yamaha_mt09




Scrambler z „devadesátky“ od Ares Design

Kdybychom měli vyjmenovat pět nejoblíbenějších motocyklů dnešní doby, které jsou používány jako základ pro různé stavby a přestavby, nesmělo by mezi nimi chybět BMW R nineT. Tenhle scrambler od modenské společnosti Ares Design se nám obzvláště zalíbil.

Kapitoly článku

R nineT je pro BMW obrovský úspěch a zároveň i krok novým směrem – konečně i bavorská značka začala nabízet pro své stroje doplňky nejen na zlepšení funkce, jako to známe třeba z GS nebo RT, ale také jen tak pro radost. Od počátku se počítalo s tím, že si „najntýčko“ budou majitelé upravovat, a oni tak vesele činí. Neznáme snad jediné, které by zůstalo v úplně standardní podobě.

No a potom jsou tady profesionální customizérské firmy, které se na „devadesátce“ dokáží pěkně vyřádit. A je úplně jedno, který konkrétní model si vezmou na paškál, vždyť tahle řada je jedna velká skládačka, kde se řeší maximálně vidlice a výfuk, zbytek je kosmetika. Postavit jde cokoli, radikální kafáč, bobber, adventura ve stylu starých GS…
Pěkný scrambler se starou nádrží, jednosicem a zubatými koly – to vás přesně může napadnout, když zahlédnete tuhle motorku. Jenže pak zjistíte, co je společnost Ares Design zač, a začnete pátrat dál. Protože od firmy, která má v Modeně zbrusu nové prostory o rozloze 18 000 m2 a pobočky v USA, několika evropských metropolích a arabské Dubaji, čekáte rozhodně víc než jen lehkou úpravu. Zejména když v autech a člunech dělají pořádnou designérskou práci (jak se vám líbí Panther?).

A taky že jo. Na druhý pohled už je jasné, že tenhle stroj se může hrdě postavit po bok všech těch Mercedesů a Bentleyů, které v Ares Designu upravují. Pro tvůrce to prý byla velká oddechovka, ne snad že by se nezapotili, ale po všech těch vážných autech dělali něco skutečně pro radost.
Základem je R nineT Scrambler z loňského roku, který byl očesán „na kost“ a začalo se stavět. Nádrž, kterou vidíte, není skutečnou nádrží, nýbrž karbonovým krytem tvarovaným ve stylu 60. let, doplněným o kožený pásek a dobové víčko (mimochodem, podobné má Jawa 350 OHC Special). Boční kryty jsou kožené a mají stejný motiv jako sedlo, vyráběné ve vlastní režii. Šedesátá léta připomínají také kulatá frézovaná ventilová víka, přední LED světlo v karbonovém těle s chromovanou obroučkou a totálně předělaný výfukový systém se dvěma tlumiči a sportovními katalyzátory, u něhož se prý máme těšit na pořádný randál.

Hodně úpravců končí „optikou“, do konstrukce motorky už nejde. To ovšem není případ Ares Designu. Aby motorka působila co nejvěrněji jako starý scrambler, pustili se Italové do totální přestavby zadního odpružení. Původní jednoramenná masivní hliníková kyvka byla nahrazena oboustrannou ocelovou, přičemž zadní kotoučová brzda je šikovně schována uvnitř krytu, takže nenarušuje retro dojem. Jediná pružicí a tlumicí jednotka udělala místo dvěma klasickým, po stranách montovaným, jak to u motorek v 60. letech bylo běžné. Až na to, že tenkrát se nepoužívaly nastavitelné Öhlinsy, stejně jako se nedělaly štelovací kartridže do přední vidle. Bezdušové ráfky Kineo 19“/18“ s pneumatikami Continental TKC 80 a zvětšenými brzdovými kotouči už jsou jen příjemnými detaily.
Pokud se vám tenhle scrambler líbí, můžete si ho koupit. Ares Design plánuje limitovanou edici 25 kousků, přičemž ceny mají začínat na 49 000 eur, čili asi milionu a čtvrt českých korun…

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
GarioGringo přispěl 3 Kč
Frenkee přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist