Shark 2005

V sobotu 11.12. 04 představila společnost Nokamoto (výhradní dovozce společnosti Shark pro ČR) kolekci přileb chystaných pro sezónu 2005. Stejně jako u ostatních výrobců si tak můžeme udělat představu o tom, co se pro nás v příštím roce v tomto důležitém segmentu příslušenství chystá. Mimo jiné nám byly poodhaleny i některé informace, které se týkají samotné výroby a expedice, o což se s Vámi samozřejmě rádi podělíme.

Shark 2005
Francouzská společnost Shark se začala výrobou motocyklových přileb zabývat v roce 1986 a za tu dobu se stala podle obratu a celkových zisků číslo 1 na evropském trhu. Společnost má sídlo a centrálu v Marseille (1000m2), kde je nezbytná administrativa, ale především vývojové a zkušební středisko. Rovněž se zde vyrábí veškeré další příslušenství a náhradní díly na většinu přileb, což je vzhledem k tomu, že je na všechny přilby poskytována pětiletá záruční lhůta, jistě nezbytná součást výroby. Samotná výroba pak probíhá ve dvou střediscích v Portugalsku (SFPC)-termoplastové skořepiny s denní produkcí až 1200ks a výroba v Thajsku (ACS)-kompozitní a karbon/kevlarové skořepiny s denní produkcí až 1000 ks. Především továrna v Thajsku patří k těm nejmodernějším na světě. Kromě jiného zde probíhá i výroba polystyrénových výlisků, která se přesunula z Itálie, což zaručuje i nadále zachování stávajících cenových relací. S výrobou levnějších termoplastů se společnost zabývá od roku 1999. Z celkové produkce přileb určených na export pro evropský trh (200000ks) připadá na český trh prozatím 1% (2000ks) dovážených právě společností Nokamoto.

Mezi dlouhodobě velice úspěšné modely patří u společnosti mezi

termoplasty

modely S400 (otevřená helma), S500, S500air a S600 (doprodej). Jako novinka byla představena přilba S800, která, jak se zdá, na zmíněnou sérii 600 již více než úspěšně navázala, jelikož se stala vítězem testů hned v několika evropských magazínech (Motorevue-FR, Motorrad-DE, DenBlåAvis-DK). Zajímavostí je, že většina termoplastových přileb se dělá co do velikosti skořepin pouze v jedné formě a jednotlivé velikosti jsou řešeny dodatečně až jednotlivými výstelkami.


Na obrázcích kolem textu by měla být vidět kompletně rozebraná přilba S800. Z toho si lze nejlépe udělat představu o množství dílů, které se v každé přilbě nacházejí. Nicméně zručnému technikovi netrvalo rozložení a následné složení déle než 5 minut. Navíc většina návodů na servis a rozložení je pro dealery přímo na stránkách výrobce. Na druhou stranu, kdo z nás uživatelů potřebuje přilbu rozložit tzv. do šroubku. Nicméně je důležité vědět, že každá část je tzv. nahraditelná, což z pohledu jezdce považuji za pozitivní.


Kategorii druhou, co se skořepiny a i výbavy týče kvalitnější, ale bohužel i dražší, jsou přilby kompozitní a

karbon/kevlarové

. Zde se již skořepiny vyrábějí ve dvou velikostních provedeních, nicméně finální velikost je opět řešena stejně jako u termoplastu vnitřní výstelkou. Královskou kategorii zde tvoří modely RSR, které právě do roku 2005 přicházejí v nové modelové řadě pod označením RSR2. Následuje neméně kvalitní řada RSX, která slevuje jen v drobných detailech z opravdu kvalitního sportovního náčiní. Obě karbon/kevlarové skořepiny těchto modelových řad využívají nejnovějších poznatků ze světových kolbišť a náruživý majitel si může být jist, že se mu dostává té nejlepší péče. Bohužel povahou použitých materiálů a rovněž menší produkcí jsou tyto přilby i náležitě promítnuty do koncové ceny, kterou musí zákazník zaplatit.


Dále navazuje kategorie RSF2race a RSF2i, které dle mého názoru, co jsem měl možnost shlédnout, patří, co se ceny vs výbava a komfort týče, k mým soukromým favoritům i v porovnání s jinými výrobci. Můj názor mi potvrdil i fakt, že řada RSF2i (konkrétně v modelu Matrix) patřila v loňském roce k nejoblíbenější řadě kompozitních přileb Shark a byla v sezóně 2004 vyprodána.


Pro kategorii offroad je v nabídce Shark dvojice modelů MXR (kompozit) a MX200 (termoplast). Novinkou, která zatím není k dispozici ani v reálné podobě ve zkušebním vzorku, je otevřená přilba SK, která má být určena jako lehký a praktický model do města a pro fun kategorie. Na trhu by se měla objevit v průběhu příštího roku. Veškeré bližší informace a specifikace o jednotlivých nových modelech byste měli dostat v blízké době u dealerů, případně přímo u dovozce Nokamoto.cz. Nás osobně zaujala u modelů Shark široká paleta barevných provedení v jednotlivých modelových řadách a pětiletá záruka, což je v našem případě více než životnost jedné přilby. Při finálním výběru je samozřejmě třeba vždy rozhodovat mezi více výrobci a udělat si celkový přehled a osobní fyzické porovnání, protože jen tak najdete zpravidla ten model, který Vám osobně nejvíce vyhovuje.
Vysloveně se zaměřit na jednu značku není dobré, protože vývoj jde i v této kategorii velice rychle kupředu a Vaše oblíbená značka může být od Vašeho posledního nákupu už úplně jinde a to nejen cenově. Nejlepší příležitostí k takovému porovnání jsou výstavy (u nás asi Motocykl) , kde navíc můžeme dostat zpravidla i nějakou tu akční cenu. Pro nás byl u Sharku jen lehce negativním zjištěním fakt, že výrobce neprodukuje tzv. vyklápěcí přilby vlastní výroby, což je jistě hlavně z pohledu cestovně založených jezdců malinko zklamáním. Údajně se s logem Shark nabízí v Evropě jen jeden model pod záštitou značky Caberg.


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist