Moto Guzzi V8 Racer Vanguard
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 5.9.2016 | Zobrazeno: 17 497x
V motocyklové sportovní historii není moc slavnějších motocyklů než Moto Guzzi V8, se kterým italská značka závodila v mistrovství světa pětistovek na konci padesátých let. Dílo návrháře jménem Giulio Cesare Carcano vstoupilo mezi legendy jednak vidlicovým osmiválcem, který vydával nezaměnitelný zvuk, a potom obrovskou přední kapotáží, jejíž dokonalá aerodynamika umožňovala sedmdesátikoňovému motoru vyvinout rychlost až 275 km/h. Protože se zachovalo jen několik málo exemplářů původní V8, jezdí po světě i spousta replik. Nejnovější z nich je upravená Moto Guzzi Eldorado od holandské dílny Numbnut Motorcycles.
Tahle parta devíti kamarádů staví v Amsterdamu motorky od roku 2012, přičemž každý z nich má svůj vlastní styl, takže z jejich společné dílny vyjíždí nejrůznější stavby. Jak říká šéf firmy Roderick Seibert: přestavíme cokoli od Harleyů ze čtyřicátých let až po nové Yamahy do programu Yard Built.” K úpravě Eldorada se Numbnut dostali přes značku Vanguard, která s Moto Guzzi dlouhodobě spolupracuje, a právě uvádí na trh nové džíny s označením V8. Design pak dostalo na starost švýcarské studio Gannet.
Nad prvními návrhy se začalo diskutovat v polovině roku 2015, za šest měsíců přešel vývoj do fáze výroby. Z vybraného základu - Moto Guzzi California Eldorado - nejdřív zmizely všechny zbytečnosti, především plastové díly a další moderní komponenty. Pak se začalo doslova od podlahy; místo původních pneumatik na motorku přišly Firestone Champion Deluxes, zadní tlumiče nahradily dobové YSS.
Dál přišel na řadu výfuk, který se měl co nejvíc podobat krátkým trubkám ze závoďáku z padesátých let, a poté už se Numbnut vrhli na výrobu lešení pod přední kapotáž. Od ní se odvíjel tvar nádrže a sedla, aby dokreslily celou siluetu motorky. Dramatickou změnu vyžadovalo umístění stupaček a ovládacích prvků, přičemž řadící páka a brzdový pedál jsou přepákované o dlouhých 80 cm proti své původní poloze. Tím se z cestovního cruiseru stal definitivně závodní stroj, jehož autentický vzhled podepsalo lakování do odstínu Racing Green.
Výsledné proporce sice nejsou podle šéfa projektu zdaleka stejné jako u originálního modelu V8 Racer, ale přesto je Rod Seibert s konečnou podobou spokojen. Vanguard V8 je podle něj důstojnou vzpomínkou na sportovní éru značky Moto Guzzi, a nemůže se dočkat dne, kdy se vidlicový osmiválec opět vrátí na silnice.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)