Turbo-dieselová mašina poháněná sádlem

Dieselový agregát v motocyklech moc často neuvidíte, takže není divu, že jsou podobné stavby středem pozornosti. A co byste řekli na motorku, která jede na BIO naftu? Že je BIO humus? Tahle stavba ale papá slaninu. Respektive tuk ze slaniny, ze kterého vzniklo BIO palivo. To vše jen jako reklama pro jistou potravinářskou společnost.

Turbo-dieselová mašina poháněná sádlem
Za přestavbu je zodpovědný Charlie Smithson, chlápek, který se jeden čas motal i okolo Formule 1, kde spolupracoval s velkými stájemi, jako Ferrari, Williams nebo BMW. Charlie si díky své zručnosti osvojil i znalosti o konstrukci motocyklů, takže pro něj a pro jeho firmu CS Engineering nebyla stavba na dvou kolech velkou překážkou.
Zajímavý způsob, jakým jejich slaninový turbo-diesel vznikl. Většina přestaveb vzniká ze sériových motorek, ale tohle vzniklo z jiné přestavby. Konkrétně z EVA Track T800CDI, která už disponuje dieselovým agregátem. T800CDI je postaveno na základech z KTM 950 Adventure a pochází z Nizozemí.
EVA Track je poháněna motorem ze Smart ForTwo. Objem 799 ccm, 45 koní výkonu a 100,4 Nm krouťáku jsou trochu netypické parametry pro motocykl, ale to už je dieselový motor sám o sobě. V CS Engineering provedli na motoru menší úpravy, ale hlavně přetvořili dual-sport na cafe-racer díky snížení rámu o 7,5 cm, novému odpružení a dalšímu tuningu. Nechybí kožené sedlo, retro přední světlomet, nová nádrž z karbonu a kevlaru a další drobnosti, které patří do retro stylu café-racerů.
Úpravou musela projít i řídící jednotka ECU a to kvůli použitému palivu, které na zakázku vyvinula společnost Bio-Blend Fuels. To vzniklo ze 113 kilogramů slaninového sádla. Celkový objem slaninového BIOdieselu B100 je 757 litrů a to při udávané spotřebě 2,35 – 3,1 litrů na 100 kilometrů určitě chvíli vystačí, vždyť jde vlastně o show bike.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.44
Známkováno: 25x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist