Travertson V-Rex

Není to ani vize ještě v nákresu ani fotomontáž, tahle hodně futuristicky vyhlížející motorka opravdu jezdí a je dokonce k mání. Travertsonův V-Rex má jedinečný vzhled a svezení může být asi taky vcelku dobrý zážitek.. Není to zas až tak žhavá novinka, tenhle stroj se pohybuje po silnicích už od roku 2007.

Travertson V-Rex

Kapitoly článku

Tohle monstrum je výtvor australského designéra Tima Camerona, který měl nákres hotový už v roce 2003, ale do doby, než se ukázal světu v časopise Ozbike, se nic moc nedělo. Po publikaci se o jeho nápadu a vizi dozvěděl američan Christian Travertson, známý hlavně jako výrobce nejrychlejšího sériového motocyklu na světě - Y2K (osazeného dvěma proudovými motory). Kombinace těchto dvou nadšenců trochu naznačovala, že spolu vytvoří něco opravdu speciálního.
V-Rex se představil již předloni na zřejmě nejnavštěvovanějším americkém motosraze v Daytoně.
Podobnost mezi původní skicou a pojízdným sci-fi vyhlížejícím strojem je téměř identická.
Travertson se spolu s Cameronem pustili do vývoje V-Rexe v jeho floridské továrničce během září 2005. Více jak rok zabralo sestrojení prototypu a zkoušení jednotlivých komponentů motocyklu. Vcelku se potýkali s konstrukčními problémy, které byly navrženy v Cameronově skice. Navíc se počítalo s další sériovou vyrobou, takže se díly musely zhotovovat tak, aby byly jednodušší na pozdější výrobu než například custom bike, který se vyrobí jen jeden.



Vše se ale dařilo úspěšně řešit a již v březnu 2007 se po zmíněném festivalu v Daytoně nabídl první V-Rex k prodeji, objednávky na tento stroj se ale rojily ještě před uvedením prvního stroje na trh. Přední vidlice jsou samozřejmě patentované a skýtají opravdu nezvyklý pohled, vyrobeny jsou ze slitin hliníku a navíc mají elektronicky stavitelné odpružení. Jízdní vlastnosti nejsou nijak omezené, dokonce došlo ke zlepšení tlumení nárazů na přední kolo, vidlice pobere mnohem víc nerovností na silnici než obvyklé upside-down vidlice.



Srdcem V-Rexe je Harley-Davidson V-Twin VRSC o objemu 1250 ccm, ke karburátoru je přimontováno dodatečné sání, zadní Metzeler 280/35-18 je poháněna řemenem a kolo není osazeno brzdičem. Přední penu je rovněž Metzeler a sice 18-ti palcová 140/70. Stroj je vepředu bržděn šestipístkovým Brembem, který zvládá 317kg suché hmotnosti na jedničku.

Video



POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.50
Známkováno: 8x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist