globalmoto_duben_nolan




Pavel Vik (Max)

Přinášíme vám rozhovor s jezdcem stuntridingu Pavlem Vikem. Pavel začínal podobně jako většina českých kaskadérů. Líbily se mu kousky, které u nás od roku 1998 předváděli přední světoví kaskadéři jako například Kevin Carmichael nebo Craig Jones. A protože bydlí kousek od královehradeckého letiště, přišel se v roce 2001 poprvé podívat na tradiční Streetfighter Day, aby se této akce hned následující rok sám zúčastnil v soutěži „Ukaž, co umíš“. Skončil na pěkném šestém místě a měl jasno – bude se věnovat stuntridingu i v budoucnu.

Kapitoly článku

A protože budoucnost se Pavlovi vydařila a už má v tomto oboru docela slušnou reputaci, vydali jsme se za ním do Hradce Králové na trénink před nádcházející sezónou a položili mu několik otázek.




Jak často trénujěš?
Jelikož jsem měl trochu problémy s loňskou motorkou (letošní sezónu by už bohužel nevydržela) a dlouho se nám nepodařilo sehnat novější model Hondy CBR 600 RR podle mých představ, proto teď musím vše dohánět. Letos jsem začal trénovat až koncem března, takže musím jezdit téměř každý den 2 – 3 hodiny.




Kde trénuješ?
Trénuji na letišti v Hradci Králové, musím říct, že tu mám opravdu výborné podmínky a hlavně skvělou dohodu s lidmi, kteří mají letiště na starost. Tímto jim patří velké DÍKY!


Trénoval jsi někdy na kole?
Určitě, myslím, že je to velmi dobrá příprava pro Stuntriding. Moc rád na to vzpomínám, každý den jsem přišel ze školy, do rohu pokoje odhodil batoh s učením a šel ven blbnout na kole. Jak je to s Tvým volným časem?
No v tom je právě tak trochu problém. Volného času bohužel moc nezbývá. Hlavní sezóna zpravidla trvá od března do října. Ve všední dny se snažím co nejvíce trénovat, ale k častému trénování patří i pády a drobné poruchy, takže dost času trávím opravami a údržbou motorky. Skoro každý víkend jedeme alespoň na jedno vystoupení. Dokonce se párkrát stalo, že jsem měl za víkend SHOW na 3 různých místech po celé ČR. To je opravdu šílené, ale jednou za čas se to dá zvládnout. Hned jakmile skončí sezóna, začínám pomalu připravovat novou. Jezdím na jednání, oslovuji nové reklamní partnery, připravujeme novou motorku atd.




Zbývá čas na nějaké koníčky?
Snažím se hodně sportovat, takže když je alespoň trochu volného času, rád hraju hokej, tenis, volejbal a před sezónou chodím 3x týdně běhat. Jaký je Tvůj osobní život?
Brzy to budou dva roky, co jsem se s přítelkyní Nikol přestěhoval do Hradce. Bydlíme 10 minut od letiště, takže je to paráda. Niki mi věnuje spoustu svého času a jezdí se mnou jak na tréninky, tak i na vystoupení. Toho si opravdu moc vážím!


Co říká Tvé okolí na to, že jezdíš Stuntriding?
Když jsem s tím před 6-ti lety začínal, bylo to hodně složité. Všichni známí o mě měli velkou starost, tento sport se jim zdál příliš nebezpečný. Postupem času se mi podařilo jejich názor změnit. V současné době mi fandí a navíc hodně pomáhají. Jak jsi na tom s úrazy?
Zatím musím říct a hlavně klepat na dřevo, že se mi vážné úrazy dosud vyhýbaly. Doufám, že tomu tak bude i nadále. Zdraví je opravdu to nejcennější a hlavně nejdůležitější!!! Kromě nějakých modřin jsem měl před třemi lety zlomené prsty na ruce. Minulý rok jsem spadl poslední trénink před akcí „Czech bike Fest“, naštípl jsem si kotník a natáhl vazy. Měsíc a půl jsem běhal o berlích. Chtěl jsi toho někdy nechat? A proč?
Jo, naposledy minulý týden…:o) Přišla na mě nějaká krize a hlavně se mi moc nedařilo trénovat, byl jsem tak trochu zoufalý a chtěl všeho nechat… Víš jak to je, jednou za čas to na člověka spadne a všechno se sesype. Pokaždé mi ale stačí jedno povedené vystoupení a je vše zase OK, vždy si totiž uvědomím že tohle vše dělám pro lidi a nejlepší na tom velkém úsilí je potlesk a řev skvělého publika. To je prostě ta nejlepší odměna, jaká jen může být!




V květnu se chystáš do Maďarska na MS 2007 a v září do Holandska na ME 2007. Jaké očekáváš umístění?
Ano, chystáme se s týmem na tyhle 2 prestižní závody. A přiznám se, že už teď jsem hodně nervózní. Minulý rok jsme jeli MISTROVSTVÍ EVROPY na 3 kola.
1. bylo v holandském Assenu, kde bylo přihlášeno 41 soutěžících z celé Evropy. Nakonec jsem skončil na pěkném 15. místě. 2. kolo se jelo v maďarském Kaposváru, kde se letos jede svět, tam byla konkurence ještě mnohem větší než v Assenu. Nakonec se mi ale podařilo probojovat až do finálového kola a obsadil jsem skvělé 10. místo! O tom se mi opravdu ani nezdálo, byl to nejlepší výsledek loňské sezóny. 3. kolo se jelo ve Finsku, ale tam jsem bohužel nemohl startovat kvůli zraněnému kotníku.

Jak se hodnotí vaše umění na takových soutěžích?
Myslím, že by se to dalo nejlépe přirovnat ke krasobruslení. Většinou se porota skládá z 6 členů z různých zemí světa. Jede se na 3 kola: 1. kolo je dlouhé 4 minuty, z toho jsou 2 minuty povinné prvky a 2 minuty FREE STYLE - volný styl. Do povinných prvků patří 1) WHEELIE = jízda po zadním kole 100 metrů co nejpomaleji (hodnotí se stabilita, úhel motorky se zemí a čas); 2) STOPPIE = jízda po předním kole s 50-ti metrovým rozjezdem (hodnotí se vzdálenost, úhel motorky se zemí a stabilita); 3) DONUT = gumování ve stupačkách 10 sekund ve směru a 10 sekund v protisměru hodinových ručiček (Hodnotí se rychlost, stabilita a průměr koleček)


Nosíš přezdívku „Max“, můžeš nám říct jak vznikla?
Začalo to když mi bylo asi 15, byl jsem velký fanda motocyklového sportu. Sledoval jsem každý závod mistrovství světa silničních motocyklů. Každý z nás měl v dětství nějaký svůj vzor. Tím mým byl „Max Biaggi“, fandil jsem mu jak to jen šlo. Dokonce jsem vyrobil i velkou Italskou vlajku s nápisem „Max 1“ a při každém závodě ji věšel na balkón. Tehdy mi nikdo neřekl jinak než Maxi. Jaká je Tvá oblíbená barva?
Určitě modrá s oranžovou a protože jsem velký fanda luxusních sportovních vozů, tak i červená. Mým vysněným vozem je Ferrari F-360 Modena. Jak to vidíš s další motorkou pro Stuntriding?
Tak na tohle si netroufnu odpovědět, netuším co bude zítra, natož příští rok. Ale určitě bych chtěl zůstat u Hondy.




Na kolik Tě vůbec přijde taková jedna sezóna?

Od minulého roku jezdím Stuntriding naplno profesionálně, takže je to finančně trochu náročnější. Náklady na jednu sezónu jsou okolo čtyři sta tisíc.
Jaké preferuješ pneumatiky?
Na předek dáváme měkký slick a dozadu cokoliv, zadní guma většinou pokaždé skončí úplně stejně – bouchnutím…:o)





Bojíš se jezdit na mokru?
V roce 2004 jsme jeli ME ve Švýcarsku a na druhé kolo začalo šíleně pršet. Měl jsem strašný strach, ale tohle kolo se mi podařilo zajet na výbornou. Od té doby rád trénuji i v dešti, je to větší adrenalin. Jak jsi na tom s pády?
Teď už je to určitě lepší. Nejhorší byly začátky, to jsem se válel skoro každý trénink. Co ty a okruhové ježdění?
Na okruhu jsem jezdil naposled před 3 lety, je to super odreagování. Bohužel na to ale nezbývá moc času. Jezdíš i po normální silnici?
Dříve jsem jezdil, ale teď už ne. Když sedíš na motorce každý den přes 2 hodiny na tréninku, radši pak jedeš na výlet autem…:o) Co výkon motorky na tohle ježdění? Vyhovuje Ti?
Jo myslím že je plně dostačující, v dnešní době se Stuntriding přesouvá spíše na pomalejší prvky, které jsou hlavně o rovnováze jezdce. Výkon už není tolik podstatný.






Na závěr bych chtěl moc poděkovat všem, kteří mi v tomhle šíleném životním stylu pomáhají a bez kterých bych to určitě nedotáhl až sem. Jsou to zejména sponzoři: GMS Racing Team, Tiskárna Losenický, Kodak Fotoart, K+L Intermoto, Mc Donald’s, Microsoft, MCF.cz, Q8 Oils, Kovostár a spousta dalších. Velikou zásluhu na tom všem také mají přítelkyně Nikol, mechanik Libor s celou rodinou, mamina, taťulda a v neposlední řadě velká spousta kamarádů ! TÍMTO BYCH CHTĚL VŠEM MOC PODĚKOVAT
!

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist