Orange day Milovice

Letošní motardový orange day se přesunul z automotodromu Sosnová na motárdový okruh Petra Vorlíčka na letišti v Milovicích. Přinášíme vám první dojmy ze svezení na oranžových novinkách pro letošní sezonu.

Orange day Milovice

Kapitoly článku

Při registraci testovacích jízd jsem volil první motocykl, který na svém boku nesl označení, KTM 690SMC, jako druhý motocykl mi byla dopřána KáTéemKa 990SMR a na úplný závěr jsem si nechal oblíbeného SuperDuka 990. Pořadatelé nám vyčlenili pro každý motocykl úžasných 45 minut, takže byl čas na to se pořádně s každou „oranžádou“ pěkně sžít.

KTM 690 SMC

První jízda patřila plnokrevnému motardu uzpůsobenému do silničního provozu, který mě opět přesvědčil, že bude motocyklem číslo jedna mezi testovanými motocykly, neb do těchto podmínek skutečně zapadl ze všech nejlépe. První tři kola se seznamuji s tratí. Pravda, trať je trochu špinavá, ale to mi nahrává do karet a tak jízda v sedle eSeMCéčka je rázem velmi veselá. Podklouzávání zadního kola koriguji každou zatáčku, ať už v nájezdu nebo při razantní akceleraci. Motocykl je velmi obratný a hbitý, proto si ve zpomalovacích retardérech počíná více než dobře. Malinko mi schází svižnější odezva ve vyšším spektru otáček. Naopak v zatáčkách se dá dohnat díky skvěle nastavenému podvozku vše, co jste na rovině oproti ostatním jezdům sedlajících 990tky ztratili. Ono totiž spojení kvalitní geometrie, dobře nastaveného odpružení, velmi adaptovatelné antihoppingové spojky a v neposlední řadě špičkového obutí se KTM 690SMC stává nebezpečnou zbraní, která je připravena zasáhnout za jakýchkoliv okolností. Ostatně, již loňský sraz strojů KTM na autodromu v Sosnové mě přesvědčil o tom, že tento motard bude příjemným společníkem na každé projížďce a žádný terén mu nebude cizí.

KTM RC8 1190 R

V parkovišti testovacích motocyklů se dozvídám, že druhou akademickou hodinku nestrávím v sedle eRkového supermota o obsahu 999cm, nýbrž za řidítky vylepšené verze RC8čky. Nejprve jsem neměl vůbec žádnou radost, protože tento stroj patří na zcela jiné okruhy a tento byl zrovna motokárového typu. Jenže po dvou kolech jsem změnil svůj názor a jízdu na první dva převodové stupně jsem si užíval každým kolem. RC8čka byla obuta do nových závodních pryží a tak jsem si mohl dovolit věci, které bych jinak ani nezkoušel. Výjezd z každé zatáčky smykem, nájezd v bledě modrém a na krátké rovině slušná rychlost. To byly hlavní atributy testovací jízdy s RC8čkou. Jízdní vlastnosti byly u této eRkové verze vynikající. Nastavení podvozku bylo pro motardovou dráhu dostačující a výjezdy driftem byly pěkně pod kontrolou.
Musím říct, že v loňském testu jsem byl dosti kritický na účet tehdy prvního superbiku továrny KTM, ale tato vylepšená verze se mi jevila malinko v lepším světle. Ale dělat předčasné závěry z jízdy na dva rychlostní stupně nemá jaksi velký význam, proto doufejme, že se letos RC8čka řady „R“ objeví v kalendáři redakčních testů a proženeme ji ještě na okruhovém dni KTM v Brně.

KTM 990 SM R

Již zmíněná KTM 990 SMR přišla na řadu hned po adrenalinové jízdě za řidítky superbiku. Tato novinka letošního roku vypadá opravdu famózně a po mé jízdě strávené s tímto dravcem musím říct, že je to skutečně povedený kousek rakouských inženýrů. Motocykl, jak je u strojů KTM pravidlem, je osazen těmi nejkvalitnějšími komponenty, a tak jízdní vlastnosti jsou na tak velmi dobré úrovni. Pár kol mi trvalo, než jsem si zvykl na zcela jiný styl jízdy, než jak tomu bylo u předchozího motocyklu, ale vzápětí je to jedna radost, kroužit na tomto motárdovém okruhu. Fantastický zátah od spodních otáček vytahují eSeMeRko ze zatáček s velkou vervou. Motocykl je doslova hladový po agresivní jízdě a vy jako jezdec se na něj můžete stoprocentně spolehnout. Spinning zadního kola u tohoto motocyklu není žádný velký problém, vždyť 115 koníků je na velké supermoto až až.
Trochu je cítit větší váha na předním kole, ale po drobné změně jízdního stylu se dá vše napravit a motocykl je i v těch nejutaženějších šikanách, které na okruhu byly, dobře obratný. Jednoduše řečeno, kam tuhle dámu v bílém hábitu pošlete, tam zkrátka letí bez jakéhokoliv odmlouvání. V sedle tohoto motocyklu mi utekl čas, vyhrazený pro testování, jako voda a já, ač jsem vůbec nechtěl, musel zajet do depa.

KTM 990 Super Duke R

Poslední jízda byla věnována velkému Duku, který mě při loňském redakčním testu velmi překvapil a tak byl čas ho prověřit z té závodnější stránky. Během prvních kol, ale zjišťují, že závodní zacházení nebude pro Duka to pravé ořechové. Ze všech testovaných motocyklů je Duke největší „hromotluk“ a dával mi to sežrat především ve zpomalovacích retardérech a v technické pasáži u tamního depa. Přední vidlice byla nastavena až moc tvrdě a při brzdění do zatáček v náklonu jsem cítil lehké odskakování, ze kterého jsem neměl dobrý pocit. Dával jsem si tedy velkého majzla a soustředil se na precizní výjezdy ze zatáček. Utrhnout zadní kolo od vozovky taky nebyl problém, ovšem předek mi stále dával najevo, že není radno s ním takto s Dukem zacházet. Nepatrné odskakování předního kola na asfaltové spáře se dalo eliminovat správnou polohou plynové rukojeti a jízdu jsem si přesto užíval.
Bohužel, po necelých 15minutách jsem byl doslova stažen z testovacího okruhu a v tomto momentě skončil krásně započatý čtvrteční den. Na otázku: „Co se stalo?“, se mi dostalo úžasného komplimentu, který jsem za dob mé závodní kariéry ještě nedostal. :) „Jedeš moc rychle, nechtěl bys jezdit trochu pomaleji?“, říká mi jeden člen personálu KTM. Nezbývalo mi nic, než zakroutit hlavou, prohodit v duchu pár netečných slov a slibný testovací „Orange Day“ opravdu zakončit.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist