yamaha_demo_tour




Offroadové KTM 2010

Kapitoly článku

Josef Kulhavý a jeho dojmy

Do Březové nad Svitavou dorazil ochutnat desítkové kátéemky také motokrosový profesionální jezdec Josef Kulhavý, který pravidelně startoval v Mistrovství světa MX2. Své první dojmy si však nenechal jen pro sebe a rád se o ně s námi podělil.

450 EXC
"První motorka na které jsem dneska jel, bylo enduro 450 EXC. Musím přiznat, že jsem až doposud nikdy na endurovce nejel. Oproti krosové čtyřipade má více kvaltů a její podvozek je hodně měkký. To je ale pochopitelné, protože na enduro vložce v lese se díky tomu chovala krásně.
Díky šestistupňové převodovce se musí často řadit a motor nejde oproti krosové 450 tolik do otáček. Kluci v enduru spíš jezdí na vyšší kvalty a tolik motor netočí. Myslel jsem si, že až tak velký rozdíl mezi motokrosovou a enduro motorkou není. Teď vidím že je. Krosová motorka je od spodu daleko agresivnější. Tady mi to připadalo, že EXC nemá spodek ani jak motokrosová čtyřtaktní dvěpade. Ovšem v lese je klidnej průběh motoru super. Ta krosová by tam byla svou výbušností naobtíž. Když si na ní pak člověk omylem přidá, může jít rychle na hubu. Díky jemnějšímu motoru endura je jízda daleko bezpečnější a citlivější."

450 SX
"Tak tohle to už je motorka, oproti té endurové má hroznou sílu. Vyzkoušel jsem si na ní také enduro pasáž a je to opravdu jak jsem říkal. Ta endurovka tam sedí mnohem lépe. Na krosové je cítit každej kamen i každej kořen. Je to tedy hlavně o podvozku. Ovšem na krosové trati je tvrdý podvozek SX bezesporu výhodou, protože nejde po dorazech a je jistější v zatáčkách.
Oproti devítce se mi zdá desítka více postavená na předek, jako by měla vyšší sedlo. Připadám si na ní trochu víc nahoře. Velkou výhodou oproti loňskému modelu je pětikvaltová převodovka. Díky tomu můžu více jezdit zatáčky na trojku, což mi předtím dělalo problémy, protože jsem nevěděl jestli nechat dvojku nebo už řadit trojku. Teď dám v klidu trojku a vezme mi to. Všeobecně se mi nová čtyřipade líbí. A motor? Jak jsem říkal, motor má hroznou sílu a 450 SX jede v celém rozsahu otáček. Jak tomu člověk dá, tak není potřeba ani spojovat."

250 SX
"Oproti čtyřtaktu nemá takový spodek a takový krouťák. Každopádně dvoutakt má svoje kouzlo a jak se rozjede, tak tahá a má tendence se stavět na zadek. V jejím sedle jsem měl pořád pocit, že jedu po zadním. Ve špici jede fakt hodně a je na ní moc pěkné svezení. 
Mimochodem je pěkné zase po čase slyšet zvuk dvoutaktu. Co se týče závodění, tak se dvoutakt nemůže chytat na čtyřipade. Myslím si ale, že dvoutakty ještě nevymřely a rozhodně mají něco do sebe."

250 SX-F
"Na ní jsem zvyklej jezdit celou sezonu. Teď jsem se svezl na desítkovém modelu a musím říct, že žádný zásadní rozdíl v nich nevidím. Myslím že je to motorka, na kterou když člověk sedne, tak mu hned padne do ruky.
Je to hravá motorka a jezdí se na ní krásně. Na nových modelech mám pocit, jako by v káteem udělali vyšší sedla. Cítím se hodně vysazený na předku." (teprve potom se Josef dozvídá o níže posunutém rámu ke krku řízení)

450 EXC automat
"Zajímavý stroj, ale nevím proč to vymýšleli. Myslím si, že se na to ale zvyknout dá. Mě osobně se na tom líbila jedna věc, a to ta, že při brždění do zatáčky jsem se mohl zapřít do řidítek a jen brzdit prstama jak levé tak pravé ruky a přitom nohama být zapřenej ve stupačkách.
Zato průjezd zatáčkou, kdy jsem zvyklej si přimáčknout spojku, bylo v tomto případě to nemožné. To samé na skocích, kde používám spojku, tak se mi teď zastavilo kolo tam kde jsem nechtěl. Prostě je to zvláštní. Asi to bude dobré na takové ty vyjížďkové jízdy po lese."

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):



TOPlist