Kawasaki offroad den

Scházíme se před Vrbovkou a do kufru auta ládujeme offroadové vybaveníčko. Před námi je totiž Kawasaki den, jehož scénář budou tentokrát psát offroadové mašiny a motokrosová trať ve Vranově u Brna. Hlavní roli si střihne žhavá novinka od zelených pro rok 2009, Kawasaki KLX 250. Ve vedlejších rolích se představí pár čtyřkolek a také ostrý motokros.

Kawasaki offroad den

Kapitoly článku

Ihned po příjezdu do motokrosového areálu nedaleko vesničky Šebrov prohlížíme parádní trať vsazenou do svahovitého terénu. Někteří z kolegů nezahálí a už prohánějí dvojici endurek KLX 250 po trati. Rychle se tedy navlíkáme do motokrosových cajků a registrujeme se k první ochutnávce horké novinky. Mimo dvě dvěstěpadesátkové KLX jsou k otestování připraveny dvě čtyřkolky, terénní náklaďáček Mule a jako třešínka na dortu ostrý motokrosový speciál KX450F.

Kawasaki KLX 250

Jsem zvědav, jak si lehké dvěstěpadesátkové enduro poradí s tak náročnou tratí, jako je tato. Usedám do pohodlného sedla 890 mm nad zemí a provádím rychlou „předletovku“ . Vše se zdá být na svém místě a můžu v klidu vyrazit.
Jelikož už dlouho nezapršelo, trať je suchá, tím pádem rychlá a dá se předpokládat, že bude dost kluzká. První kola si prohlížím její nástrahy. Je zde několik hezkých toboganů, dlouhých lavic a nechybí ani padák se skokem „naslepo“. Jednoválec s obsahem 249 ccm si pěkně ševelí a 138 kilogramů těžké KLXko upaluje vpřed. Tahám za plyn a zjišťuji, že je potřeba především včas řadit, motor zbytečně nevytáčet, protože jeho maximální výkon 22 koníku nastupuje už při 7500 ot./min a ve špičce už tolik nejede.
Velice milým překvapením je podvozek a chuť mašiny zatáčet. Neklade žádný odpor a rychlejší zatáčky, stejně jako ty kolem nohy, zvládá naprosto bravurně. Všeobecně je podvozek naladěn měkčeji a po skocích si sem tam klapnou dorazy. To však nelze brát jako hendikep, protože se v tomto případě nejedná o ostré soutěžní enduro, ale o universální mašinu pro každý den. Tvrdší podvozek by se pak mohl stát naopak pro obyčejné ježdění víc než nepohodlným.
Stačí několik okruhů a máte pocit, že si můžete dost dovolit. Jet se dá opravdu pěkná palba, o čem jsem se přesvědčil, když jsme se na trati naháněli s Honzou z Motoráje. Motokrosová trať je vždy pro lehká endura tvrdým oříškem a musím konstatovat, že i tak na mě KLX 250 udělalo výborný dojem. Proto se taky těším, až si ho proklepneme v redakčním testu v běžném provozu a lehčím terénu, jako jsou polňačky nebo lesní stezky. Podle prvních poznatků si s nimi poradí jako správný universál bez velkých problémů. Pokud vás zajímá finanční stránka věci, tak vězte, že se „malé“ KLXko bude prodávat za 139 000 Kč.

Kawasaki KX450F

Přesedám z malého endura na ostrý motokrosový speciál KX450F Honzy Tesaře z Emos Racing Teamu. Je mi jasný, že si budu muset dávat na pravačku svírající plynovou rukojeť hodně bacha. Na místě je velký respekt.
Vyjíždím z depa, lehce akceleruji a v mžiku se předek odlepuje od země. Mohutný zátah od spodu je pro čtyřtaktní motokrosy typický. Mašina je parádně ovladatelná a v rychlejších zatáčkách stačí korigovat směr jízdy stehny. Laděný podvozek odvádí přesně to, co od něj očekáváte. Tvrdé suché koleje i nerovnosti trati spolyká s ledovým klidem a zrovna tak po doskocích podrží mašinu v přímém směru.
Hodnotit špičku výkonu si netroufám, protože na suché rychlé trati se i na půl plynu lítá dost rychle a plyn jsem nikdy na plný pecky neotevřel. Jedovaté čtyřipade nedá chvilku klidu a už po několika okruzích připomíná, v jakém stavu se po zimě nachází vaše fyzička. Menší problém jsem měl se zadní brzdou, která nastupovala hodně z ostra a několikrát jsem ji zašlápl, až zhasl motor. To však beru na svá bedra a věřím, že po delší době ježdění bych se s ní skamarádil.
Offrroadový den s mašinami Kawasaki neměl chybu, stejně jako počásko, který nám rozhodně nedalo košem. Jen těžko se nám odjíždělo z Vranovského žlebu zpátky do Prahy k povinnostem všedního dne.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist