yamaha_tenere_duben




Ducati Tour: první dojmy z novinek 2016

Testovací víkendy s motocykly značky Ducati se za šest let své existence staly pěknou jarní tradicí. První letošní akce proběhla minulou sobotu, a do poloviny června jsou zatím naplánovány další čtyři. Připraveny jsou pro vás nejen všechny zásadní novinky roku, ale především za nimi jsme vyrazili do Milína.

Kapitoly článku

Jednou z nejdiskutovanějších novinek je první skutečný cruiser z produkce Ducati, hodně pozornosti směřuje také k off-roadově naladěné Multistradě Enduro, a zvědavost vzbuzuje také Monster 1200 R, který je s výkonem 160 koní nejsilnější motorkou tohoto názvu v historii. Díky pozvání na předpremiéru Ducati Tour 2016 jsme všechny tři modely protáhli okreskami v okolí Příbrami, a teď se s vámi můžeme podělit o první dojmy.

X-Diavel

Jestlipak to ti Italové tentokrát nepřehnali, říkám si, když poprvé nasedám na dlouhý cruiser X-Diavel a musím trochu nuceně odložit nohy daleko dopředu na vystrčené stupačky. Jeho předchůdce, klasický Diavel ve stylu power-cruiser, přinesl před několika lety velký prodejní úspěch, ale stále to byl spíš naháč než chopper-cruiser. A dnešní X-Diavel pokračuje v razantním rozšiřování záběru značky.  Posaz jako na chopperu a divoký záběr vysokootáčkového motoru v italském stylu jsou naprosto jedinečný zážitek, ale pořád mám pocit, že to je míchání hrušek s pomerančema a chopperů s dragsterama!

A z toho pocitu mě vyléčí až první zatáčky za Milínem! Najednou se projeví sportovní italské geny a X-Diavel vysekne zatáčku v podobném stylu jako eRkový Monster, který jede za mnou. Na místních hrbolech se kvůli hodně dlouhému rozvoru sice trochu rozkýve, ale pořád dává slušnou odezvu od sportovního podvozku. Vysokootáčkový řezavý ryk motoru a razantní zátah i výkon daleko převyšují všechno, co jste možná při testovacích jízdách mohli zažít v sedle H-D V-Rodů a ten posaz s nohama daleko vepředu má v náklonech také něco do sebe.

Multistrada Enduro

Vstupem do kategorie cruiser ale letošní expanze boloňské značky nekončí. Ducati srovnává krok s konkurencí také v populárním segmentu, který se už celkem běžně označuje jako Adventure. S devatenáctipalcovým předním ráfkem a řadou ergonomických změn si nová Multistrada  přívlastek Enduro zaslouží, o tom není pochyb. Už při pohledu na mohutnou nádrž motorka voní po dobrodružství, a když ji postavíte vedle základní Multistrady, je dobře poznat i rozdílná poloha řídítek. Prvních pár kilometrů jsem si na jejich neobvyklou výšku a téměř kolmý sklon musel zvykat -  o to přirozeněji se však hefty drží při jízdě ve stupačkách. Na to je novinka vyloženě stavěná. Podle katalogu je motorka v oblasti sedla je motorka užší než řadová Multistrada, dá se však snadno sevřít koleny. Pokud bych se ale chystal na delší štreku po asfaltu, využil bych možnosti nastavit sklon řídítek a páček do pohodlnější polohy.

Na silnici mě překvapilo tovární nastavení semi-aktivního podvozku, který je v režimu Sport tvrdý jako u skutečného supersportu. Pneumatiky se sice stále drží v těsném kontaktu s asfaltem, všechny nerovnosti se ale přenáší do sedla. Změna nastavení pomocí tlačítek moc nepomohla, naštěstí je v záloze režim Touring, kde se s plynulejší funkcí tlumičů dostaví i trochu klidnější reakce motoru než u výbušného Sportu. Časté využití tu jistě najde režim Enduro, který i na silničních gumách dovolí v terénu ledabylé zacházení s plynem, a zásahy kontroly trakce přitom nejsou vůbec znát. Teprve v regulérním testu zjistíme, zda v terénu nebude na obtíž poměrně tuhé ovládání hydraulické spojky. 

Monster 1200 R

Monster se puncu "motorka pro holky" zbavil už dávno, ale tohle eRko je regulérní sportovní náčiní. Koukněte na radiální Bremba M50, obří brzdové kotouče nebo sériově montovaný tlumič řízení a je vám hned jasné, že tohle je mezi nakedy od Ducati absolutní TOP. Ze stošedesáti koní výkonu čiší pořád respekt, i když tato hodnota není mezi nekapotovanými motocykly žádné tabu.
Potenciál tohoto nadopovaného motoru ale využije naplno jenom vyježděný pilot, a to nejlépe na uzavřeném okruhu, protože povolit tomuhle monstru uzdu někde na okresce nedovolí pud sebezáchovy žádnému soudnému člověku. I v běžném provozu je ale skvělé cítit při každé akceleraci tu obrovskou sílu, která se probouzí kousek nad volnoběhem a žene se do otáček s razancí. Monster 1200 R je naštěstí přizpůsobený i pro civilní život: součástí výbavy jsou tři palivové mapy, třístupňově nastavitelné ABS Bosch 9MP a osmistupňová kontrola trakce.

Zaujala vás některá z novinek, nebo přemýšlíte o jiném modelu od Ducati? Ducati Tour pokračuje hned tento víkend! Testování pro veřejnost bude probíhat formou individuálních, zhruba hodinových jízd po vyznačené trase v běžném provozu. Přesné podmínky jednotlivých akcí se budou včas objevovat v kalendáři akcí na webu Ducati a zde bude také možný zápis předem prostřednictvím on-line zápisového systému.

Kromě zmíněných novinek jsou na Ducati Tour 2016 k dispozici i další testovací motocykly:

  • Multistrada 1200 S
  • Multistrada 1200 Enduro
  • X Diavel
  • Diavel
  • Monster 821
  • Monster 1200 R
  • 959 Panigale
  • Hyperstrada 939 
  • Scrambler

A kde si můžete svojí vyzkoušet příště?

  • 7. - 8. května - Brno – pořádá D MOTO s.r.o.
  • 21. a 28. května – Slušovice – pořádá M.C.F.cz s.r.o.
  • 3. – 4. června – Hradec Králové – pořádá MOTOSALON HK
  • 11. – 12. června – Mladá Boleslav – pořádá ROSSOMOTO MB s.r.o.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jan Altner - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist