Ristretto od Radical Guzzi je velmi silná káva

Nedaleko hranic s naší republikou, konkrétně v Bavorsku, vznikají pod rukama Stefana Bronolda unikátní stroje. Na požádání, samozřejmě disponujete-li patřičně naditou peněženkou, připraví vám Stefan svoje Ristretto. A stejně jako je Ristretto nejsilnější kávou v Itálii, je Ristretto i nejsilnější Radical Guzzi v nabídce.

Ristretto od Radical Guzzi je velmi silná káva

Design unikátní stavby, která už se pohybuje po Evropě ve třech exemplářích, vznikl za asistence Sylvaina Bernerona. Bývalý designér BMW pracuje aktuálně na svojí vlastní značce PRAËM a zároveň navrhuje motorky jen tak pro radost pod přezdívkou Holographic Hammer. Pokud nevíte o co jde, doporučuji si jeho práce pod tímto pseudonymem vyhledat, rozhodně stojí za to.A stejně jako mnohé další designy, představuje i design Ristretta ten nejdrsnější cafe racer v původním smyslu slova. Základem minimalistického stroje je typický rám Moto Guzzi, pocházející z pera inženýra Lina Tontiho. Nejedná se však o původní rám, nýbrž o takový, který vznikl ručně přímo v Radical Guzzi. Aby byla zajištěna maximální pevnost a stabilita, přibyla do zadní části trubková kyvná vidlice zcela vlastního návrhu.

Obří vzduchem chlazené válce trčící do stran patří klasickému vidlicovému dvouválci, jenž začal svůj život coby dvanáctistovka z modelu Griso. Byl ale převrtán, aby se do jeho útrob vešly písty, pocházející ze čtrnáctistovky California. Místo vstřikování se o plnění motoru stará dvojice karburátorů Keihin 41mm FCR a celá tato jednotka podává velmi impozantní výkon. Konkrétně je to 130 koní a 152 Nm točivého momentu a to jen tak mimochodem na motorku, která neváží s plnou nádrží ani 200 kilogramů. Jen pro porovnání, sériová California, ze které jsou písty, disponuje 96 koňmi a váží 336 kilogramů.Aby se dalo svalnaté Ristretto ovládat jako motorka z jednadvacátého století, byly zvoleny špičkové podvozkové komponenty. Celý předek včetně vidlic Marzocchi pochází z MV Agusty F4, zadní tlumiče mohou být dle přání zákazníka Öhlins nebo Wilbers. Na fotografiích jsou vidět hliníková plná kola, ovšem kdo touží po živelnějším chování a menším gyroskopickém efektu, sáhne pravděpodobně po druhé variantě v podobě vyplétaných kol.

Drsňácké Ristretto je dosti úchvatnou, zcela funkční a maximálně promyšlenou stavbou, kterou si lze nechat na zakázku postavit. Drobnou nevýhodou je v tomto ohledu pochopitelně cena, která činí mastných 45 tisíc euro (1.2 milionu korun). Zajímavostí je potom fakt, že produkty Radical Guzzi zaujaly i samotný koncern Piaggio, které chce pro Moto Guzzi převzít od Stefana několik nápadů. Je tedy docela dobře možné, že prvky z Ristretta uvidíme již brzy v sériové produkci.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.23
Známkováno: 26x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist