globalmoto_duben_nolan




Motokrosové soustředění

Kapitoly článku

Rozhovor s organizátorem soustředění Alešem Doležalem

Kdy tě napadla myšlenka zorganizovat takovéto motokrosové soustředění?
Myšlenka uspořádat takovéto hromadné soustředění přišla někdy roku 2005 a téhož roku proběhlo první soustředění tady v Jiníně. Do té doby jsem trénoval pouze individuálně jednoho až dva jezdce. Začínalo to zhruba pěti lidmi a poslední tři roky se tu schází zhruba třicet motokrosařů.
Co mohou účastníci od čtyřdenního soustředění očekávat?

Ty čtyři dny jsou si velice podobné. V podstatě je připraven komplexní program na jejich rozvoj. Den začíná rozcvičkou, pak hromadnou snídaní která je v ceně. Večer před soustředěním je přednáška o stravě, protože se stávalo, že tu kluci ještě třetí den baštili řízky a to není úplně ono. Po snídani jdeme trénovat, pak následuje oběd, odpolední trénink a po večeři jdeme na nějaký sport, abych ze sebe tu celodenní únavu dostali. Důležitá je také večerní projekce videa a fotek, toho, co se během dne na trati odehrálo. Kluci pak mohou sami vidět co dělají špatně a čeho se do dalšího dne vyvarovat.
Kdo na soustředění přijíždí?
Jsou to v podstatě lidé z celé republiky. Jeden rok jsem tu měl hodně juniorů na padesátkách, šedesátkách, což bylo dost náročné. Popravdě ani nevím, jak se to tenkrát takhle sešlo. V součastné době se to vystříbřilo, že tu máme šest juniorů, pak x lidí v jakém si věkovém středním proudu, tedy kolem dvaceti až třiceti let, a je tu i pár veteránů. Takže je to takový mix. Soustředění pořádám dvě, v Jiníně se zaměřujeme především na techniku jízdy, držení motocyklu, správné projíždění a vůbec všechny správné návyky. Proto je tu dost lidí co se chtějí právě v tomto zdokonalit. Dá se tedy říct, že je Jinín určen pro začátečníky a mírně pokročilé jezdce. Druhé soustředění ve Stříbře je spíše pro lidi, co mají „áčkovou“ licenci, jezdí mistrák (ti jsou ale i tady v Jiníně) nebo jezdí vepředu ve sdružených přeborech. Věnujeme se tam přípravě na kvalifikaci, pojedeme kvalifikační kola, pojedeme jednotlivé jízdy, takže se tam více jezdí a méně věnuje samotné technice.
Jaké jsou kapacity soustředění?
Schází se kolem třiceti lidí, což je jakýsi strop. To znamená patnáct na jednoho trenéra

Co je důležité si na soustředění sbalit a na co se připravit?
Hodně důležité je připravit se na to , že to bude dřina, protože dřina to opravdu je. Druhý a třetí den bývá hodně náročný a už samotná rozcvička dá zabrat. Co se techniky týče, tak je to samozřejmě motorka a vše, co se jejího provozu týká. Potřeba je kolo a sportovní oblečení. Kromě toho spoustu elánu, protože jak jsem už říkal, je to dost náročné!
Co je v ceně 2 500 korun?
V ceně jsou po celou dobu soustředění dva trenéři, vstup na trať, pobyt v areálu, sociálka, elektrika, voda, snídaně.

Rozhovor s účastníky soustředění:

Jsi na podobném soustředění poprvé? Co jsi od soustředění očekával a co ti dalo?

Marek Uhrin
21 let
Hobby Open - SMS Benátky
Honda CRF 450
Jsem tu podruhé. O akci jsem se dozvěděl od kamaráda, kterej to našel někde na internetu. Už loni to bylo super a pěkně jsem si to užil. Je pravda, že mě loni potrápila motorka a tolik jsem toho nenajezdil. Letos ale drží, takže jezdím co to dá. Dost mě to tu baví a užívám si to, i když jsem už dost vyšťavenej.
Očekával jsem, že si zlepším styl, a že si díky tomu na motorce trošku ulevím. Nicméně je to fakt záhul, takže jsem dost unavenej, ale i tak se musím stále soustředit, co na motorce dělám, a o jízdě přemejšlet. Rozhodně mi to tu dost prospívá.


Tomáš Mozga
31 let
Hobby ČZ veterán závody
Zde mám půjčenou Hondu CRF 250
Na soustředění jsem poprvé a dozvěděl jsem se o něm z motocyklových novin, kde byla soutěž. Očekával jsem, že se trošku zdokonalím, něco naučím a hlavně podívám, jak se má správně jezdit. Líbí se mi, že člověk názorně vidí, že „když se chce“, tak se zlepšuje. No a můj největší zážitek z akce? Jednoznačně když jsem se vyboural… to už nechci víckrát zažít :o)

Lukáš Běhounek
28 let
Hobby Open
Suzuki RM-Z 450
Jsem tu poprvé a musím říct, že se mi široká Jinínská trať líbí. O soustředění jsem se dozvěděl od kámoše Romana, který dostal leták doma na tréninku.
Od soustředění jsem očekával, že se naučím základy správné techniky jízdy, a že odbourám zlozvyky. Dost se mi tu líbí, Aleš se nám věnuje, vysvětluje jak na to a opravuje naše chyby. Perfektní je večerní video, kde člověk vidí, co dělá špatně a co dobře. Nejlepší zážitek? Asi průjezdy zatáček a hlavně ty v kolejích jsou super!

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist