yamaha_demo_tour




Pěkně očesaný Scout Sixty z Anglie

Scout je nejsportovnějším modelem americké značky Indian, ale podle jistých pacientů z UK není tak sportovní, jak by mohl být. Hlavně ty výfuky prý chtěly změnu. Výsledkem je Road Runner, přestavěný Scout Sixty a dost možná jediný Scout na světě s výfuky pod sedlem. Stejně minimalistickými jako zbytek motorky.

Kapitoly článku

Za vznikem projektu Road Runner stojí dva blíže nejmenovaní členové party MotoShed, anglické partičky, která motorky upravuje čistě podle svých chutí a preferencí už 20 let. Hoši se na standardním Scoutu Sixty svezli krátce po jeho uvedení na trh v roce 2016 a prý byli tak nadšení, že se nemohli dočkat, až ho dostanou do spárů. „Úplně žadonil o to, abychom ho trochu upravili. Pár hodin jsme si vyměňovali nápady, přičemž jsme se dohodli na těch výfucích, a bylo jasné, že do toho jdeme. Motorku jsme objednali hned druhý den.“

Pak už to takový fofr nebyl, jenom samotná práce zabrala přes 100 hodin čistého času. Kromě výfuků se partička dohodla na dalších důležitých změnách, ať už šlo o radikálnější jízdní pozici, kvalitnější odpružení nebo vyšší světlou výšku, abyste to mohli do zatáček pořádně naklopit. Motorka prý má obrovský potenciál, ale ve standardní podobě nejde pořádně využít. Dalším základním prvkem se stalo očesání nedůležitých věcí až na samý základ, přičemž musel být zachován charakteristický vzhled Scoutu. Nebylo to snadné, ale podařilo se.

Jakmile motorku odstrojili, došlo klukům, že ty výfuky bude pěkná piplačka. Ono totiž sériový Scout má pod sedlem nacpané kdeco, Indianu se tam podařilo umístit spoustu důležitých komponentů, jako je baterka, řídicí jednotka a spousta kabeláže. Kam s tím? Pod motor. Tam kdysi bývalo ABS, které pánové prostě zahodili a do vzniklého prostoru umístili maličkou závodní baterku, regulátor a řídicí jednotku, přičemž tahle zdánlivě jednoduchá změna znamenala spoustu elektrikářské práce.
Jakmile bylo pod sedlem čisto, mohlo se jít na výfuky. Ty jsou zakroucené kolem motoru a opatřené omotávkami, aby se řidič nepopálil a teplo aby šlo hlavně do koncovek. Teplu musel být odolný také kryt, který chrání výfuky proti odletujícímu bordelu od zadního kola. Ke zkráceným laufům byl přidán Dynojet Power Vision CX, taková krabička upravující vstřikování (najdete pod motorkou), který pomohl vyladit vstřikování k dokonalosti. Jediný problém s těmi výfuky ale prý zůstává, že jsou ukrutně hlasité…

Změna jízdní pozice proběhla pomocí přesunutí stupaček dozadu (kit od Rizomy) a montáží nízkých řídítek Renthal. Jezdec tak nejenže sedí agresivněji, ale také tak brzy neškrtá stupačkami o asfalt. Nadzdvihnutí motorky proběhlo také pomocí instalace tvrdších sportovních tlumičů HyperPro.
Rozdíl mezi dobrým a skvělým customem spočívá v detailech, a i na ty se u Road Runneru myslelo. Maličké ovladače na řídítkách dodal Galfer, přední LED světlo nese značku JB Speaker, sedlo upravoval bývalý čalouník Aston Martinu. Motorka ještě dostala maličký přední blatník a spoustu drobných karbonových detailů, na motoru potom najdeme černé titanové šrouby. Hezká čistá stavba, co říkáte?

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
pRst přispěl 3 Kč
grog přispěl 3 Kč
imunty přispěl 3 Kč
Capt.Orr přispěl 3 Kč
Gallia přispěl 3 Kč
janogsx přispěl 3 Kč
Petr46 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist