husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha XV950 Ultra: gotiky chlouba

Do projektu Yamaha Yard Built se po známých osobnostech custom scény zapojil další, méně věhlasný úpravce. Mladý Švýcar Tom Mosimann založil svou firmičku GS Maschin teprve před třema lety. Z jeho malé garáži v Bernu, už vyjelo pár zajímavých kousků, a všechny mají jednoho společného jmenovatele. Tom si zakládá na technické preciznosti a maximální funkčnosti - nedělá zkrátka žádné show-biky, ale motorky na běžné ježdění.

Z krátké řady extravagantních děl nesoucích značku GS Machin nevystupuje ani poslední počin. Yamaha XV950 ‘ULTRA’ se radikálně odlišuje od sériového modelu, a skoro se nechce věřit, že při její výrobě byla dodržena všechny pravidla projektu Yard Built. Ta zakazují jakékoli zásahy do rámu, takže žádné řezání ani navařování není dovoleno. Tom si při dokonce vystačil s pár kousky nářadí -  95 % práce bylo provedeno s použitím úhlové brusky, pytle s pískem a kladiva! 

Design našel inspiraci v gotické architektuře a výsledkem je štíhlá, nízká stavba na úzkých kolech, opatřená netradiční barevnou kombinací. "líbí se mi, co Tom postavil na základu XV 950,” komentuje výsledek produktový manažer Yamaha Motor Europe Shun Miyazawa. “Jsem rád, že se i přes radikální změnu vzhled držel naší filosofie. Vždy nám jde nám o to, aby přestavbou neutrpěly jízdní vlastnosti motorky. Autor zachoval původního ducha XV950, a zabalil jej do skutečně originálního obalu, aniž by se dotknul rámu bruskou nebo svářečkou."

Šasi tedy zůstalo v původní podobě, ale se zbytkem si Švýcar vyhrál až dost. Podsedlovou kapotáž ručně vyklepal z 1,5 mm silného ocelového plechu, na který připevnil držáky z nerezové trubky tak, aby mohl využít stávající fixační body na rámu. Doprostřed plastové masky zasadil malou svítilnu a schoval ji za ochrannou mřížku. Přední blinkry značky Highsider také nejsou zrovna na očích. Spodní část nádrže pochází z originálu, vršek se ohýbal ze stejného materiálu jako podsedlovka. 

Mezi opravdu výjimečné prvky patří zadní odpružení, vyrobené jako prototyp pro tento účel, nebo čistě vyfrézované horní brýle bez otvorů na raisery řídítek. Zakázkové tlumiče vychází ze standardně dodávané řady K-Tech Bullit, brýle vyrobil CNC stroj ve fabrice Asic Robotics. Ručně prošívané sedlo dodala firma Jose Rey Saddlery, zadní světlo nese značku ShinYo. Kola mají původní náboje, na které se přeplétaly nové ráfky - 18 palcový dozadu, a jedenadvacítka dopředu. Zachována byla dokonce i funkce ABS!

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz



TOPlist