Retro Classics Stuttgart

Navštívili jsme tradiční výstavu oldtimerů ve Stuttgartu, která proběhla od 13. do 16. března.Na novém Stuttgartském výstavišti bylo všech 9 moderních výstavních hal plně obsazeno vším, co se motorových klasiků týká. Vystavují zde mimo jiné kluby vlastníků historických vozidel, obchodníci s historickými vozidly a náhradními díly či doplňky, renovátoři a výrobci a jako každý rok je na co koukat.

Retro Classics Stuttgart

Kapitoly článku

Hlavní město spolkové země Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa každoročně hostí výstavu veteránů, která se rok od roku těší většímu zájmu návštěvníků i vystavovatelů. Svědčí to o dlouhodobém rostoucím trendu trhu s veterány a jejich příslušenství. Retro Classics je jedna z největších akcí podobného druhu v Německu, spolu s pařížským Retromobile i v Evropě. Nejpočetněji jsou zde na ploše cca 100 000 m² sice zastoupeny automobily, ale na své si přijdou i příznivci jedné stopy.
Velmi příjemně jsme byli uvítání exprezidentem MV Agusta Club Deutschland e.V., panem Utzem Raabem, který nám představil klubovou expozici. Ta je rozdělena do tří částí, z nichž každá je zaměřena na jedno slavné období italské značky, které reprezentuje jeden závodní stroj a jeho soudobí konkurenti, mezi nimiž nechybí ani Jawa 500 2xOHC. Jsou zde k vidění závodní speciály, na kterých závodili například Mike Hailwood a Garry Hawking, ale i speciál vytvořený přesně na míru méně vzrostlému Giacomo Agostinimu. Jeden z vystavených konkurenčních kousků značky GILERA typ 4 – 500 vyráběná v letech 1956 - 1957 má téměř shodný motor jako MV AGUSTA 500 z let 1956 - 1965. Tato podobnost vznikla po ukončení účasti GILERY v závodech a přechodu hlavního konstruktéra Piera Remora do MV AGUSTY, kde dokonale uplatnil své předešlé zkušenosti.
Obchodník Hubert Fehrenbach nám představil opravdové unikáty, které nabízí k prodeji. Mezi nejzajímavější patřil 101 letý motocykl Mars a NSU HK-101 Kettenkrad v původním stavu. Tento polopásák s řídítky je vybavený automobilovým motorem původně z Opelu Olympia a byl používaný Wehrmachtem během druhé světové války převážně v blátivém terénu východní fronty. I přes známou nevýhodu tohoto vozidla, kterým je jeho poměrně snadné převrácení při jízdě ve svahu, měl tento zajímavý kousek cenovku 80 000 Euro.
Mimo strojů, které sebou do Stuttgartu Hubert Fehrenbach přivezl, nabízí dále například Harley - Davidson typ XA z roku 1942, což je jediný stroj této značky vybavený motorem typu boxer a je jakýmsi kompromisem mezi BMW R71 a R75, jenž byly jeho inspirací. Bylo vyrobeno jen 1000 kusů tohoto modelu. Už v pátek dopoledne bylo mnoho z jím nabízených strojů prodáno, nebo rezervováno. Hubert Fehrenbach nám také sdělil, že některé jeho stroje pochází z České republiky a v poslední době zaznamenává nárůst zájmu českých zákazníků, kteří patří mezi pravidelné kupce jím nabízených skvostů.
Motorradclub AMSC Leonberg e.V. připravil rozsáhlou výstavu věnovanou u nás méně známým značkám Standard a VD. Zaslouženou pozornost budil stroj DKW 350„Ladepumpe“ z roku 1938, na kterém Herrman Gablenz v roce 1939 zvítězil na Sachsenringu. Dvouválec o výkonu 48 koní býval pro svůj nezaměnitelný zvuk přezdíván zpívající cirkulárka.
Mezi asi jednoho z mála českých vystavovatelů patří Autoklub ČR, který letos slaví 110 let své existence a do Stuttgartu přivezl závodní automobily HAKAR a Škoda 130 RS, ale i motocrossový speciál ČZ 400 typ 981 z roku 1974. Stánek Autoklubu byl ve finále akce pořadatelem vyhodnocen jako nejlepší zahraniční expozice.
Pokud byste chtěli na tuto akci zavítat, doporučujeme Vám si na prohlídku vyhradit minimálně 1 celý den s tím, že výstaviště spíše proběhnete. Za návštěvu určitě stojí i firemní musea Mercedes – Benz a Porsche, které se nachází přímo ve Stuttgartu.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.36
Známkováno: 11x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist