yamaha_demo_tour




Super Scout - naturbený Indian ze Švédska

Vodou chlazená dvanáctistovka od Indianu je už v základu dost potentní jádro s chutí do otáček, a klidně by se užilo i v úplně jiném typu motorky. Některým lidem je ale i to málo, díky čemu můžeme obdivovat podobné stavby, jako je tahle z švédského Fullhouse Garage Shop.

Málokdo ví, nebo si při pohledu na americké kusy železa uvědomí, že kořeny těchto strojů sahají až do Švédska. Přesněji ke švédskému spoluzakladateli značky Oscaru Headstörmovi. A tímhle Super Scoutem mu vzdávají hold dva jeho krajani, Anders Lundgren a Lasse Sudberg. Ústředním motivem motorky je motor a na něm namotané trubky vedoucí skrz turbo Garret 25. To je vybavené externím obtokovým ventilem a regulátorem tlaku, a ten zvuk, co se line z nerezových trubek, prý stojí za to. Všechno je udělané tak, aby systém co nejméně vyčuhoval z motorky a ta si zachovala štíhlou linii.

Proč se kluci rozhodli namontovat na motorku turbo, vysvětluje Anders: „Chtěli jsme motorce dát nějakou sílu navíc a zároveň ukázat, že umíme kombinovat old school vzhled s moderními technologiemi.“ To dokazuje i elektronická výbava motorky, obsahující plně programovatelnou řídící jednotku a bezklíčový systém s Bluetooth. Pomocí "Modrého zubu" a iPadu je možné sledovat data z motoru a laděnit řídící jednotku.

Naproti moderním technologiím stojí retro vzhled, ke kterému Anders dodává: „Chtěli jsme postavit motorku odkazující na historii Indianu a na závody na dřevěných drahách, ve které budou zároveň prvky nové technologické éry, kterou dnes Indian představuje. Model Scout byl perfektní volbou. My jsme přišli s návzem Super Scout na počest starých modelů, které byly na drahách téměř nepřekonatelné.“

Novodobou techniku zastává kromě elektroniky, turba a samotného motoru ještě původní palivová pumpa, přední světlo a řadicí páka. Ostatní věci jsou, včele s rámem, nově vyrobené nebo upravené tak, aby ladily se vzhledem dvacátých let minulého století. Rám svařil Lasse Sundberg ze tří částí a říká, že to na celém projektu bylo to nejsložitější. Paradoxně složitější, než naroubování turba na motor. Rám vpředu doplňuje vidlice s listovými péry, řídítka jsou, stejně jako sedlo, v boardtrackovém stylu a všechno doplňuje ručně vyrobená nádrž odkazující na Scouty z dvacátých let.

Jestli si myslíte, že je to jenom navoněný showbike, tak vás Anders rychle vyvede z míry. „Stále motorku testuji a jsme těsně před finálním doladění motoru. V plánu je Super Scouta používat na denní ježdění, tedy pokud se ještě před tím neprodá,“ říká autor a s úsměvem přidává jízdní pocity: „Cítíte se na tom úžasně, je to, jako byste byli zpátky v roce 1920 a mezi nohami měli raketu.“ K tomu se sluší uvést výkon motoru, který se podle naladění turba pohybuje mezi 150 a 200 koňmi na zadním kole. To je slušná porce a úplně vidíme, jak pod náporem koní skučí zadní třiadvacetipalcová pneumatika. Naopak snad radši ani nechceme vidět, jak se pokouší motorku zastavit přední brzdy Beringer Inboard a zadní třmen svírající rozetu.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jarda-Bekr přispěl 1 Kč
Petr7474 přispěl 1 Kč
technick přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (21x):



TOPlist