Husky day 2012

Každá značka se chce na začátku sezony předvést v pravém světle. Také Husqvarna šla s kůží na trh a druhou dubnovou sobotu dala všem offroaďákům příležitost ochutnat svoje endurácké nářadí.

Husky day 2012

Kapitoly článku

Předchozí Husky day jsme si mohli vychutnat na motokrosové trati v Jiníně. Tentokrát jsme se vypravili do Mníšku pod Brdy, kde proběhl Husky day 2012. Jezdilo se na parádní motokrosové trati, která v ostatních dnech patří výhradně motokrosovému potěru a musím říct, že ani pro nás dospěláky to nebylo úplnou brnkačkou. Technicky náročný okruh pamatuje snad na všechno, co skrývá motokrosová učebnice. Skákají se dlouhé lavice, zapeklité dvojáky, jezdí se po zatraceně rychlých rozbitých rovinkách a zatáčky se točí jak ve vyjeté koleji, tak v rychlých toboganech.
Motoprestige, tedy importér značky Husqvarna do České republiky, hodil do placu několik červenobílých ostrých endur. Fanoušci značky mohli otestovat čtyřtaktní TE310 ve dvou kopiích, TE449, ale i dvoutaktní WR300. Mimo předváděcí modely si mohli přivézt svoje teréňáky Husqvarna a vyjezdit se do sytosti. Počasí během celého dne rozhodně nebylo proti, a tak na displeji přibývala jedna motohodina za druhou.

TE310

Se čtyřtaktním tříkilem jsem doposud neměl jedinou zkušenost. Proto jsem po něm sáhl hned na rozbruslení a ještě jednou se k němu vrátil později. Musím přiznat, že TE310 mi během celé akce sedla úplně nejvíc. Výkonu nabízí dostatek, výborně zatáčí a vůbec se hodně příjemně ovládá. Příjemná je především v utažených vinglech, které se projíždějí ve vyjeté koleji. Osobně si myslím, že tenhle model bude slavit úspěch především u hobbíků, kteří preferují nezáludné a lehké enduro se slušným výkonem. Nicméně profík na něm určitě dokáže zajet velice slušně, což nejlépe dokazuje Antoine Meo ve světovém enduru třídy E2. 



TE449

Tuhle Husku jsem si osahal už při samostatném testu v Benešově, ale i v testu celé smečky ostatních čtyřistapadesátkových endur v Brodku. TE449 se popasovala s náročnou motokrosovou tratí velice slušně a druhou rundu dne jsem si hezky užil. Oproti TE310 je pochopitelně znát nějaké to kilo navíc, ale i přesto se hezky vodila do zatáček a posílala přes nabroušené skoky. Každopádně už po nasednutí je cítit, že je to motorka po všech stránkách naprosto jiná než TE310… posedem počínaje a ovladatelností konče. Čtyřipade bere už od nízkých otáček, a tak výjezdy ze zatáček stačí korigovat plynem bez nutnosti spojkování. To se hodí i při skocích, před kterými není delší úsek na rozjezd. Stačí vzít za heft a jste za lavicí na to tata.

WR300

Dvoutaktní třístovková endura jsou hodně v laufu a WR300 jasně dokazuje proč. Je to díky jednoduché ovladatelnosti, až nečekaně použitelnému motoru v nízkých otáčkách a ve finále i nároky na provoz. Je fakt, že pro mě byla adaptace z předchozích čtyřtaktů trošku složitější, k čemuž nepřispěla ani bota chytající se za podsedlový plast. Naštěstí stačilo pár kol a vše bylo zase OK. WR300 disponuje hodně mohutným spodkem a nabroušenou špikou. Každé ostřejší přidání plynu odměňuje předním kolem v luftu a raketovou akcelerací. Nicméně se příjemně pouští do utažených i rychlých vinglů, projíždí rychlé rozbité rovinky, ale zrovna tak se příjemně řídí tělem ve skocích.
Po této jízdě se mi vybavuje společný test dvoutaktních třistovkových endur v Šumperku, kde se rozhodně Huska neztratila. Dvoutaktem pro mě dvanáctkový Husky day končí a nezbývá, než se těšit na další příležitost vyzkoušet si například TE310 v samostatném testu, kdy bude času v jejích stupačkách o něco více.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist