KTM TNT Pannonia-Ring

KTM TNT? Že by se v Mattinghofenu dali na výrobu trhavin? Kdepak, žádné pyrotechnické hrátky s oranžovou krystalickou látkou se pod tímto názvem neskrývají. TNT je totiž zkratkou pro oranžové asfaltové dejchánky nazvané Track ´N´ Test. Tyto specializované jezdecké tréninky probíhají na exkluzivních závodních okruzích po celé Evropě a otevřené dveře mají úplně všichni, bez rozdílu jakou mašinu sedlají.

KTM TNT Pannonia-Ring

Kapitoly článku

Po italském Mugellu a francouzském La Breste proběhlo třetí „téentéčko“ začátkem dubna na maďarské Panonii. Moc nás potěšilo, když do naší redakce přišlo pozvání přijet a vyzkoušet si na vlastní pěst, jak to na akcích z řady Race Orange chodí.

Důležitým faktorem pro úspěch akce bylo počasí a to vyšlo na sto procent. Ostré jarní sluníčko zatápělo pod kotlem a pěkně ohřívalo asfalt okruhu ležícího nedaleko městečka Sárvár. Depo se plnilo každou minutou. Z dodávek a vleků vyjížděly mašiny všech možných značek i kubatur a všude okolo panovala skvělá nálada.

Ještě než začal mítink s jezdci, kde se řeklo vše o zásadách jízdy na okruhu a něco málo teorie, zaběhl jsem omrknout oranžové dračice nervózně postávající na pit line. Ve smečce nemohly chybět superbiky RC8, RC8R, Super Duky R nebo 990 Supermota R.
Tak jako na všech ostatních akcích TNT, je možnost registrace do třech různých skupin, podle jezdeckých zkušeností. Pro vyježděné střelce je tu skupina „Expert“, pro ty, co už se na okruhu párkrát svezli skupina „pokročilý“ a ti co s broušením slajdů teprve začínají „začátečník“. Celý den jezdí jedna skupina za druhou ve dvacetiminutových rundách.

KTM RC8

Mou první vyvolenou se stává KTM RC8. Loni mi v redakčním rozpisu testů proklouzla mezi prsty a tak se na první zkušenost s oranžovým superbikem pořádně těším. Je mi ale jasný, že první dvacetiminutovka bude především o učení se okruhu a rozhejbávání kostí po nekonečné zimě. Nastal čas vyrazit na okruh. Pomalu projíždím pit line a užívám si chrochtání dvouválovýho bručouna. První kolo si osahávám mašinu a prohlížím okruh. Na rovinkách ze zvědavosti tahám za plyn a zjišťuji, že průběh výkonové křivky je naprosto lineární a velice učesaný. Žádná brutalita alá 1098 se nekoná. Lehké rozpaky ve mně však vzbuzuje převodovka, kde se párkrát zařazená rychlost nezabydlí tam, kde by zrovna měla. Když se pokouším zrychlovat, dochází stále více na radiální monobloky Brembo. Fungují výborně. Zkrotit 188kilovou oranžovou střelu nejen po dlouhé cílovce je hračka a dovolují brzdit až na poslední chvíli.
Abych pravdu řekl, měl jsem obavy z nepřítomnosti antihopingové spojky, ale jak se ukázalo, i při tvrdším podřazování zůstává RC8 v klidu a zadní kolo se jen tak nezablokuje. Podvozek na mě velice zapůsobil. Prostě když se rozhodnete RC osmu položit do zatáčky, tak tam bez řečí padne a stejně tak ochotně ze zatáčky vypochoduje. Opravdu silná stránka tohoto vůbec prvního novodobého rakouského superbiku. První dvacítka vzala za své a už mě traťmaršálové ženou do boxů. A jak tedy RC8? Dvacet minutek není příliš, ale první dojem je takový, že se jedná o mašinu s výbornými jízdními vlastnostmi, parádními brzdami a sametovým motorem, který by ale klidně mohl dostat více temperamentu v nejvyšších otáčkách.

KTM RC8 R

Další dvě dvacetiminutové rundy budou opět ve znamení RC8, ovšem té, která si k označení ještě připsala písmenko R. Oproti „obyčejné“ RC8 ztratilo erko 6 kilo váhy a naopak jeho osmiventilový véčkový dvouvál zmohutněl o 47 ccm, čímž mimo jiné získal zhruba 10 kW výkonu k dobru. Černobílý ohoz s oranžovým rámem je pastvou pro oči a staví sportovní buňky do pozoru. Na trati si počíná skvěle, přesný podvozek funguje minimálně stejně dobře jako u RC8. Jak ji do vinglu pošlete, tak ho projedete. Příjemným zjištěním je přesná převodovka, která nedrásá nervovou soustavu a rychlostní stupně s krátkým krokem zapadají jak se sluší a patří.
Co se týče výkonu, nedokázal jsem rozdíl mezi RC8 a RC8R nějak zásadně postřehnout. Možná by pro lepší rozpoznání pomohla další jízda na „obyčejné“ RC8… Brzdy jsou opět kapitolou samou o sobě - není jim co vytknout.
Užívám si Pannonie na plný pecky a vychutnávám si ve společnosti erkové RC8 jeho nejrůznější vinglíky i rovinky s padákem, kde se při akceleraci odlepuje přední kolo. Najíždím do čtvrtého kola, po dlouhé cílovce podřazuju a brzdím do ostré pravé, po které přichází ještě utaženější pravá. Na výjezdu otevírám plyn a rovnám mašinu. Z ničeho nic mi ustřeluje zadek tak, že mám plný ruce práce udržet se v sedle černé dračice. Vůbec netuším, co bylo špatně, protože plynu jsem nedal víc než kola předtím a najednou takovej kopanec? Chlapi od KTM mi říkají, že trať není prohřátá jako za letních dnů, gumy tolik nelepí a pak se takovéhle taškařice prostě stávají.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist