globalmoto_duben_nolan




Slugger - zcela přestavěné BMW HP2

Ani nevíme, kde začít. Místo přední vidlice je kyvka a motor dostal přeplňování v podobě turbodmychadla.

Podle válců do stran vás asi napadne, že se jedná o přepracované BMW, ale asi těžko byste hádali sportovní model HP2 Sport. Majitel Stellan Egeland na Sluggeru pracoval přes 5 měsícu po večerech a téměř každý víkend. Výsledek stojí bližší prozkoumání.
Veškeré práce a materiály (kromě pár karbonových doplňků) jsou Stellanovým vlastním produktem. Zadní část rámu je ještě z HP2, ale díky kyvné vidlici na předním kole se musel zbytek kompletně přepracovat. Dvouválcový boxer dostal přeplňování v podobě turbodmychadla Mitsubishi a také mezichladič stlačeného vzduchu, který si našel místo ve falešné nádrži. Samotná palivová nádrž se posunula pod sedlo. Změnami pochopitelně prošla i řídící jednotka, sání a výfukový systém.
Výsledný výkon agregátu je 202 koní a maximální točivý moment poskočil na masivních 207,5 Nm. Hodnoty byly naměřeny na brzdě na zadním kole. Suchá hmotnost Sluggeru je jen 173 kg a její rozložení na obě kola je v poměru 50:50. Motor spolupracuje s 6rychlostní převodovkou a sekundárním převodem je kardan. O odpružení obou kyvných vidlic se starají centrální tlumící jednotky od světoznámé firmy Öhlins.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (35x):
Motokatalog.cz



TOPlist