yamaha_demo_tour




Výstava MMotion 2008

Od čtvrtka až do soboty (27.-29.11) probíhá již IV. ročník přehlídky exkluzivních automobilových, motocyklových a lifestylových značek ve Veletržním paláci v Praze. Výstava samotná se v průběhu let poměrně slušně zapsala do podvědomí široké veřejnosti a tak nic nebrání tomu, aby se i letos konec listopadu stal ve funkcionalistickém paláci doménou luxusního zboží a hraček pro dospělé. Nás samozřejmě zajímaly především motocykly, ale popravdě z luxusního a sportovního světa automobilů a dalších značek zboží zde bylo k vidění ledacos.

Kapitoly článku

Exkluzivita a kvalita zpracování je z většiny vystavených exponátů na první pohled patrná, což se samozřejmě odráží zpravidla v počtu vyrobených kusů a ceně. My jsme si pro Vás kromě obsáhlejší fotogalerie připravili výběr a popis těch nejzajímavějších značek a exponátů, které by Vám z našeho pohledu neměly uniknout. 


Motocykly:

Pravdou je, že z představených motocyklů je již většina delší dobu známa, nicméně některé z nich si právě zde podstupují na podobné výstavě v ČR svoji premiéru. Vaší pozornosti by tedy určitě neměly uniknout:
Yamaha V-Max:
Ano pro někoho modla, pro někoho mastodont na dvou kolech. Pro všechny však od letošního roku pěkně ostře nabroušená realita, která se nám z výstavního mola a řady konceptů pěkně vydala do světa silnic a dobrodružství. V-max opět stejně jako první generace bourá zažité klišé a to jak technikou, tak vzhledem, kterému se nedá upřít přímá návaznost na dnes již historicky pomalu odjíždějícího předchůdce. Nový V-max nabitý technikou utržil oproti předchůdci technologický upgrade šok, který ho posunul do úplně jiné dimenze. Každopádně velmi líbivý vzhled v kombinaci s moderní technikou a výjimečností ho myslím v dané kategorii posouvají opět stejně jako v minulosti do pozice motocyklu s označením – Výjimečný MAXimální stroj.

Yamaha R1:
Tato královská civilní supersportovní třída má u Yamahy opět novou modlu R1. Na první pohled jasně pozměněné tvary jen dávají tušit co se všechno asi dělo pod kapotou tohoto sportovního náčiní od Yamahy. Hmyzí bodavě kulaté přední světlomety jen podkreslují do značné míry pozměněné tvary, které jsou částečně důsledkem zcela nově předělaného motoru a deltabox rámu. Zadní část je nově vyvedená v křivkách, které jen dokresluje kolem nově tvarovaného světla dvojice poměrně mohutných koncovek výfuku opět vytažených pod sedlo. Naživo vypadá nová R1 svěžím dospěláckým vzhledem, který je připraven vyrazit na ostrý boj s konkurencí. 182k při 12500 ot/min je již porce, která se jen tak něčeho nezalekne. I přes jednoznačně sportovní charakter je sympatická i nadále možnost v táhnout do sportovního dění alespoň na chvíli i spolujezdce i když pohodlné svezení to rozhodně nebude. Nově je Yamahy možnost měnit si jízdní režim přes profil palivové mapy (D-Map). Tento systém úzce spolupracuje se systémem YCC-T a umožňuje tak jezdci vybrat si jízdní styl, který mu nejlépe vyhovuje. Podobné volby se dnes u motocyklů nabušených elektronikou začínají postupně stávat standardem.
Ducati Monster 1100S:
U Ducati by Vám neměl uniknout nový Monster 1100, který se kromě nového designového směru využívajícího dělený světlomet a litou zadní částí rámu chlubil hlavně nádherně zpravovaným jednostranným zavěšením zadního kola. Řada Monster se datuje od roku 1993 a od té doby si našla hezkou řádku příznivců. Aktuální model je logickým vyústěním v loňském roce představeného modelu 696. Naháč se vším všudy bez zbytečných cingrlátek.
Gillera: 
Tato značka, jenž je součástí skupiny Piaggo Group, zde představila především své dvě poslední novinky na trhu a to Fuocco 500 a maxiskútr GP 800. První jmenovaná tříkolka pod označením Fuocco 500, se vyznačuje především vpředu dvojicí náklopných kol. Touto cestou se dnes ubírá celá řada výrobců. Mezi zákazníky si tato koncepce získává stále více příznivců, díky širokému spektru možnosti použití a v neposlední řadě třeba i díky snažší ovladatelnosti a vyšší účinnosti brzd. Druhou novinkou je GP 800, jenž je v současné době nejsilnějším sériově vyráběným skútrem. O pohon se stará dvouválcový kapalinou chlazený motor se vstřikováním o motocyklovém výkonu 75k. Zajímavostí je elektricky ovládaný plexištít, který se zpravidla používá jen u velkých cestovních strojů.
Moto Morini Granpasso1200:
Divoký výraz se dvěma vypouklými čočkami reflektorů a mezi nimi náznak kachního zobáku se docela povedl a díky provedení světel trošku připomíná tuzemskou Jawu 650 Dakar. Také sedlo a řešení zadní části prozrazuje mistrovskou ruku italského designu. Oko potěší zadní odpružení hrdě vyvedené na stranu a zvýrazněné žlutou barvou pružiny či opticky vyvážený výfuk, který působí klasicky a zároveň neotřele moderně. Vepředu se usídlila obrácená vidlice - ono bez toho by si snad už žádný výrobce stroj s vyšším než litrovým objemem nedovolil prezentovat. Kola zůstávají drátová a univerzální zaměření směrem k terénu je naznačen i malou hrazdičkou řídítek. Jako pohonná jednotka slouží dvouválec do V v úhlu 87° o objemu 1187 cm3 ze stávající řady Corsaro. Suchá hmotnost zůstala těsně pod 200 kg, ovšem provozní hmotnost po natankování obrovské 25litrové nádrže je o dost vyšší. Spolu s aktuální novinkou Scrambler výrazně prezentovanou v Miláně je u této značky rozhodně spolu s modely jako Corsaro 1200 ,9½ a 1200 Sport z čeho vybírat.

Buell 1125 CR:
Buell si pro nás připravil aktuálně novinku v podobě nahaté verze svého sportovního motocyklu 1125R, kterou se speciálně vytvořeným motorem výrobce Rotax máme na trhu od loňského roku. Ta nese nově označení 1125CR a jde v podstatě o shodný model, jen byla nahrazena přední maska novými řidítky, kapličkou s přístroji a efektním velkým předním světlometem. Určitých změn ale nakonec doznala i technika. Pozměněno je zpřevodování pro lepší akceleraci. Maximální výkon se ustálil na 146 k při 9800 ot/min. Se suchou váhou kolem 170 kg lze očekávat pořádnou porci zábavy. Výjimečnost motocyklu stejně jako značky vystihují tradiční poznávací znaky jako velký přední jednokotouč, sekundární pohon ozubeným řemenem a palivová nádrž v rámu.

Harley-Davidson XR 1200:
Je prvním H-D speciálně vyvinutým pro Evropu. XR1200 je moderní street bike, který je inspirovaný legendárním XR750 ze sedmdesátých let, nicméně jedná se samozřejmě pouze o nápad a předlohu, motocykl je ve skrze moderní záležitostí. Na tento motocykl jsme čekali od představení na Intermotu v roce 2006 až do letošního září, kdy byl oficiálně zahájen prodej v ČR. Základem je vzduchem chlazený motor, který je vybaven speciálním systémem elektronicky kontrolovaného přívodu vzduchu a vstřikováním paliva. To vše přináší XR1200 výkon někde kolem 90 koní. Konstrukčně stroj rozhodně nezaostává. Vpředu je použita obrácená 43 mm vidlice Showa, která drží lité kolo s dvojící kotoučů. Ty svírají čtyřpístkové třmeny od značky Nissin. V předu je použito 18“ kolo o rozměrech 120/70. Zadek je obutý do klasické 180/55 – 17. Odpružení je řešeno zcela novou kyvnou vidlicí. V brzké době můžete očekávat podrobný redakční test.

Wisper 905Se Sport:

Jedná se o zajímavé elektrokolo do města i přírody. Výrobcem je anglická firma Wisper. Stroj je vybaven bezkartáčovým motorem v zadním náboji 250W (225RPM). Hmotnost kola je 18,6 Kg z toho akumulátor má 3,3 Kg. Délka kola je 180 cm. Dobíjení akumulátorů trvá 4-6 hodin. Výrobce udává dojezd 65 km město/kopce a 90 km rovinatý terén. Cena je 38 900 Kč. Podobných strojů se objevuje na trhu stále více a to je jen dobře. Koneckonců kromě tohoto kola můžete na výstavě spatřit i elektroskútr značky Vectrix o které jsme Vám přinesli informace i z loňského Milána. (http://www.motorkari.cz/clanky/clanky-reportaze/milano-vectrix-4438.html).


Auta:

Z exkluzivní kategorie automobilů, podbarvené živou hudbou na křídlo, nás zaujali především tři modely vozů. Bitter Vero, KTM X-BOW a nejvíce asi limitovaná série automobilu Porsche Cayman S Sport. Jedná se o nový model, který bude k dispozici pouze v počtu 700ks. Design karosérie je inspirovaný slavným Porsche 911 GT3. Automobil je vybaven upraveným šestiválcovým boxerem o objemu 3,4 l, který dostal navíc 8k. Celkově tak má tento sporťák pod kapotou 303 k. Cayman má rovněž sportovní výfukový systém a o 10 mm nižší podvozek oproti standardnímu provedení. Zkrátka krásný a všestranný sportovní automobil. Ostatní alespoň ve fotogalerii.

K vidění toho bylo samozřejmě mnohem více. Od nejrůznějších bytových doplňků, audiovizuální techniky, oblečení až po gastronomii - výběr je i přes omezené prostory skutečně veliký.

Základní údaje:

Na čtvrtek a pátek je počet volných vstupenek omezen na každý den na 500ks za cenu 450Kč a expozice je rovněž určena odborné veřejnosti, VIP a firemním hostům. Sobota je potom oficiálním dnem pro veřejnost za cenu 290 Kč. Více na www.mmotion.cz
Otevírací doba:

čtvrtek 27.11.2088 11-18h
pátek 28.11.2008 11-22h
sobota 29.11.2008 10-18h

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist