globalmoto_unor




V Pardubicích měly sraz Indiany

O posledním srpnovém víkendu se v hlavním městě perníku konal další ročník setkání majitelů strojů legendární značky Indian s názvem Garage Party 2020, a to pod taktovkou oficiálního dealera Indian 1901 Pardubice. Výjimečný byl mimo jiné tím, že se oslavovalo 100 let od uvedení prvního modelu Scout na trh v roce 1920. Naše redakce na této akci nemohla chybět.

Kapitoly článku

Ještě pár hodin před začátkem akce to nevypadalo právě moc růžově, v noci proběhly velké bouřky a přívalové deště, ale kolem sobotní deváté hodiny se obloha začala protrhávat. Chvilku se zdálo, že bouřky hodlají pokračovat, ale naštěstí to bylo jen hřmění právě přijíždějících účastníků setkání.

Po zkušenostech organizátora z předešlých ročníků došlo k některým změnám k lepšímu. Všechny testovací stroje nyní čekaly na vyhrazeném místě venku před areálem, což znamenalo více místa a komfortu pro volný pohyb návštěvníků uvnitř areálu a také pro jejich jednostopé miláčky. Také se rozrostl organizátorský tým a přibylo parkovacích míst pro návštěvníky.

Největším lákadlem programu byla samozřejmě testovací flotila nových modelů Indian 2020, k vyzkoušení byla osmička strojů: řadu Scout zastupovaly modely Sixty, Bobber a Bobber Twenty, FTR 1200 byla k dispozici ve standardní verzi a coby S Race Replica a z velkých cruiserů jste mohli vyzkoušet Springfield Dark Horse, Roadmaster Dark Horse a samozřejmě úplně nový Challenger. Jízdy probíhaly během celého dne opakovaně v hodinových intervalech. Zájem byl obrovský a testovací motorky byly vytížené na 100 %. Skvěle vybraná testovací trasa vedla po nejbližším okolí Pardubic, bezpečnost a hladký průjezd křižovatkami zajišťovali členové organizačního týmu, a tak jezdci museli dávat největší pozor hlavně na stále ještě mokré silnice po nočním dešti.

My jsme měli možnost okusit dva modely, a sice Springfield Dark Horse a Roadmaster Dark Horse. Prvně jmenovaný nadchnul svou zábavnost, ovladatelností a hravostí. Matná bílá barva v kontrastu s černými lesklými akcenty vypadá naprosto úžasně. Nový motor Thunder Stroke 116 vás pak nenechá na pochybách, že sedíte na pořádném dravci. Díky velkému krouťáku 168 Nm vás žene vpřed s nevídanou chutí a razancí. A ten zvuk… Ale nenechte se zmást, přestože Springfield vypadá možná trošku jednoduše, je nabitý technologiemi a vychytávkami. To Roadmaster je ze zcela jiného těsta. V popisu práce má rozmazlování své posádky a jde mu to skvěle. Prostě jen tak sednout, zapnout hudbu, otočit plynem a jet objevovat svět. A v té červené matné barvě mu to vážně sekne.

Kdo právě nejezdil, mohl se na chvilku vrátit v čase zpět do historie značky Indian. Během celého víkendu se oslavovalo 100 let od uvedení prvního modelu Scout na trh v roce 1920. Uvnitř areálu totiž po celou dobu probíhala výstava 23 historických motocyklů Indian Scout z celé ČR. A že k vidění byly kousky… Navíc všechny tyto historické Indiany byly očíslovány a návštěvníci hlasovali o nejhezčí historický stroj. Nejvíce hlasů první den dostal Indian Scout z roku 1921 a v neděli Indian Scout z roku 1941.

A jakápak by to byla párty bez pořádného občerstvení? Pro zvládnutí tak velkých motorek je potřeba hodně síly řízky nebo hamburgery, které k Americe patří odjakživa, k tomu po celý den na velkých stolech v dílně teklo pivo proudem (pro řidiče pito) a nakonec jste se mohli „dorazit“ u stylového pojízdného stánku s Kunětickou zmrzlinou. Jako milovník zmrzliny musím konstatovat, že jsem dlouho tak dobrou zmrzku neměl.

V oba víkendové dny vždy ve 14 hodin proběhla tzv. Jízda Legend, kdy tedy společná projížďka všech Indianů. V čele staří, za nimi noví a kolonu uzavírali návštěvníci na svých motocyklech, kteří se chtěli projet. Kdo si chtěl prohlédnout aktuální modely pořádně zblízka, mohl tak učinit přímo na prodejně a fajn byla i možnost nahlédnout pod pokličku firmy a prohlédnout si zázemí a servis Indian 1901 Pardubice. V rámci dalšího doprovodného programu pak bylo skvělým zážitkem potkat se naživo s autorem knihy Nesmrtelný Indian a nechat si svou knížku podepsat. Večerní promítání filmu „V zajetí rychlosti“ jen dokreslilo tu těžko popsatelnou atmosféru.

Letošní Garage Party 2020 se i přes ne právě ideální počasí opět již poněkolikáté vydařila a byla pro mě úžasným zážitkem. Akci navštívilo přes 500 lidí, to už je slušné číslo. Organizátorsky vše připravené a zvládnuté, báječná atmosféra a spousta fajn lidí, to vše ve mně zanechalo hluboký dojem a již nyní vím, že jsem si z Pardubic přivezl malého broučka nahlodávače, který mě bude přemlouvat, abych se k téhle partě v blízké budoucnosti přidal. Také už jsem si v kalendáři zaškrtl datum dalšího ročníku Garage Party: druhý víkend v květnu 2021.

Informace o redaktorovi

František Hadt - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zuza79 přispěla 3 Kč
VB79 přispěl 3 Kč
Petr7474 přispěl 3 Kč
marafzs600 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist