Kde se rodí motocykly BMW: Na návštěvě v továrně
Text: Jan Rameš | Foto: Jan Rameš , Jan Altner | Foto: BMW | Zveřejněno: 12.12.2018 | Zobrazeno: 23 582x
Text: Jan Rameš | Foto: Jan Rameš , Jan Altner | Foto: BMW | Zveřejněno: 12.12.2018 | Zobrazeno: 23 582x
Mig:Furt se mi to nějak nezdá.Naprosto běžná verze váží 120.Samozřejmě nějaký větší nádrže a kapotáž,ale furt mi to přijde na speciál dost..
Mám to na Superenduru co váží 200 a v pohodě. Kluci s KTM advikama to jezdí a v pohodě taky - od nich jsem se “inspiroval”:)
Suchá 145, nádrže na 36 litru benzinu plus nádrž na vodu.
Až od letošního roku má cca 110 suchou.
Mig : Tak OK,já to pochopil,že to máš na GS...
180-190 kg tak s ještě s malinkym jezdcem.Takový nádrže a obsáhlý mapy na ty cca 120kg těžký motorky nedávaj
To zní rozumně
Mig_35
Tak to bych pak rozuměl tomu hliníku, má násobně lepší odvod tepla, než železo.
Hadi se smějí používat u lehkých motorek, do rychlosti cca 100 km/h. Potom by se měli začít přehřívat a hrozí riziko havárie.
Praktická zkušenost říká, že na nich jezdím s 200 kg motorkou, na silnici se skutečně víc než krátkodobě přes 100 km/h nepodívám, ale jsou lidi, co na nich jezdí i 150 a nic se jim nestalo, a lidi z oboru tvrdí, že nikdy neslyšeli o havárii následkem přehřátí mousse.
Laboroval jsem s tím, že to dám i na 250kilové GS, ale zatím jsem neměl odvahu.
Zmulin: celý Dakar se jezdí na moussech a na začátku etapy ty natankované stroje váží cca 180-190 kilo. A jak píšu, na cestě pomalu, v terénu kolik chci...
Mig_35
Takže jestli tomu dobře rozumím, hadi nesmějí být pouze na zpevněných silnicích (hláška gumařů, že se to nesmí, dnes 05:05)?
Usuzuji z toho, že to asi nějak ovlivňuje jízdní vlastnosti na asfaltu, betonu, není to tak?
Proč by měl někdo zakazovat něco, co je de facto přínosem k bezpečnosti (vyloučení rychlého defektu)?
I když blbců je všude spousta, že ano. A ze všeho nejhorší jsou ti aktivní...
Ad. ten odstavec o tom,že se všechno vyrábí v jedný fabrice...Možná tim průvodce myslel jenom R-kovou řadu a kucí si toho nevšimli..
Každopádně co zatím vim,teda jestli nekecam,tak všechny malý modely v Asii,osmistovky tam dělaj motory a ty rámy vyráběný v Čechách budou patřit pravděpodobně k nim,šestivály v Mnichově a nádrže na Nine-T posílaj leštit do Itálie.Takhle už to sice nezní tak jakože děláme si všechno sami,ale pokud si držej dobrou výstupní kontrolu,tak proč ne.A nějaký reklamace?Která fabrika je nemá?
Ty závodníci ale nejezděj moc po asfaltu a mimo cesty taky používaj jiný tlaky.Navíc na lehkejch motorkách..
Jinak škoda,že zas diskuze o fabrice zase sklouzla trochen jinam...škoda
Targus - nevím jestli si rozumíme, na moussech jezdí všechny závodní enduro/rallye motocykly...
Selver
Totéž, co Mig_35
Svět CHCE být klamán.
Jak bys potom mohl spílat Jawě,že sem vozí hotové Jawy z Čajny?
Mig-35
takže sám na poušti ten potenciální defekt AL ráfku tím gumovým hadem těžko vyžehlíš. Musíš předvídat a předcházet, nejlépe ještě doma.
A současně zlikviduješ nebo významně umenšíš výhodu užití hliníku - snížení neodpružených hmot. A jako bonus zprzníš jízdní vlastnosti užitých pneumatik.
No nic, nebudu tě dál sejřit a rozebírat finální (spíš hlavně finanční) efekt užití takové technologie oproti železu, (prý) poctivé Mitasce (chacha) a montpáce.
Svět chce být klamán, že jo.
To jak vam tam fesak vypravel, ze se vse dela v jedne tovarne, vcetne svarovani ramu, tak to vas trochu potahal za fusekli. Ale nekdy je taky potreba se vychvalit.
Gumového hada mi tam obuji kluci co na to mají obouvačku (ne obou-vačku:)
A připomenou mi, že se to nesmí:) ale já jezdím na cestě pomalu, takže mi to nevadí.
Mig_35
No jo, ale když tam chceš rvát pryžového hada, tak to musíš stejně nějak aspoň napůl sundat, ne? Nebo tak říkáš těm bazmekům ve spreji, co nabízejí?
Já teda vozím duši, ale byla by mi stejně k hovnu, páč nemám s sebou hustilku. A doposud jsem se nepřekonal a nenainstaloval jsem zásuvku, kde bych mohl zapnout kompresor. Ten mám prozíravě hozený v kufru auta a nevzpomínám si, kdy naposledy jsem ho použil, kromě foukání balónů děckám na dovči.
Jsem starý a mám spravování plnou... zadek. Úplně mi stačí provozní teplota, o kterou se mi starají členové mé famílie.
A proto bezdušové, které zaknotuješ za dvě minuty. Pokud tedy netrefíš ráfek a nezačne to ucházet nonstop. A potom je tady pro nás nešťastníky mousse:)
Mig_35
Tak jestli je ráfek z hliníku, je demontáž na cestě určitě problém. Pokud můžu něco plknout, určitě bych si taková kola na cestu kolem světa nevzal. Na asfalt a do míst, kde funguje asistence, to může být dobré, ale pokud má člověk použít klasické montpáky na nějaké zesílené pneu, bude to docela malér.
Destroyer
Aha, dík za info.
Btw. docela by mě zajímala odolnost proti poškození takových ráfků oproti ocelákům.
Proč mě to zajímá.
Kluk každou chvíli přitáhne domů nějaký střep, občas i s kamarádem, abych mu na motorce něco srovnal. A jsem docela zděšený, když třeba rovnám řídítka obyčejným francouzákem bez nástavce. A to fakt nejsem žádný silák, nemám ani 75 kilo.Totéž řadičky, brzdovky, šavle, atd. Vůbec nechápu, z jakých ho**n to je dělané a jak to může jezdit. A jsou to i japonci, akorát samozřejmě nevím, jestli jsou ty díly origo, anebo už nějaká druhovýroba. To nevědí ani ti kluci, to je jasné.
Afrika má kola na drátech, které nejsou bezdušové. Má to svoje výhody, i nevýhody. Ale důležité je, že do bezdušového drátového kola BMW např. duši dát můžeš, ale obráceně to bohužel nejde. A já si měnit duše někde v divočine nechci a myslím, že při tužší pneu si tím docela slušně dojebu ráfek.
Ano, a je to pravda, dodatečně řešit antikorozní ochranu kdekoliv na motorce za 350 tis plus je vážně skandální.
Targus - Prepáč, ja to už beriem ako samozrejmosť - má liaty hliníkový ráfik s výlpetom, ale dušovky.
Destroyer, Mig_35
A zas vím hovno.
V osmdesátkách se už běžně dělaly liťáky.
Otázka: Afrika má furt dušové oceláky s výpletem?
Jinak špice se dají sehnat v lesku (asi nikl) za dobré prachy i v ČR. Kluk něco sháněl na ty svoje stodolní křápy a docela to šlo.
Ale je fakt, že přeplítat kola kvůli lišce na motce za tři pade je docela vopruz.
Targusi, to mě pobavilo, díky.
Snad jen tolik, že mám i tu zmiňovanou Africu a chválit ji nebudu...
JohnyS08
Že každá liška chválí svůj ocas.
Chlapi, co tu vlastně řešíte? Jestli chcete hezkou motku, dělejte to jako já.
Vyjíždím pravidelně na dálkovou, když:
1/ je hezky a teplo, ale ne moc
2/ je neděle odpoledne
3/ nebyl k obědu řízek, páč po něm se mi chce chrápat
4/ v telce nehrá nic, co by mě zajímalo - ignoruju Moravce, Vraždy v Midsommeru a Poirota, jinak beru všechno
5/ nepotřebuju něco narychlo opravit na baráku (je starý rovných 185 let)
6/ nepotřebuju něco narychlo opravit na osobácích (manželka, dvě dcery, zeťák)
7/ nepotřebuju něco narychlo opravit na kamionu (pneumatiky, plachta, mazání, filtry, brzdy)
No a když nastane tahle konstelace hvězd - JEDU NA DÁLKOVOU!!!
Naložím kluka a valíme do sousední vesnice. Tam mám spolužačku - starou a tlustou těžce olítanou raketu, která provozuje večerku a vždycky nám dá slevu na tvarohový nanuk Míša. Tam ho hezky slížeme, přečtem si, co píšou na dřívku ("Já tě míšuju!" a podobné hovadiny), já rychle přeleštím výfuky a jedem dom!!!
Uvidíte, jak krásnou budete mít motku po sezóně!!!
Mig35 - spočítal som že za jednu BMW GS za 413t kupiš presne 1,18 Afriky za 350t dúfam že som sa neprerátal...
Targus - Nová Afrika za tři-pade má takmer rovnaké kolesá ako stará Afrika, ktorú som na inzercii videl za dvě-pade (áno, z roku pána 1997 :D ) jednoducho Japonský štandardný koncept ktorý od 80-tych rokov neprešiel žiadnym vývojom. O tom ako Honda "šidí" na kvalite na úkor nízkych výrobných nákladov je aj zbytočné diskutovať, každý kto servisoval Hondu 1999+ vie o čom hovorím (porovnávam vždy so súdobou konkurenciou). Aj keď v posledných rokoch sa aspoň po vizuálnej stránke zlepšili (inými slovami šetria tam kde to nevidno). Honda sú priekopníci v cost savingu na produkte. Bohužiaľ sa na nich často doťahujú aj iný.
Johnny, ta rez u Afrik je bohužel jev motorek, které nejsou ani rok staré, je toho plný net, tak mi neargumentuj korozí na desetiletém kusu z přímořského státu... nebo z UK, kde s tím jezdí celoročně.
Ta rez u R1200GS je po tisíci km?:)
Vidiet, ze je zima a nudime sa.
Targus, nic proti, ale GS se profiluje hlavně jako asfaltový stroj. Resp. univerzál.
Afrika má kola dušová, a když máš štěstí, tak dostaneš dráty, co hned nezreznou. Rozumíš, niple,
ani ty zas...né niple nedokážou ohlídat...