globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
sqwer (12) napsal 05.05.2005 v 12:52

aha...

R. (-2) napsal 05.05.2005 v 12:25

Klepani = detonacni spalovani = velke mechanicke razy, sirici se konstrukci, nejlepe pevnou casti (pak to slysime jako to klepani), tedy blokem a hlavou, proto se tam dava piezosnimac, signal leze na trigger a ten pri nadprahove hodnote posila signal RJ. A ta podle potreby prestavy parametry, vetsinou predstih zazehy. Ale delam spis do cidel, ne do motoru, tak netvrdim na krev, ze BMW to dela taky tak - o jine metode jsem jeste neslysel. Nevim, co by se dalo ve vyfukovejch plynech dohledat k tomu detonacnimu spalovani. Tam se zistije spis obsah nespalenych castic (resp. kysliku) a ridi se bohatost smesi.

sqwer (12) napsal 05.05.2005 v 12:06

Rodo: a proč ne ve výfuku??? Přece to snímá spalovaní benzínu, ne???

R. (-2) napsal 05.05.2005 v 11:57

Tak kdyz to tvrdi v BMW tak to me potes Dalsi dovod proc ne <br />
Jeste muze byt v hlave,ale ve vyfucku tesco. Jedine zeby zcela novy pristup

sqwer (12) napsal 05.05.2005 v 11:51

Rado: Podle firmy BMW je to ve výfukovém potrubí... Nezkoumal jsem to blíže bo tahle info mi stačí...<br />
<br />
Mimouch: Pravda, já jsem polocestovatel a polodobrodruh... Z lidí jako Morčák mi teče krev ze zubů-))<br />

mimouch (12) napsal 05.05.2005 v 11:48

Sqwer: Čidlo klepání je fajn, BMW se tím snaží vyjít vstříc dobrodruhům. Ale nějaký čidlo bude na prd, pokud bude v benzínu sajrajt a ucpe dobrodruhovi vstřikování. <br />
<br />
Já se moderním věcem nebráním, naopak. Ale moderní technologie jsou použitelné jen v moderních civilizacích. Všude jinde to musí být podřízeno tomu, aby si člověk vždycky poradil. Tj. auto nebo motorka opravitelný kladivem, šroubovákem a sikovkama. Někteří fotografové z tohoto důvodu používaj v divočině čistě mechanický foťáky. Manuální posun filmu, manuální ostření, žádný digitály, žádná elektronika. <br />
<br />

R. (-2) napsal 05.05.2005 v 11:40

sqwer: Tchidlo klepani je spis v bloku motoru. Ve vyfucku lambda sonda.<br />
<br />
&gt;&gt;Mimochodem, KTM dodává k motce sadu, ve které je asi 7 druhů klíčů a s touto sadou neexistuje aby ses někam nedostal nebo něco nerozebral...&lt;&lt;<br />
<br />
To fakt? To chci!

sqwer (12) napsal 05.05.2005 v 11:06

Mimouch: jinak je mi jasný, že to víš, ale píši to i proto, že to tu čtou jiní a ti nemusí o těchto věcech ani tušit...

sqwer (12) napsal 05.05.2005 v 11:05

Mimouch: ona nová 1200GS nemá konektůrek, ale přímo čidlo klepaání ve výfukovém potrubí, které samo pracuje se spalováním směsi, ale na muj vkus moc elektroniky... Teď o víkendu mi LCacht začla za jízdy vypínat motor, zastavil jsem a díky tomu, že o ní něco málo vím a elektrika mi taky není cizí jsem do 2 minut věděl čím to je a do 5 minut opraveno (rozjebanej vypínač bočního 100janu - musel jsem ho překlemovat abych mohl jet), ale zrovna u 1200GS se bojím, že onen bočák je napojen na CAN bus a tam s tím nic neuděláš!!!... Na můj vkus moc elektroniky... Navíc nedávná příhoda z XL Rallye kdy slečka lehce položila 1200GS do trávy a nohou si ukopla nějaký čidýlko na sacím potrubí a málem neodjela... Motka nedržela otáčky, rozjezdy problematické-:(((

smazany8134 (0) napsal 04.05.2005 v 22:19

To choze:Ta s těma 24kw má takovou tu ucpávací sadu aby to nejelo!!!!!

mimouch (12) napsal 04.05.2005 v 15:51

Sqwer: Ano, vím a to je mimo jiné to, co se mi na té motorce líbí. Takhle má stroj na dobrodružství vypadat. Je to jako s autama - třeba starej dobrej Land rover. A koukni, co udělali s novou Discovery, s tím bych na expedici na dálnej východ nejel ani náhodou, bál bych se, že se to někde vysype a budu v řiti.

sqwer (12) napsal 04.05.2005 v 15:45

Mimouch: Jen krátce doplním, že LCacht má pod sedadlem rozpojovací svorku, kterou když rozpojíš tak do nádrže můžeš nalejt i 80ti oktanovej olovnatej benzín...Tímto rozpojením se upraví spalovací křivka a trošku to vezme na výkonu, ale jinak se nic neděje... Mimochodem, KTM dodává k motce sadu, ve které je asi 7 druhů klíčů a s touto sadou neexistuje aby ses někam nedostal nebo něco nerozebral...

mimouch (12) napsal 04.05.2005 v 15:34

Choze - Taky jsem se nad tím podivoval. Asi je to seškrcené, aby na tom mohli lítat mladý kluci. Ale nevim, co s tím bude dělat Simsonista, když to odškrtí...

mimouch (12) napsal 04.05.2005 v 15:31

To Kvasha:<br />
<br />
1) Výška sedla; přijde mi, že informace o &quot;nohách za krkem&quot; je možná až nesmyslný humor, mám-li brát článek jako vodítko pro někoho, kdo uvažuje o koupení motorky. Mimouch, kolik měříš? Nejsem ani prcek ani čahoun a přijde mi, že výška toho vykrojeného sedla je akorát.<br />
<br />
Pokud Ti výška sedla přijde akorát, nezbývá mi než Ti závidět. Já měřím 196, mám poměrně dlouhé končetiny a vzdálenost stupaček a sedla je pro mne nevyhovující - nohy mám příliš pokrčené a při větším rejdu se řidítkem narazím do kolena. <br />
<br />
2) stejně info o strmosti hrany nádrže. Pokud vím, není to CROSS, ale ENDURO. Když použiji původní a myslím, že zažitou terminologii.<br />
<br />
Tady Ti nerozumím. Terminologie je sice hezká, ale rozdíl mezi MX motorkou a Endurem rozhodně není ve tvaru sedla. Obě kategorie motocyklů jsou určeny pro jízdu v terénu, enduro dokonce v podtsatně náročnějším terénu, přenášet váhu potřebuješ na obou. LC8 pochopitelně není žádné Hard enduro, ale při svém uvedení na trh se jednalo o výjimečný stroj kategorie cestovní enduro. Výjímečný z toho důvodu, že byl jediný u kterého nebyl název ENDURO jen slovem z reklamního letáku. Totiž, přes veškeré výhody, které nabízel i při cestování po silnicích si ponechal hlavní atributy motocyklu určeného pro provoz v terénu - mimo jiné třeba světlou výšku, odpružení, ovladatelnost, úzkou stavbu a také právě sedlo umožňující lepší kontrolu stroje v terénu. V modelovém roce 2005 byly všechny tyto atributy potlačeny ve prospěch lepší použitelnosti motocyklu na silnicích a většího pohodlí. Bohužel...<br />
<br />
<br />
3) Sqwera se ptám, proč si myslí, že by se třeba s Varaderem (vstřikování, litá kola, ...) nedalo jet do Mongolska ?<br />
<br />
Dá se jet prakticky s čímkoli,kamkoli. Ale pokud někdo cestuje do končin, kde jsou špatné silnice, technické zázemí místních servisů je minimální a benzín nekvalitní, měl by tomu přizpůsoben i jeho stroj. Primárním úkolem motocyklu při cestování je jeho spolehlivost. Té může být dosaženo nejen kvalitou, ale především konstrukční jednoduchostí. Zkrátka, co na motorce není, nemůže se porouchat. A to co tam je, musí být udělané tak, aby se to dalo v případě poruchy opravit v polních podmínkách svépomocí. Pokud Ti praskne lité kolo, můžeš jít domů pěšky. Pokud Ti praskne drát, vyměníš ho za půl hodiny. Když natankuješ nekvalitní a znečištěný benzín do motocyklu s el. vstřikováním, můžeš jít pěšky. Má-li tvůj stroj karburátory, pojede dál. Jen si občas musíš spestřit večer u piva čištěním karburátorů. Atd. atd. atd. <br />
<br />

sqwer (12) napsal 04.05.2005 v 14:15

S Varaderem se zcela jistě dá jet do Mongolska,a le trasu budeš volit podle toho co je ve Varaderu a ne podle toho co je v Tobě... podle info co cestách, která mám jsou vypletené kola výhodou v těchto končinách... Přeci jen zlámaný loukotě jsou neřešitelným problémem-))... Také 21&quot; kolo vepředu a 18&quot; vzadu ukazuje na spíše CROSS/ENDUROvější akčnost tohoto kousku... Měl sem Varadero (najeto 18.000km) a mám LC8 (35.000km) a myslím si, že si mohu dovolit vypustit z huby toto srovnání... Na obranu Varadera: o něm jen říkám, že to je polovina GoldWingu -))... pohodlí na asphaltu ve ytělesněné formě-.)))

smazany10039 (0) napsal 04.05.2005 v 14:06

zdravím, dovolím si drobný komentář. <br />
<br />
1) Výška sedla; přijde mi, že informace o &quot;nohách za krkem&quot; je možná až nesmyslný humor, mám-li brát článek jako vodítko pro někoho, kdo uvažuje o koupení motorky. Mimouch, kolik měříš? Nejsem ani prcek ani čahoun a přijde mi, že výška toho vykrojeného sedla je akorát.<br />
<br />
2) stejně info o strmosti hrany nádrže. Pokud vím, není to CROSS, ale ENDURO. Když použiji původní a myslím, že zažitou terminologii.<br />
<br />
3) Sqwera se ptám, proč si myslí, že by se třeba s Varaderem (vstřikování, litá kola, ...) nedalo jet do Mongolska ?<br />
<br />
díky a přeju hezkej den.

sqwer (12) napsal 03.05.2005 v 11:56

Mimouch: Nemáš pro mne špatné zprávy, jen kusé-)) Nízká verze bude opravdu takto zlidštěná a se stříkačkou, ovšem verze S bude dále pořádná mrcha s karbecem a připravena na výjezd třeba do Mongolska-)) Zdroj: ktm.at<br />
<br />
...Takže se nemusíme až tak bát-))

mimouch (12) napsal 03.05.2005 v 11:28

Sqwer: Navíc asi s díky modelový rok 2005 vynechám, pravděpodobně i v roce 2006 nebo v 2007 udělám upgrade... Jen doufám, že už KTM nebude mít litá kola a vypadat ja V-Smrk...<br />
<br />
Hochu, mám pro Tebe špatné zprávy - v dalším modelovém roce se u LC8 počítá s ABS a vstřikováním. Počítám, že nebude dlouho trvat a ty litý kola tam budou. Pak už stačí jen rozevřít úhel válců na 180 stupňů a dát tam ten motor napříč <br />
<br />
Ale snad někdo zůstane rozumnej a alespoň verzi S nechá jako opravdovou motorku.

ZbxxneK (0) napsal 03.05.2005 v 11:07

Vikend byl dobrej ale meli by vyresit nejak jinak to pujcovani motocyklu. Jel jsem tam 110 km abych se svezl a nevyslo to ani presto ze jsem tam volal. No snad se mi to postesti nekdy jindy ... Nebo je tu nekdo kdo by mi chtel toho motarda pujcit ???

leguan.cz (0) napsal 02.05.2005 v 14:17

Teda nechtel bych jezdit na motorce, ktera vazi 130 koni. To musel bejt malej parnik

sqwer (12) napsal 02.05.2005 v 14:13

To mimouch: To sem právěže jako četl, ale nechápu jak je ten samej motor kultivovanější... Asi to přičteme oné subjektivitě...<br />
<br />
Jakkoliv jsem byl oficiálně pozván tak jsem se s díky omluvil a jel si zajezdit do hor-))<br />
Navíc asi s díky modelový rok 2005 vynechám, pravděpodobně i v roce 2006 nebo v 2007 udělám upgrade... Jen doufám, že už KTM nebude mít litá kola a vypadat ja V-Smrk...

R. (-2) napsal 02.05.2005 v 13:10

2 mimouch: Nezacne, je vas malo, jste maly trh

mimouch (12) napsal 02.05.2005 v 12:56

Rado: Nojo, ta letošní oranžová je. Vždyť jsem psal, že jsem měl kolena za ušima....<br />
<br />
Čekám, až někdo začne dělat motorky pro normální lidi a ne pro trpajzlíky

R. (-2) napsal 02.05.2005 v 12:19

Mimouchu, tobe je ta LC8 snad i mala!<br />

mimouch (12) napsal 02.05.2005 v 07:11

Ty snad neumíš číst Vždyť je to tam jasně napsaný, že oranžová je tak nějak kultivovanější. Měl jsi jet s náma a vyzkoušet to sám

sqwer (12) napsal 02.05.2005 v 06:47

Klucí a jakej je subjetkivní pocit, teda ten rozdílnej z motoru v 950 Adventure a 950 Adventure S když jsou ty motory identické???




TOPlist