Yamaha XV950 Yard Built: Playa del Ray

Propagační seriál přestaveb podporovaných přímo fabrikou pokračuje dalším dílem. V hlavní roli se už podruhé představuje model XVS950, tentokrát upravený skoro k nepoznání. Vždyť podobně vypadaly motorky, na kterých se závodilo před sto lety!

Yamaha XV950 Yard Built: Playa del Ray

Kapitoly článku

Nejnovější přírůstek do projektu Yard Built si Yamaha objednala na jihu Evropy, a stojí za ním tým Matt Black Custom Designs z městečka San Pedro nedaleko Malagy. Jména tvůrců ale nezní příliš španělsky: o kovařinu, včetně ručního vyklepání nádrže se postaral Anthony
Partridge, technickou stránku věci a překopání elektrického systému zařídil Kurt Lohse, projektový manažer Dom Kelly vytvořil ještě před zahájením prací návrh designu ve 3D programu,
a finální podobu dokončil v lakovně Ray Hill.  Za značku Yamaha na celý proces dohlížel produktový manažer Yamaha  Motor  Europe Shun Miyazawa, takže španělský je vlastně jenom název výsledného díla.

Ten je s výsledkem práce nadmíru spokojen. "Teď už můžeme říci, že jsme s dalším projektem Yard Built oslovili správnou partu lidí. Povedlo se jim namíchat klasický vzhled s moderními prvky, které zajišťují dokonalou funkčnost a jízdní vlastnosti současných motocyklů", pochvaluje práci firmy Matt  Black’s šéf projektu Shun Miyazawa.

Jak už bývá u projektů řady Yard Built zvykem, některé komponenty, vytvořené pro přestavbu se dostanou do sériové výroby a budou volně k mání, aby si je mohl na svou Yamahu XV950 mohl namontovat kdokoli. Patří mezi ně přední a zadní 21palcové ráfky (v nabídce jsou také v původních velikostech), zadní řemenice, průhledný kryt rozvodů, levý kryt klikové skříně a pravý kryt generátoru. Některé části ale zůstanou unikátní - například ručně vyklepaná nádrž, boční kryty akumulátoru nebo zadní blatník byly vyrobeny jenom pro tento jediný kus.

Část komponentů pak pochází od externích dodavatelů. Přední springer vidlici, která je v tomto případě mírně upravená, například seženete u firmy Rebufini, zadní tlumiče dodal Öhlins. Víčko palivové nádrže vyrobila na zakázku legendární americká dílna Crafty B. Stupačky nesou značku Rizoma, přední světlo a hefty pochází od firmy Vitys. Decentní ovladače na původních, jen mírně upravených řídítkách, jsou od stejného dodavatele jako přední vidlice. Moderní prvky tady zastupuje například elektronická přístrojovka od Motogadget. Standardní výfukové svody ústí do mírně upravené koncovky od MIVV Ghibli.

Pokud byste si ale chtěli některé z dostupných dílů objednat, nemusíte je shánět po všech čertech. Autoři stavby Playa del Rey je postupně chtějí nabídnout přímo na svém webu, a do budoucna slibuje další rozšiřování nabídky, aby si vybral každý majitel motocyklu Yamaha XV950.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 3x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist