husqvarna_svartpilen_801_2




BMW RR Days 2016: na Masecu s Troyem Corserem

Brněnský automotodrom patřil minulý týden už popáté hlavně čtyřválcům z Mnichova, i když k vidění tu byly i motorky jiných značek. Kromě dvou dnů okruhového ježdění byly letošní RR Days vyšperkované dalšími atrakcemi: možností svézt se na testovacím S 1000 RR, a účastí bývalého šampiona světových superbiků.

Kapitoly článku

Co víc si může milovník sportovní jízdy od okruhového dnu přát, než suchou trať, příznivé počasí, perfektní organizaci a kvalitní zázemí? Snad jenom nějakou tu třešínku na dortu, jako třeba šanci potkat na trati závodníka světového formátu a pak s ním ještě prohodit pár slov v boxech. A přesně takhle vypadalo na letošních RR Days, kde na přihlášené účastníky čekaly navíc dvě desítky testovacích modelů S1000RR v plné palbě - tedy ve specifikaci, podobné speciálu HP4. Kdo chtěl, mohl si dokonce vybrat motorku s obráceným závodním řazením.

Zájem byl tradičně obrovský, testovací motorky se zastavily snad jen kvůli přezouvání pneumatiky, a celou akci ovládla dokonale přátelská atmosféra. U obrazovky s časomírou jsem se dal do řeči s chlapíkem, který s úsměvem od ucha k uchu právě přijel ze svojí zkušební jízdy a hledal svůj Lap time. Nakonec z toho vznikl tenhle rozhovor, který nejlépe vystihuje o čem je akce zvaná RR Days:

Mcz: Jak často jsi na okruhu? Jezdíš nějaké hobby závody?

Norbert: Na okruh se snažím dostat jednou za měsíc na 2-3 dny, společně s mým kamarádem Jirkou Šustrem, od května do září. Za sezónu to pak dělá 10-12 okruhových dnů. Jezdíme české ale i zahraniční agentury, součástí jsou hobby závody. Tak trochu jsme posedlí Brnem. Zkusili jsme i Slovakiaring a snad v budoucnu konečně i Most.

Tvůj nejlepší čas v Brně?

Nejlepší čas na Masecu jsem dosáhl loni v srpnu a to 2:14. Dnes v době hi-tech motorek to začíná být docela průměrný výkon. Jirka dosáhl ale 2:11,1 na Firebladu, což je na pořád "analogový" superbike fakt paradní čas. Právě kolega mě motivuje k dalšímu zrychlování.

Na jaké motorce teď jezdíš ty?

Moje motorka je Suzuki GSX-R 1000 K9. Podvozek je čistá série. K okruhovým upravám lze počítat závodní kapoty, přepákování, rychlořazení, krátký plyn, tlumič výfuku Akrapovič , "štěnice" Rapidbike k naladění výkonu, brzdová pumpa Brembo a pancéřové hadice.Dále úprava převodů, padací protektory a kryty rámu a motoru. Nalakovaná je v edici Rizla.

A jak se na okruh připravuješ ty?

Protože letos se chci více věnovat okruhovému ježdění, tak se mnohem více než v minulosti věnuji fyzické připravě. Takže ve volných chvílích se snažím běhat a jezdit na horském kole. Přináší to i ovoce, za rok jsem "sundal" 15 kg. Je to pak samozrejmě znát i při jízdě, nejlepší časy teď dosahuji ke konci dvacetiminutovek, což je opak toho co bylo v mých předchozích letech. Brzo se vrátím k jízdě na enduru, které jsem posledni rok moc nevyužival, protože cítím, že potřebuji zesílit ruce a nohy. V provozu si pořád dokážu jizdu užít na S1000XR, které opravdu miluji. Na motorkách jsem asi dost závislý.

Byls na RR Days už někdy dřív? Co tě sem přivedlo?

RR days jsem zažil poprvé v roce 2012, to byla tehdy společná akce s agenturou Actionbike. V budoucnu mám zacíleno na vysněný stroj, BMW S1000RR, takže nejlepší způsob jak se s ním seznámit je právě testovací jízda na okruhu. Na báwu jsem jezdil trošinku loni, pak ještě na nezajetém biku před 3 týdny, ale dle mého názoru je RR vhodné z drtivé části pouze na okruh. Kde jinde taky lze využít přes 200 koní, které má tahle motorka už v sérii?

Co říkáš na organizaci letošních RR Days?  Do jaké míry byla pro tebe jako účastníka zajímavá přítomnost Troye Corsera?

Organizace byla příkladná. Parádní catering, zázemí, možnost popovídat si s lidma od BMW i našimi známými závodníky a novináři. Velice přísně se kontrolovalo, zda má jezdec pod kombinézou chránič páteře a zapnutou přilbu. Kdo neměl, nebyl vpuštěný na trať.
Při obědě si ke mě přisedl samotný Troy a zeptal se jak se mi vede. A začali jsme řešit jak jezdit lépe, pár rad ohledně správných kvaltů v jednotlivých úsecích okruhu. Je to velice fajn člověk.
Jeho rady mi pomohly hodně, další jízdu jsem měl právě na RR a třeba celý stadion jsem začal vykružovat na dvojku. Se semiaktivním podvozkem a kontrolou trakce to bylo snadné. Poté jsem začal aplikovat tento způsob ma mé GSX-R, ale tam to nějak nefungovalo. Můj bike byl ve výjezdech nervózní jak drahý pes a ani za boha jsem se nemohl dostat pod 2:19. Druhý den se zjistila příčina.Únik dusíku ze zadního tlumení. Alespoň teď vím, kde byl problém, hledal jsem ho totiž dlouho marně v sobě.

 

Vím že jsi byl po testovací jízdě nadšený, ale přesto prosím trochu blíž popiš, jak se ti jelo na S1000RR?

 

Třeba i proto mi pak připadala jízda na RR jako dokonalost sama. Hlavně podvozek, mašina jela jak po kolejích. Konečně už taky vím, jak by okruhový bike měl brzdit. Testovací motorky neměly zpřístupněn mód Slick, ale "pouze" Race a stejně to letělo moc. Kontrola trakce pracovala dle displaye docela často. Zajímavostí je ukazatel největšího dosaženého náklonu. V mém případě to bylo 60°. To mi přišlo až moc, to byla snad softwarová nepřesnost. Naplno jsem samozřejmě jet nemohl, nedokážu si představit, že bych motorku poškodil při pádu. Celkem mile mě pak překvapil dosažený čas - 2:17,5 což je pouze o 3 vteřiny hůř než můj best. S tímhle bikem to bylo snadné a máš pravdu, z jízdy jsem byl fakt v úžasu. V módu Slick to asi bude jestě jiný level.

Přijedeš příště zas? A s jakou motorkou?

Přiští rok bych se rád zúčastnil samozrejmě opět. A na čem? To není asi těžké uhádnout.

Dík za rozhovor a ať ti to jezdí!

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jan Altner - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist