White Collar Bike Blaster jako retro Monster z Indonésie

Indonésie je obrovským motocyklovým trhem. Miliony motorek a mopedů jsou tady, jako konekonců v celé jihovýchodní Asii, registrovány každým rokem. Většina z nich jsou ovšem poměrně obyčejné stroje malých objemů, mezi kterými zajímavá přestavba citelně vynikne. Jako například ta od White Collar Bike.

White Collar Bike Blaster jako retro Monster z Indonésie

White Collar Bike nejsou na trhu přestaveb žádnými nováčky, ovšem jejich nejnovější počin vskutku vystupuje z řady. Základem pro motorku s názvem Blaster stojí Ducati Monster 796. To hlavně kvůli klasickému dvouválci chlazenému vzduchem, nacházejícímu se v příhradovém rámu. Z původního motocyklu zmizela celá řada věcí. Pryč jsou přední vidlice i zadní letmá kyvka, zmizela nádrž, podsedlový rám z hliníku a mnoho dalších prvků.

Hlavním účelem celé přestavby bylo propůjčit stroji unikátní retro vzhled. Podsedlový rám byl tedy vyroben zcela nový, z trubek, aby lépe navazoval na zbytek příhradového rámu. Nádrž s krovkou sedla jsou vyvedeny z ručně tvarovaného plechu z nerezové oceli, jenž byl zanechán bez laku, pouze zbroušen. Když už jsme u toho lakování, černý rám a výfukové koncovky jsou skutečně jedinými lakovanými částmi celé motorky. Zbytek je holý kov.Jednoznačně největší péče byla ovšem věnována podvozku. Již zmíněné přední vidlice nahradil vskutku netradiční prvek v podobě mohutných hliníkových kluzáků, odpružených jedním centrálním tlumičem. Zadní kyvka byla zase vyměněna za ručně dělanou, vyztuženou pomocným trubkovým rámem. Všichni milovníci retra již jistě zavětřili lahůdku v podobě kol. Hliníková vyplétaná kola mají velký náboj, který vypadá přesně jako bubnové brzdy. Pod kryty se ovšem ukrývají moderní kotoučové brzdy s radiálními třmeny, které jsou chlazené skrze mřížkované průduchy. Kola, stejně jako mnoho dalších částí motorky, byla nejprve navržena na počítači a teprve potom velmi přesně vyrobena.

Stejně jako moderní a opravdu funkční brzdy, zůstává před zraky pozorovatelů skryto i mnoho dalších detailů. Zadní světlo se zabydlelo pod mřížku zadní krovky, přední blikače jsou v závažíčkách řídítek a přístrojový panel je vidět skrze mřížkování na nádrži. Dokonce ani chladič oleje nesmí být vystaven jen tak, a dostal tedy vlastní kryt, opět z broušené oceli. Moc pěkným prvkem jsou také ocelové kryty rozvodových řemenů, které nahradily standardní plastové.

Ve výsledku se tedy jedná o hodně zajímavý a neotřelý stroj, který disponuje hned celou řadou netradičních řešení. White Collar Bike se v tomto případě nesnaží přiblížit žádnému vzoru, historické předloze nebo závodní kategorii, ale nabízí prostě jen netradiční motorku s nádechem retra, která je samozřejmě zcela funkční.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.71
Známkováno: 7x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist