globalmoto_duben_nolan




BMW RR Days potřetí

Brněnský Masarykův okruh se pomalu stává tradičním místem konání značkových dnů BMW Motorrad. Dvoudenní akci s názvem RR Days tu mnichovská fabrika pořádala už potřetí, a tentokrát ji spojila především s prezentací nového super-nakedu S1000R. Počasí vyšlo parádně, s organizací Němci nikdy neměli problémy, takže kdo přijel, určitě nelitoval.

Kapitoly článku

BMW S1000R sice není typická okruhovka, ale ruku na srdce: dá se vůbec potenciál motoru s výkonem 160 koní pořádně rozbalit v běžném provozu na silnici? Bezpečným způsobem jen  těžko. Uzavřená trať Masarykova okruhu skýtá v tomto směru mnohem větší možnosti, a je chvályhodné, že bavorští přivezli do Brna hned několik testovacích kousků. Vedle nich se před boxy seřadila ještě delší lajna předváděcích S1000RR, a k zapůjčení na jednu dvacetiminutovou rundu tu byla i vytuněná verze s přívlastkem HP4, opět v několika exemplářích. Ty byly doslova na roztrhání, zatímco zájem o erka zůstal trochu za očekáváním pořadatelů.  Mimo okruh pak byl k dispozici nový elektroskútr C Evolution, který se u nás sice začne prodávat až v roce 2016, ale v sousedním Rakousku se dá legálně pořídit už teď za 15 400 EUR (cca 425tis Kč).
Testování nového super-nakedu od BMW a ještě silnějších kapotovaných eReRek tvoří ale jenom malou, i když důležitou část programu na dvoudenní akci. V účastnickém poplatku jsou zahrnuté klasické volné jízdy ve formátu 6 x 20 minut, takže zkušební jízdy na testovacích motorkách lze brát spíš jako bonus k parádnímu svezení na vlastním stroji. Zarytí okruháři si určitě objednali kompletní menu v podobě dvoudenní vstupenky, ale i na jeden den se určitě vyplatilo přijet. O popularitě akce nejlépe svědčí počet vydaných transpondérů, které letos byly k zapůjčení zdarma: ve středu to bylo rovných 220 kousků! To při rozdělení do čtyř výkonostních skupin vychází přesně na limit propustnosti tratě.
Na RR days jsou tradičně vítáni majitelé motocyklů všech značek, a limitem není ani typ motorky, takže se můžete na závodní trati potkat s poměrně neobvyklými modely. Řeč je tedy hlavně o pomalejších skupinách - mezi největší střelce vás do rychlého áčka ani béčka s cesťákem nebo maxiendurem (ve vašem vlastním zájmu) pořadatelé nepustí.
Protože se jedná o akci mezinárodní, přijala i na letošní BMW RR Days početná skupina účastníků z Rakouska a Německa, výjimkou ale nebyla ani polská, slovenská, maďarská nebo slovinská espézetka. Potěšující zprávou je ale hlavně rostoucí účast domácích jezdců.
Před rokem se termín RR days nepotkal s úplně ideálním počasím, ale letos už zase  zafungovala i tahle důležitá okolnost. Teploty lehce nad 20 stupňů tvoří spolu s mírným větrem takřka dokonalou kombinaci pro jízdu na okruhu i odpočinkové přestávky. Celý den bylo skvěle postaráno také o občerstvení, které je součástí účastnického poplatku, stejně jako nově zřízený mobilní pneuservis. Zájemci si letos mohli navíc zpestřit program jízdou na tandemu za Lukášem Peškem na dvoumístném S1000RR.

První dojmy z S1000R

Po předloňské ochutnávce tohoto superbiku na prvním ročníku RR days mě letos zajímalo hlavně svezení na jeho nekapotovaném klonu, který se k nám do redakce kvůli kolizím termínů s nepříznivým počasím dostane poprvé až tento týden. Motorka je postavena na stejném základu jako kapotovaná střela S1000RR, ale naladění řadového čtyřválce na 160 koní nahrává ještě většímu faktoru zábavy. To co eRku chybí na maximálním výkonu totiž bohatě vynahradí větší porce točivého momentu, který navíc nastupuje o něco dřív. Neměl jsem možnost přímého srovnání, ale při akceleraci motor reaguje pocitově ještě pružněji, než u kapotovaného modelu RR. Dvacetiminutovku s novým super-nakedem ještě opepřil příplatkový režim Dynamic, kterým byly testovací stroje vybaveny. Díky němu se můžete při výjezdu pověsit na plyn bez sebemenších obav, a elektronika už se postará o všechno ostatní. A kdo si chce vyplavit do žil trochu víc adrenalinu, může přepnout do režimu Dynamic Pro, který dává motoru při prokluzu zadního kola nebo přizvedávání předního téměř volnou ruku.
Podvozek je kompletně převzatý z kapotovaného BMW S1000RR, což neznamená nic jiného, než že komunikaci mezi asfaltem a motorkou zajišťují jedny z nejlepších komponentů včetně plně stavitelné přední obrácené vidlice a nastavitelného zadního centrálu. Příplatkový elektronický podvozek DDC (Dynamic Dumping Control) jsem na okruhu nijak nepostrádal, a ani předním kotoučovkám s radiálními čtyřpístky není co vytknout. Radost z jízdy na okruhu ruší jenom nízko umístěné hlásiče náklonu (což není zrovna neřešitelný problém), a pochopitelně minimální ochrana před větrem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist