Motokrosová trať v Pelhřimově opět funguje

Poslední dobou se spíše motokrosové trati zavírají než otevírají, a proto mě mile překvapila zpráva o znovuotevření motokrosové trati v Pelhřimově. Před nedávnem proběhla oficiální otevíračka a nutno dodat, že se podařila na jedničku podtrženou.

Motokrosová trať v Pelhřimově opět funguje

Kapitoly článku

Během celého odpoledne se lítalo o sto šest a dokonce došlo i na závody. Asi nejen mě překvapila veliká účast a všeobecně pohodová atmosféra, kterou neměla šanci pokazit ani vydatná dešťová přeháňka.

Trať je znovu postavena na místě, kde se začal jezdit motokros už před pěknou řádkou let. Díky tomu se dnes dá stavět na zázemí, kterým je plnohodnotná zděná věž s elektrikou a lokalitě, která jde motokrosu na ruku. Každopádně stav celého areálu ještě před nedávnem byl poměrně žalostný a moc dobře to s ním nevypadalo. Naštěstí se začali dít věci a trať si vzali do parády kluci z Automotoklubu Oseva Pelhřimov. Podle toho, jak dnes vypadá je jasné, že si kluci museli sakramentsky máknout. Samotné přípravy a stavba nové trati prý vzala několik let a na hodiny se snad ani nedá vyčíslit.
A jak nová trať, kterou navrhnul Jirka Bezemek, vypadá? Vede zhruba stejně jako dříve. To je ale asi tak vše, co má se starou tratí společné. Všechny skoky jsou totiž úplně jiné a hlavně na úplně jiných místech. Po startovní rovince se vlítne do pravé vracečky, po které se téměř hned skáče první lavice. Po ní následuje lehké esíčko a další lavice. Skáče se do levé táhlé zatáčky, kde je možné se opřít do pěkně klopeného toboganu.
Pak plný plyn a po delší rovince se ve slušným kalupu vlítne do klopené zatáčky, která se jen tak nevidí. Mám takový pocit, že se kluci při její stavbě nechali inspirovat závody Nascar… Po ní přichází rovinka a ostrá pravá, ze které se najíždí na další lavici. Z té se skáče do pravého toboganu, ze kterého se letí přes dvoják do nejvyššího bodu trati. Tam ostrá levá kolem nohy a dlouhý skok dolů, pod kterým se vjíždí do táhlé pravé. Z té se najíždí do levého toboganu, po kterém následuje rovinka s menším skokem do levé vracečky na startovní rovinku.
Celý okruh je téměř kilometr dlouhý a ani chviličku se na něm člověk nenudí. Nicméně podle informací se po sezoně začne jednat o dalších pozemcích, což by mělo trať zhruba o půl kilometru protáhnout. Doporučuji trať vyzkoušet na vlastní kůži a udělat si vlastní obrázek. Mě se fakt hodně líbí a je jasný, že jsem tu nejezdil naposled.
Na své si přijdou také freestyle skokani a enduráci. V areálu trati totiž vyrostly pořádně nabroušené freestylové skoky a pro enduráky překážka v podobě velké pneumatiky. Podle slov Jirky Bezemka to však není konečná a enduro překážky by měly přibývat. Pokud bude všechno dobře klapat, bude se rozrůstat jak trať, tak její zázemí. Závěrem musím říct, že klukům patří můj obdiv a držím jim palce, aby se všechny plány podařilo realizovat. V neposlední řadě je nutné doufat, že se nenajdou nějací rýpalové a jiní „aktivisté“, kteří by pro trať neměli pochopení a chtěli škodit.
V Pelhřimově se trénuje každé úterý, čtvrtek a sobotu v čase 10-19 hodin za poplatek 150 Kč. Vždy je nutné předem kontaktovat Jirku na telefonu 777 877 667.

Zde najdete veškeré informace a místo, kde se trať nachází.

Na facebooku je možné vidět onboard video a další zajímavosti.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist