globalmoto_duben_nolan




Plan B Motorcycles přestavili Buell M2 Cyclone na závodní dragster

V Itálii sídlí firma, která se zabývá přestavbou motorek, zejména potom klasickými café racery. A když hoši náhodou nestaví motorky pro zákazníky, tak si vymysleli, že s nimi budou závodit. Jejich nejnovější počin, dragster Cherry Salt, tedy vznikl z Buellu M2 Cyclone za jediným účelem –zvítězit na festivalu Glemseck v Německu, kde se jede na jednu osminu míle.

A protože je to v tomto případě se závoděním bráno skutečně vážně, muselo se jít na stavbu motorky pěkně od píky. Rám posvářela italská firma Verlicchi a jedná se o speciální konstrukci z ocelových trubek. K rámu byla následně připevněna původní kyvka z Buellu. Zajímavostí je tlumič, uchycený na pohyblivém, elektricky nastavitelném zavěšení, které umí měnit výšku motocyklu. Přední vidlice, které jsou ovšem z většiny skryté pod rozměrnou kapotáží, byly vypůjčeny ze Suzuki GSX-R a odtud pochází i brzdy.Pohonnou jednotkou je, jak už bylo řečeno, vzduchem chlazený vidlicový dvouválec z dílen Buellu. Motor z roku 1999 se dočkal zásadního přepracování. Jeho objem byl převrtáním zvětšen o 50 ccm a nové písty Wiseco jsou vyšší, aby dosahovali větší komprese. Hlavy motoru byly sníženy, a byly v nich rozšířeny kanály pro přísun paliva. Standardní vačky byly nahrazeny ostřejšími a standardní karburátor Keihin byl nahrazen Mikuni, konkrétně s označením HSR42. Výfuk jsou jen dlouhá kolena s opletem, zakončená pod motorkou.

Pro správné spalování je třeba i správné načasování a proto byla přidána řídící jednotka Twin Tec, umožňující přesné nastavení předstihu pro konkrétní otáčky. Nechybí samozřejmě ani funkce nastavitelného omezovače pro co nejrychlejší starty. Na zadní slick Hoosier se výkon motoru přenáší skrze řetěz, který nahradil původní ozubený řemen. Vyšší výkon zvládá závodní spojka Barnett.Jezdec na motorku spíše ulehá, než usedá. Je to způsobeno typicky „dragsterským“ rozložením ovládacích prvků. Stupačky jsou umístěny vzadu na kyvce, řídítka zase hodně nízko a vpředu. Sedlo je minimalistické, zhotovené z nelakovaného hliníku. Jezdec se s hlavou dole kompletně schová za přední kapotáž, která disponuje dvěma průduchy k chlazení motoru. Pestrý lak není zpravidla doménou závodních motorek, ovšem tady si s ním někdo pohrál skutečně do detailu.
Svou závodní premiéru už má Cherry Salt za sebou a s ní i Plan B Motorcycles. Zmíněný festival Glemseck proběhl začátkem minulého měsíce a na první pokus dopadlo vše velmi dobře. Motorka s Emanuelem Crostou za řídítky prošla všemi kvalifikačními koly, až se Plan B probojovali do finálových jízd v International Sprint Class. Zde vypadli ve čtvrtfinále, ovšem i to lze považovat za úspěch, zejména vzhledem k omezenému času na přípravu a také k tomu, že se jednalo o jejich prvotinu.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist