Aprilia a Moto Guzzi den 2005

Ve středu 22.6 se konal na automotodromu v Mostě tradiční den italských značek Aprilia a Moto Guzzi. Ačkoli to po ránu v Čechách nevypadalo, co se počasí týče, nijak vábně, vše se nakonec vybralo a slunce v lehce mlhavém oparu nakonec vykouzlilo ideální počasí na okruhovou zábavu.

Aprilia a Moto Guzzi den 2005
Organizátor, české zastoupení obou značek společnost A Spirit a.s., dodala u této příležitosti pětici testovacích modelů. Mezi největší lákadla minimálně po stránce designu, ale nakonec i techniky patřila

Moto Guzzi V11 Scura R Limited edition

, která nesla více než pestré známky poladění od slavné firmy Ghezzi-Brian. Rozhodně největší pozornost na stroji poutala opravdu osobitá koncovka výfuku. Ta však za svoji překrásnou opovážlivost být proklatě nízko byla dosti trestána v náklonech, za což se všem odvděčila později přepálením hadice zadní brzdy.


Mě osobně velice překvapilo

Pegaso Strada

, které i přes více než jasné mimo okruhové ambice dokázalo držet s ostatními stroji až překvapivě obstojně krok. S perfektní ovladatelností a hmotností pouhých 168 kg nabíralo body hlavně na nové šikaně za rovinkou, kde některé větší konkurentky zápasily s hmotností a ne zrovna nejčistším povrchem.


Naopak klasikou od Aprilie, která se cítila na okruhu jako ryba ve vodě, byla

RSV 1000 R

a její notně odtučněné a upravené dvojče

Tuono

. To bavilo hlavně příznivce extrémních naháčů, zatímco RSV ukazovala svojí sílu plné kapotáže na přilehlé rovince u paddocku. Každopádně oba stroje, myslím, způsobily mnohým zasvěceným i náhodným pokušitelům trochu vrásky na čele, které to prasátko rozlousknout vejpůl, aby to stačilo alespoň na jednu z těchto krásek.


Od Moto Guzzi byla přítomna kromě modelu Scura ještě druhá kráska a to poněkud cestovněji naladěná

Breva V 1100

. Ta sice na okruhu asi příliš neoslní výkonem, za to je myslím ideální pro klidnější cestování krajinou. Svým pojetím upoutala především jezdce vyznavače pohodlí a uhlazeného moderního designu. Na první pohled nemůže nikoho nechat v klidu kulatá záď s dvojicí překrásných světel, či sympatické slité palubní přístroje klasického budíkového ražení. S praktického hlediska ani zde samozřejmě nechybí kloubový hřídel. V Mostě však bylo k vidění i více. V nemalém počtu se totiž kromě Aprilia a Moto Guzzi sjely i stroje další neméně významné italské značky Ducati. Mezi největší skvosty této stáje zde zcela jistě patřila překrásně vyvoněná MH900e, která svým příjezdem značně rozproudila krev mnoha přihlížejících. Nutno dodat, že tento skvost si pozornost určitě zasloužil.




Sečteno a podtrženo, jednalo se zcela jistě o vydařené dostaveníčko italských motocyklů, které si jejich majitelé jak se patří užili, jak na okruhu, tak případně v paddocku při bujarých diskuzích nad svými stroji, které si to zcela jistě zaslouží.

Další foto









Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist