yamaha_tenere_duben




Přeplňovaná Ducati 860 GT od Maxwella Hazana

Stavby amerického mistra Maxwella Hazana už jsme tu párkrát měli a pokaždé se jedná o zcela úchvatnou práci na pomezí motorky a umění. Ani novinka v podobě přeplňovaného café raceru, postaveného kolem motoru Ducati 860 GT, není žádnou výjimkou.

Stavba začala tehdy, když v Hazanově kalifornské dílně přistál dvouválec z Ducati z roku 1978. Zákazník dal Maxwellovi původně zcela volnou ruku, ovšem zanedlouho se ozval s tím, že by chtěl, aby byla jeho motorka přeplňovaná. S tím Maxwell pochopitelně nadšeně souhlasil.

Okolo motoru vznikl zcela nový, ručně postavený rám z ocelových trubek, který perfektně doplňují minimalistické karosářské díly. Nádrž, špičatý podsedlák i malá přední kapotáž s blatníkem jsou nalakovány do černého laku a pouze obtažené decentními zlatými linkami.

Podobně minimální jsou i palubní přístroje. Pod aerodynamickou kapličkou se nachází „hodinkový“ otáčkoměr, na nádrži potom ukazatel stavu paliva a také tlakoměr turbodmychadla.

Právě turbodmychadlo je jedním ze zásadních prvků celé stavby. Maxwell použil typ Garrett GT15, osazený navíc blow-off ventilem pro charakteristický zvuk při ubrání plynu. Vzduchem chlazený agregát je plněn karburátorem Weber DCOE 40, podpořeným palivovou pumpou Holley a zapalováním Electronik Sachse. I přes relativně rozsáhlou elektroinstalaci však nikde opticky nic nepřibývá a většina kabeláže zůstává skrytá oku.

Velmi zajímavým prvkem je i výfuk. Kolena se proplétají mezi válci motoru a ústí do jedné kónické koncovky, která je ovšem zespoda postupně seříznutá, aby perfektně lícovala s podsedlovou částí.
Přední i zadní ráfek pochází od Excelu, obuty jsou pneumatiky Michelin a brzdy jsou kombinací kotoučů ze Suzuki GSXR a zdvojených třmenů Wilwood. Na řídítkách se objevuje pumpa Magura a nechybí ani hydraulická spojka, nahrazující klasickou spojku lankovou. Zadní brzda se potom zachovala v podobě klasického bubnu.

Vidlice klasické konstrukce jsou uchyceny v brýlích na zakázku, nicméně zajímavostí je zadní odpružení. Ručně dělaná kyvka totiž tahá za tlumič Woks Performance, umístěný přímo pod motorem, takže prostor před zadním kolem zůstal zcela volný.

Na každém centimetru motorky je vidět, jakou filozofii Max Hazan razí. Podle něj je motorka jakési umělecké médium, ve kterém je každý díl jako tah štětcem. Přeplňovaná Ducati v jeho podání je zkrátka úžasnou záležitostí, na které musí být parádní svezení.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 3 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
kopetr přispěl 1 Kč
Džeryk přispěl 1 Kč
SV-Mušketýr přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):
Motokatalog.cz



TOPlist