globalmoto_duben_nolan




Travertson V-Rex

Není to ani vize ještě v nákresu ani fotomontáž, tahle hodně futuristicky vyhlížející motorka opravdu jezdí a je dokonce k mání. Travertsonův V-Rex má jedinečný vzhled a svezení může být asi taky vcelku dobrý zážitek.. Není to zas až tak žhavá novinka, tenhle stroj se pohybuje po silnicích už od roku 2007.

Kapitoly článku

Tohle monstrum je výtvor australského designéra Tima Camerona, který měl nákres hotový už v roce 2003, ale do doby, než se ukázal světu v časopise Ozbike, se nic moc nedělo. Po publikaci se o jeho nápadu a vizi dozvěděl američan Christian Travertson, známý hlavně jako výrobce nejrychlejšího sériového motocyklu na světě - Y2K (osazeného dvěma proudovými motory). Kombinace těchto dvou nadšenců trochu naznačovala, že spolu vytvoří něco opravdu speciálního.
V-Rex se představil již předloni na zřejmě nejnavštěvovanějším americkém motosraze v Daytoně.
Podobnost mezi původní skicou a pojízdným sci-fi vyhlížejícím strojem je téměř identická.
Travertson se spolu s Cameronem pustili do vývoje V-Rexe v jeho floridské továrničce během září 2005. Více jak rok zabralo sestrojení prototypu a zkoušení jednotlivých komponentů motocyklu. Vcelku se potýkali s konstrukčními problémy, které byly navrženy v Cameronově skice. Navíc se počítalo s další sériovou vyrobou, takže se díly musely zhotovovat tak, aby byly jednodušší na pozdější výrobu než například custom bike, který se vyrobí jen jeden.



Vše se ale dařilo úspěšně řešit a již v březnu 2007 se po zmíněném festivalu v Daytoně nabídl první V-Rex k prodeji, objednávky na tento stroj se ale rojily ještě před uvedením prvního stroje na trh. Přední vidlice jsou samozřejmě patentované a skýtají opravdu nezvyklý pohled, vyrobeny jsou ze slitin hliníku a navíc mají elektronicky stavitelné odpružení. Jízdní vlastnosti nejsou nijak omezené, dokonce došlo ke zlepšení tlumení nárazů na přední kolo, vidlice pobere mnohem víc nerovností na silnici než obvyklé upside-down vidlice.



Srdcem V-Rexe je Harley-Davidson V-Twin VRSC o objemu 1250 ccm, ke karburátoru je přimontováno dodatečné sání, zadní Metzeler 280/35-18 je poháněna řemenem a kolo není osazeno brzdičem. Přední penu je rovněž Metzeler a sice 18-ti palcová 140/70. Stroj je vepředu bržděn šestipístkovým Brembem, který zvládá 317kg suché hmotnosti na jedničku.

Video



Informace o redaktorovi

Petr Kvaš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist