husqvarna_svartpilen_801_2




Intermot Mnichov 2002

Kapitoly článku

DUCATI


Konečně v Itálii a hned u jednoho z největších výrobců. Ten pro rok 2003 vytáhl opravdu trumfy z rukávu. Návštěvníci šíleli. Proč? Ducati představila svoji novinku 999 a 999S! Změnou prošlo opravdu vše. Kapotáž, motor, rám, podvozek, uložení zadního kola, přístrojová deska a tak dál bych mohl pokračovat. Nová 999tka, která je dílem šéfdesignéra Pierra Terblancheho je opravdovým supersportem se vším všudy. Oproti staršímu modelu 998 se u nové 999 zvedl výkon na 136 koní u verze 999S a na 124 koní u modelu 999. I točivý moment, který je nyní 106 Nm. při 8000/min. respektive 102 Nm. při 8000/min., se díky desmodromickému motoru Testaretta zvětšil. Stejnou designérskou změnou prošel i model 748, který má nyní označení 749, respektive 749S. Uvidíme tedy, jak se nám Ducati představí na závodní trati. Myslím, že je na co se těšit.

CAGIVA, MV AGUSTA, HUSQVARNA


U Agusty jsem čekal na představení nového modelu F5, ale zatím se mohl zhlédnout repliku F4 Ago, jako vzpomínku na pana Agostiniho - mistra světa. Dále zde bylo vystaveno několik modelů F4, v různých barevných kombinací. Cagiva představila svého inovovaného Raptora s názvem X Raptor a Husqvarna oslavila 100. let od jejího založení.

APRILIA


Tuono Fighter 1000, tak zní oficiální název pro novinku roku 2003 u Aprilie. Streetfighter, jehož motor pochází z RSV Mille mě opravdu nadchl. Italové propracovali každou část motocyklu bravurně a tak vznikl nahý motocykl, který se myslím bude líbit. Jak jinak než dvouválec do V pod úhlem 60 stupňů, i RSV Mille 1000 prošla řadou změn a byla u Aprilie představena jako novinka, společně se skútry Atlantic 125, 500 a Scarabeo 500.

AKRAPOVIČ, SEBRING, VANCE & HANES, REMUS


Lahůdkou pro mé oči byly stánky těchto firem nabízející kompletní systémy výfukového potrubí pro váš motocykl. Zvláště u slovinského stánku pana Igora Akrapoviče se mi líbilo, škoda jen, že jsem nemohl slyšet zvuk některého z výfuků. U Sebringu tato možnost byla. Nabídka je opravdu široká, stačí si jen vybrat z provedení: nerez, karbon nebo titan.

AKCE


V průběhu dopoledne bylo také možné zhlédnout na mnichovském výstavišti několik doprovodných akcí. Jednou z nich byla jízda motocyklů uvnitř ocelové koule, která měla průměr něco kolem šesti metrů. Celá show začala s jedním motocyklem uvnitř, později dva s uvnitř stojící slečnou, které dobrý metr a půl od její hlavy jezdily motorky. Nakonec se do ocelové koule vešlo pět motocyklů, přesněji tři malé Hondy a dvě malá Varadera 125. Samozřejmě byl v plném proudu i venkovní program. Kdo chtěl, mohl si vypůjčit některý s připravených strojů (od BMW, přes H-D až k Yamaze) a prohnat stroj na menším připraveném okruhu. V pátek, sobotu a v neděli bylo také možné sledovat freestylové závodníky.

PŘÍSLUŠENSTVÍ


Zajímavostí pro mě byl zvedák na motocykl, který vidíte na obrázku. Vše se mi líbilo do doby, než mi prodejce řekl cenu: 1800 EURO...

YAMAHA


Říká se, že to nejlepší na závěr a myslím, ze nová Yamaha YZF R6 si to zaslouží. Design nové šestky je skvělý a následuje ho také motor, šestnácti ventilový, čtyřtaktní čytřválec DOHC, disponuje výkonem 117 koní při 13 000/min. a točivým momentem 66,4 Nm. při 12 000/min. a to vše při hmotnosti 162 kg. Myslím, že tyto údaje mluví za vše. Celou recenzi tohoto supersportu si můžete přečíst zde.

NA ZÁVĚR


Ten, kdo nebyl na výstavě o hodně přišel. Nejenom, že mohl vidět novinky pro rok 2003, ale mohl si také na většinu motocyklů bezproblémů sednout a vše řádně zkusit. Třeba na venkovním okruhu. Těšme se proto jaká bude výstava za dva roky a jaké novinky nám přinese.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Náš tip

Intermot 2004




TOPlist