globalmoto_duben_nolan




Intermot Mnichov 2002

Třetí mezinárodní výstava motocyklů v Mnichově otevřela své brány a my vám přinášíme to nejzajímavější z motocyklových novinek pro rok 2003.

Kapitoly článku

Mnichov, nové výstaviště, 18.9. - 22.9. 2002


Předně bych chtěl poznamenat, že se jedná o jednu z největších motocyklových výstav na světě, kde se představí více jak tisíc vystavovatelů ze třech desítek zemí světa. Ti se vás budou snažit upoutat svými novými výrobky pro rok 2003. Já jsem jel do Mnichova jen na jeden den. Vstupenka mě přišla na 8 EURO (pro studenta), což je v přepočtu něco kolem 190,- Kč. Ostatní vstupné stálo na jeden den 11 EURO, skupinová 9 EURO a dvoudenní 17 EURO. Ke každé vstupence dostáváte jízdenku, s kterou můžete zdarma používat prostředky mnichovské veřejné dopravy k cestě na výstaviště a zpět.

KAWASAKI


Hned v úvodní hale, kterou jsem navštvívil byl stánek Kawasaki. Ta představila svůj nový motocykl pro seriál moto GP. Mě ale velmi upoutal "streetfighter" Z 1000, který disponuje motorem ze sportovní Ninji. Díky nově použitým materiálům, by ale oproti své sestře měla být výrazně lehčí a zároveň i ovladatelnější. Hlavní boj se ale na veletrhu strhl kolem šestistovek. Novinky představili Yamaha, Honda a také Kawasaki. Ta má ve své nabídce hned dva nové modely ZX-6 R s motorem o objemu 636 cm3a ZX-6 RR s motorem o objemu 599 cm3. První z šestek přesedlala z karburátorů na vstřikování a druhá Ninja se odlišuje hlavně neměnitelným uložením centrálního tlumiče.

HONDA


I nová šestka od Hondy má ve svém názvu dvě R. Podstatnou změnou na nové CBR 600 RR je tvar její přední kapotáže, nyní vpředu dominují dvě nezávisle propojená světla. I zadní část prošla podstatnou změnou, dle Rossiho speciálu je nyní výfuková soustava vedena také pod sedlem. Koncová svítilna je, podobně jako u nového FireBladu, z LED diod. U stánku Hondy byla také možnost vyzkoušet si jízdu na novém Hornetu "devítce", přistaven byl moto trenažér.

UVEX, DUNLOP, SPYKE, DAINESE, SHARK, KETTEN MAX


Tito všichni výrobci motocyklového příslušenství ukázali své novinky pro rok 2003. Dunlop představil nové pneu Sportmax 208 a Sportmax D220 ST, Spyke svoji novou kolekci koženého oblečení pro rok 2003, Shark své novinky RSX, MX 200, S 800 a S 500 Air. Pro mě skvělým vynálezem byl výrobek firmy Ketten Max. Jedná se o malou krabičku, kterou nasadíte na řetěz vašeho motocyklu. Potom do prvního z otvorů stříkáte čistič řetězu a zároveň pozvolně řetěž posouváte. O jeho vyčištění se postarají malé kartáčky uvnitř krabičky. Po důkladném vyčištění, můžete stejným způsobem řetěz namazat. Odpadá tak následné zamaštění zadního kola či jiných dílů motocyklu, vše se děje uvnitř krabičky.

SUZUKI


U Suzuki byla oproti konkurenci nezměněná šestka GSX-R, zato model SV 650 a SV 650S prošel celou řadou změn. Ta nejvýraznější je přechod od karburátorů ke stříkačce. A to nejenom u těchto dvou motocyklů, ale také u skútrů Burgman 250, respektive 400. Velmi očekávanou novinkou byla ale bezesporu nová GSX-R 1000. Ta nejenom svým novým designem vzbudila velký obdiv. Když jsem ji ale uviděl poprvé na vlastní oči, připomněla mi trochu v designu přední masky její výkonější kolegyni Hayabusu. Zbrusu nový model je SV 1000 a SV 1000S, na první pohled zcela k nerozeznání od své slabší sestry SV 650. Potrženo, sečteno - u Suzuki se bylo na co dívat.

BUELL, HARLEY DAVIDSON


Erick Buell zůstává stále u agresivního vzhledu svých strojů, nejinak je tomu i u jeho novinky pro rok 2003. Streetfighter XB9S, mě ale zvášt ničím neupoutal. Přístrojová deska se podobá přístrojovce skútrů a přední část motocyklu taky není dvakrát povedená. Více se mi libí "starší" Firebolt. U H-Dčka jsem se mohl také poprvé posadit na nového V-Roda a řeknu vám jízda s ním musí být velmi příjemná a pohodlná.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Náš tip

Intermot 2004




TOPlist