300. Bohužel tento typ motocyklů není již druhým v portfoliu nabídky zn. Honda. Není škoda, že Honda tuto kategorii cestovních motocyklů opustila? Ptám se samozřejmě z důvodu mého zájmu o možnou budoucí výměnu mého motocyklu za nový a rád bych pokračoval u své oblíbené značky. Plánuje se nový model obdobného cestovního motocyklu, jako je již zmíněný pan european ST 1300? Děkuji za odpověď a přeji hodně úspěchů. Zvolánek

Odpověď od Petr Hubáček položen 20.02.2013 v 10:44

Dobrý den,
máte máte pravdu, Pan European již z našeho portfolia zmizel, ale vzhledem k velkému zájmu o cestovní motocykly tohoto typu se dá předpokládat, že by se mohl objevit nějaký adekvátní nástupce ve formě velkého cestovního motocyklu. Zdali se tak ale stane, či nikoli ukáže budoucnost. Také přeji hodně úspěchů a fajn sezónu v sedle Vašeho ST1300!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.30
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist