yamaha_demo_tour




Musket 1120 Magnum

Britsko-indickou značku RoyalEnfield znají snad všichni milovníci klasických motocyklů. Jako jedna z mála značek stále vyrábí klasiku s minimem technologických inovací. Je také známá tím, že ve své nabídce nemá V-twin dvouválec. A právě zde nastupuje AniketVardhan s jeho Mušketami.

Americký stavitel s indickými kořeny se specializuje na spojování jednoválců RoyalEnfield do jednoho motoru. Má za sebou již několik staveb, většinou ale šlo o spojení nižších objemů a motocykly vyráběl, dá se říct, pro zábavu. Potřebné součástky si buď objednává přímo z Indie, nebo sám navrhuje a vyrábí. Za poslední dobu se jeho malá dílna rozrostla a nyní přijímá objednávky na zakázkové přestavby motorů, či celých motocyklů.
Jedním z prvních zákazníků byl i motocyklový novinář, sběratel a nadšenec v důchodovém věku, jehož jméno zůstává neznámé. Chtěl postavit dvouválec z málo jetého 500 ccm RoyalEnfield Bullet. Aniket měl podle vlastních slov se stavbou řadu komplikací, ale vše nakonec stihnul za zhruba 6 měsíců od objednání.
Hlavním problémem bylo docílit snadného startování. Elektriku zde nenajdeme, motorka má klasickou nakopávačku. Snadné našlapování bylo důležitým prvkem, jelikož zákazník není nejmladší a není ani zrovna v dobré fyzické kondici. Musel dlouho laborovat s kompresí v jednotlivých válcích, ale podařilo se to. Rám motocyklu je samozřejmě koncipován pro jednoválec, ale vejde se do něj i jeden válec navíc, takže zůstal v původním provedení.

Celkově ale jde o povedenou retro motorku, která ctí klasické rysy, jako jsou bubnové brzdy nebo "oldschool" tlumiče. Podle slov zákazníka má Musket 1120 Magnum perfektní akceleraci a co je hlavní, našlápnout motor není problém i v jeho stavu.
Práce Aniketa Vardhana je pěkná, ale takovou motorku si koupí jedině pravý vyznavač klasiky. Koho by zajímaly postupy a technologická řešení, může zabrousit na www.musketvtwin.com. Můžete si objednat vlastní stavbu, kde vás kompletní přestavba (dodáte funkční motocykl) vyjde na nemalých 13 000 dolarů (cca 275 tis. korun).

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (21x):
Motokatalog.cz



TOPlist