Kawasaki den 2006

V úterý 4. července byl brněnský Masarykův okruh zahalen v zeleném hávu. Dostaveníčko zde měli majitelé motocyklů Kawasaki a to jak současní tak budoucí, kteří tak měli možnost ujistit se ve své volbě následující motorky svezením na závodní trati.

Kawasaki den 2006
Možnost svezení byla na modelech ZZR 1400, ZX10R, ZX6R, Z750S, ER6-n a ER6-f. Od devíti hodin bylo možné po registraci se svést zadarmo na své Kawasaki a výše uvedené modely byly půjčovány novinářům. Pro případné zájemce byly motocykly k mání zhruba od 11 hodin. Od dovozce tedy putovaly motocykly k dealerům, kteří půjčovaly motocykly bez kauce potenciálním vlastníkům.


Z důvodu konání akce v pracovní den, byla návštěvnost v dopoledních hodinách slabší i když počasí bylo opravdu velkým lákadlem, protože celý den bylo jasno a tak pokažená jízda deštěm nikomu nedělala vrásky na čele. Kolem poledne přijížděli stále noví návštěvníci a ve 13.hodin začalo vystoupení Petra Kuchaře a Zdeňka Fuska. Rampu i doskok si postavili na parkovišti za depy a začali předvádět báječný skoky.


Na okruhu během freestylu bylo chvíli pusto, ale po skončení exhibice se trať opět velmi rychle zaplnila. Kluci Petr a Zdeněk chtěli dopřát podívanou i nově příchozím divákům a tak se kolem čtvrté hodiny pustili znovu do cliff hangerů, whipů a dalších triků. Dovozce ASKO pořádal letos stejně jako v letech minulých i den v běžném provozu. Loni byli v nevýhodě návštěvníci z Čech, jelikož místo konání bylo v blízkosti brněnského okruhu, letos akce proběhla v Rabí kousek nad Strakonicemi. Vzhledem k přísnosti dopravních předpisů budou asi následující roky pouze dny okruhové.


Měl jsem možnost si vybrat tři motorky na vyzkoušení. Litrová Ninja je asi nejvíc spojená právě s okruhem, ale tu jsem si zkusil již dříve, byť mimo okruh. Na mém seznamu se tedy objevily ZZR 1400, ZX6R a v poslední řadě jsem zatoužil po nové ER6, která mi připadla v kapotované verzi, čili ER6-f. První na řadu šla cestovně-sportovní ZZR. S tvary a výkonem kterým disponuje sice svádí ke sportovní jízdě, ale brzy se ozve při nejmenším stupačka v zatáčce. ZZR nelze považovat za sportovce a ani výrobce ji pro to nevytvořil. Kroutící moment docela rychle odnaučí řidiče řadit. I některá kola jsem jel jen na trojku. Ze zatáčky rychle vytáhne a na maximálku jde přes 220. Váha motorky je docela znát a chvíli chce si zvykat že zatáčku si člověk musí naplánovat trochu dopředu. Je to ale pohodlná motorka na který se dá jet hooodně daleko. Přesednutí na ZX6R bylo jak sednutí na malé kolo. Motorka padá ze strany na stranu skoro dřív než vám to blikne v mozku. Skok na méně jak poloviční obsah chvíli znamenal znatelně slabé chování motoru. Tady už nejde točit to co na 1400. Tak LCD otáčkoměr kmitá v rozmezí 10-13 000 ot/min a hned to jede. Brzdy jsou krásně na dva prsty i při prudkém brždění a hlavně motorka jde přesně tam kam ji vyšlete. Do hry se konečně zapojí i levá ruka a noha a tak v rychlém sledu lítají kvalty 2 až 6. Čtvrt hodiny na ZZR, čtvrt hodiny na ZXR a člověk se postupně rozkoukává a probouzí k životu.


Posledním strojem je mi do rukou svěřena ER6-f a rychlá změna orientace z výkonných čtyřválců na dvouválec. Nechci tento stroj nijak urážet, ale okruhovka to není, i když na běžné ježdění je tento motocykl skvělý. Kdo jezdil na ER5 tak nová ER6 je hodně jiná. Na dvouválec je krásně vytáčivá a vstřikování dělá motor pěkně ostrý bez zbytečných prodlev při otočení plynu. Na prudké podřazení je docela háklivá a tak jde zadní kolo občas v zatáčce do smyku. Vysoká řidítka a měkký podvozek není zrovna to nejlepší na tento styl jízdy. Brzdy jsou oproti předchozím motorkám slabší, ale ER6 stačí. Jde jen o to si zvyknout na větší vynaložení síly při brždění.


Akce byla naplánována do šesti hodin a během mé přítomnosti došlo naštěstí jen k malým pádům.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist