globalmoto_duben_nolan




Yamaha XSR700 'Otokomae' od Ad Hoc Café Racers

S projektem Yamaha Yard Built se tentokrát podíváme do Španělska, kde vznikla tahle bláznivá letní variace na téma XSR700. Z barcelonské dílny Ad Hoc Café Racers přednedávnem vyjela přestavba, kterou nelze jen tak zařadit do nějaké škatulky. Samotná Yamaha označila nejnovější dílo v řadě Yard Built za Street Tracker, ale najdeme tu i prvky café raceru nebo streetfighteru. Ať už se vám tenhle exot bude líbit nebo ne, uznejte že pozornost vzbuzuje dokonale.

Za kompletní přestavbou Yamahy XSR700 stojí David Gonzales, který už má s úpravami motocyklů této značky bohaté zkušenosti. V jeho pracovním životopisu byste našli třeba modely XT600, SR250, ale i takové rarity jako XJ650 nebo XJ750. Podobně jako v minulosti se také v tomto případě zaměřil kromě designu na jízdní vlastnosti motorky. Z toho důvodu vyměnil celou přední část podvozku - vidlice pochází ze supersportu R6, stejně jako dvě kotoučové brzdy. Krk řízení a řídítka si Gonzales vypůjčil z MT-09, zbytek rámu a zadní hliníková kyvka zůstaly podle pravidel původní. To však neplatí o zadním centrálním tlumiči, který nese značku Gears Racing. Ráfky s drátěným výpletem, které dodala firma Borrani, jsou obuté do pneumatik Michelin Anakee 3.

Změny na podvozku jistě přinesly podstatné zlepšení, ale to co se stalo s designem, změnilo motorku takřka k nepoznání. Asi největší podíl na tom má velikost a tvar nádrže, která je však - světe div se - původní. Autor přestavby přes ní však oblékl laminátový kryt, a výrazně tak přetvořil celou siluetu motorky. Modro-žluté lakování ještě víc přitáhne pozornost k tomuto osobitému "detailu", a zkrácená sedlová část funguje jako kontrastní prvek. Se spolujezdcem se tady evidentně nepočítá.

Čím víc vynikne opticky zvětšená nádrž, tím méně nápadný je například chladič, který dostal černé maskování. Čistotu designu nijak nenarušuje ani zadní světlo, vyrobené z LED pásku připevněného na sedlovém rámu, ani blinkry, umístěné po stranách vidlic. V zorném poli jezdce se nachází pouze kulatý digitální budík, spínací skříňka je schovaná na boku. Pokud vám je povědomý přední světlomet, vězte že pochází z Yamahy MT-01. Agresivní výfuková koncovka je pak produktem firmy SC Project.

Otomokae v japonštině znamená něco jako pohledný muž, což někomu možná nepůjde s kontroverzním vzhledem přestavby úplně dohromady. Marketingový koordinátor Yamaha Motor je však s výsledkem práce dílny Ad Hoc nadmíru spokojen. "Opravdu se mi líbí, jak bláznivý motocykl David postavil," nešetřil chválou Cristian Barelli. "Styl street trackeru se k modelu XSR700 perfektně hodí, a barevná kombinace je naprosto unikátní. Autor respektoval naše pravidla, která zakazují jakékoli řezání nebo svařování rámu, což je důkazem, že si si každý může upravit své XSR bez zásahu do konstrukce motorky. Zároveň je skvělé, že není třeba obětovat nic z jízdních vlastností a zachovat faktor zábavy na vysoké úrovni!"

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist