yamaha_demo_tour




Ristretto od Radical Guzzi je velmi silná káva

Nedaleko hranic s naší republikou, konkrétně v Bavorsku, vznikají pod rukama Stefana Bronolda unikátní stroje. Na požádání, samozřejmě disponujete-li patřičně naditou peněženkou, připraví vám Stefan svoje Ristretto. A stejně jako je Ristretto nejsilnější kávou v Itálii, je Ristretto i nejsilnější Radical Guzzi v nabídce.

Design unikátní stavby, která už se pohybuje po Evropě ve třech exemplářích, vznikl za asistence Sylvaina Bernerona. Bývalý designér BMW pracuje aktuálně na svojí vlastní značce PRAËM a zároveň navrhuje motorky jen tak pro radost pod přezdívkou Holographic Hammer. Pokud nevíte o co jde, doporučuji si jeho práce pod tímto pseudonymem vyhledat, rozhodně stojí za to.A stejně jako mnohé další designy, představuje i design Ristretta ten nejdrsnější cafe racer v původním smyslu slova. Základem minimalistického stroje je typický rám Moto Guzzi, pocházející z pera inženýra Lina Tontiho. Nejedná se však o původní rám, nýbrž o takový, který vznikl ručně přímo v Radical Guzzi. Aby byla zajištěna maximální pevnost a stabilita, přibyla do zadní části trubková kyvná vidlice zcela vlastního návrhu.

Obří vzduchem chlazené válce trčící do stran patří klasickému vidlicovému dvouválci, jenž začal svůj život coby dvanáctistovka z modelu Griso. Byl ale převrtán, aby se do jeho útrob vešly písty, pocházející ze čtrnáctistovky California. Místo vstřikování se o plnění motoru stará dvojice karburátorů Keihin 41mm FCR a celá tato jednotka podává velmi impozantní výkon. Konkrétně je to 130 koní a 152 Nm točivého momentu a to jen tak mimochodem na motorku, která neváží s plnou nádrží ani 200 kilogramů. Jen pro porovnání, sériová California, ze které jsou písty, disponuje 96 koňmi a váží 336 kilogramů.Aby se dalo svalnaté Ristretto ovládat jako motorka z jednadvacátého století, byly zvoleny špičkové podvozkové komponenty. Celý předek včetně vidlic Marzocchi pochází z MV Agusty F4, zadní tlumiče mohou být dle přání zákazníka Öhlins nebo Wilbers. Na fotografiích jsou vidět hliníková plná kola, ovšem kdo touží po živelnějším chování a menším gyroskopickém efektu, sáhne pravděpodobně po druhé variantě v podobě vyplétaných kol.

Drsňácké Ristretto je dosti úchvatnou, zcela funkční a maximálně promyšlenou stavbou, kterou si lze nechat na zakázku postavit. Drobnou nevýhodou je v tomto ohledu pochopitelně cena, která činí mastných 45 tisíc euro (1.2 milionu korun). Zajímavostí je potom fakt, že produkty Radical Guzzi zaujaly i samotný koncern Piaggio, které chce pro Moto Guzzi převzít od Stefana několik nápadů. Je tedy docela dobře možné, že prvky z Ristretta uvidíme již brzy v sériové produkci.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (26x):



TOPlist