husqvarna_svartpilen_801_2




Harley Davidson Experience Ride

Prohlédnout si najednou skoro celou modelovou řadu H-D, která včetně aktuálních novinek čítá víc než dvě desítky strojů, to se vám nepoštěstí každý den. A ještě menší šance je najít na jednom místě všechny tyhle motorky připravené k testovací jízdě. Ale jedna možnost přeci jenom existuje: Harley Davidson Demo Truck.

Kapitoly článku

Tenhle kamion, naložený až po střechu testovacími motocykly Harley-Davidson, přijíždí do naší republiky pravidelně každý rok. Během prázdnin se stihne zastavit na víkend u všech českých dealerství, a motorky které vozí uvnitř jsou k dispozici každému, kdo si chce některý z modelů vyzkoušet. Všechno co zájemce o zkušební jízdu potřebuje, je řidičák na velkou motorku a vhodná výbava. Vloni tuhle příležitost využilo 8 500 obdivovatelů americké legendy.
Také letos je zájem o testovací jízdy obrovský. Harley Davidson Demo Truck už má úspěšně za sebou čtyři zastávky, a jednu z posledních příležitostí, jak se s ním tento rok potkat, máte o nadcházejícím víkendu - konkrétně v pátek 15. a v sobotu 16. srpna - u dealera v Plzni. Odtud se kamion vrací zpátky do Prahy na akci Prague Harley Days 2014.
A jaké lahůdky jsou pro vás připraveny? To jsme si mohli na vlastní kůži vyzkoušet během akce H-D Experience Ride, kdy se všechny testovací modely přesouvaly do Plzně po vlastní ose z předchozí zastávky v pražských Letňanech. Taková příležitost k vyzkoušení všech zajímavých novinek letošního roku i starších osvědčených modelů se neodmítá, ani když počasí motorkám zrovna nepřeje, jako tomu bylo právě v den akce. Hodinu před domluveným odjezdem sice začaly z šedivé oblohy padat tlusté provazy vody, ale v duchu H-D hesla "nic neřeš, prostě jezdi" se novinářská grupa nenechala hustým deštěm odradit, a vydala se na 250 km dlouhou trasu přes Slapy a Orlík. Za sucha by bylo svezení po klikatých okreskách v nádherné krajině určitě lepším zážitkem, ale na druhou stranu alespoň nebyla taková kosa, jako při podobné akci před dvěma lety.
Na tu jsem zavzpomínal hned při výběru první motorky, a sáhnul po komfortním cesťáku Heritage Softail Classic. Pohodlné kožené sedlo a hlavně vysoký plexištít mi aspoň trochu zpříjemnily deštivý úvod testovacího dne, a výraznější problémy s mokrým asfaltem neměly ani pneumatiky. Na vodě se nejlíp pozná, jak citlivě motor reaguje na přidání plynu, a na chování TwinCamu 103 si nemůžu stěžovat. Ani brzdy si v mokrém testu nevedly špatně - účinek předního čtyřpístku se i přes masivní páčku dá celkem citlivě dávkovat, a ABS se nedostalo ke slovu ani jednou. V pomalejším tempu se i třistapadesátikilový Softail ukázal jako mnohem ovladatelnější motorka než třeba Breakout, kterému se přes zadní širokou gumu (240 mm) do náklonu moc nechtělo. Ani posez na něm není zrovna turistický: široká řídítka jsou vytežená hodně dopředu, takže se za nimi spíš leží než sedí, ochrana před  deštěm prakticky nulová, a to jak vpředu, tak vzadu.
Breakout je prostě motorka pro drsňáky, podobně jako legendární Dyna LowRider, který se letos vrátil do nabídky v novém provedení, a s moderními prvky. Podvozek je komfortně nastavený a ovladatelnost lehčí než u Breakoutu, ale pro turistiku  se mnohem lépě hodí další letošní novinka SuperLow 1200T.  Ta sice patří do kategorie Sportster, ale výbavou je to jasný Touring. Odnímatelný plexištít pochytá většinu kapek i nápor větru, řídítka jsou tak akorát vysoko a sedlo sice nízké, ale pohodlné. Co mě ale dostalo nejvíc, je s jakou lehkostí se SuperLow vodí po silnici. Asi proto o něj byly největší tahanice mezi dámskou částí zájezdu - jedná se totiž o nejlehčí cestovně vybavený model, jaký se vůbec u Harleye dá momentálně koupit. 
Nejen uvedené modely, ale celá řada dalších, už jsou připraveny na dealerství Harley-Davidson Plzeň (Daimlerova 1207/3), kam si je můžete o víkendu příjít vyzkoušet i vy. Jezdí se v hodinových intervalech od 10:00 do 17:00 hodin, a rezervaci si můžete udělat na tel: 608 728 526 (Radek Slavík) nebo přímo na prodejně v Plzni.
Testovací motocykly:
  • SuperLow®
  • Iron 883™
  • Seventy-Two®
  • Forty-Eight®
  • Sportster® 1200 Custom
  • SuperLow® 1200T
  • Softail Slim®
  • Breakout®
  • Fat Boy®
  • Fat Boy® Special
  • Softail® Deluxe
  • Heritage Softail® Classic
  • Street Bob®
  • Wide Glide®
  • Low Rider®
  • Fat Bob®
  • Switchback
  • Night Rod® Special
  • V-Rod Muscle®
  • Road King® Classic
  • Street Glide®
  • Electra Glide® Ultra Classic™
  • Electra Glide® Ultra Limited®

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist