Moto Guzzi California od Officine Rossopuro

Italský customér Filippo Barbacane je vyhlášeným specialistou na přestavby motocyklů Moto Guzzi, takže bylo jen otázkou času, kdy se pustí do úpravy poměrně mladého modelu California 1400. Přišlo to dřív než kdo čekal, a Officine Rossopuro představuje svůj nejnovější projekt Lupus Alpha.

Moto Guzzi California od Officine Rossopuro

Tahle industriální stavba vznikala ve spolupráci s další italskou firmou Walter Tosto SpA, která se zabývá výrobou zařízení pro ropné společnosti a rafinerie. Její šéf Luca Tosto sám vymyslel návrh designu a dodal také exkluzivní materiály na výrobu dílů. Těmi se to na motorce jen hemží; najdete tu takové slitiny, jako chrom-vanad, titan, ergal (Al 7075) nebo Incoloy 800h, která se používá na výrobu reaktorů. Se zpracováním těchto materiálů má firma Walter Tosto bohaté zkušenosti, které chtěla prezentovat právě na projektu Lupus Alpha.

Z původního motocyklu toho moc nezůstalo - na projektu je použito zhruba 90 % ručně vyrobených dílů, a z originální Moto Guzzi California 1400 zůstal pouze vidlicový dvouválec a část podvozku. Celá stavba trvala dvanáct měsíců, a od počátku sledovala jeden hlavní cíl. Neměl vzniknout pouhý show-bike, ale funkční motorka s dynamickými jízdními vlastnostmi a industriálním vzhledem. Většina komponentů byla vyrobena v dílnách Walter Tosto, Fillipo Barbacane z Officine Rossopuro pak přidal své letité zkušenosti s přestavbami motocyklů Moto Guzzi.

Celý design se odvíjí od přední vidlice, která je kompletně vyrobena z materiálu Ergal a odpružené jediným tlumičem Öhlins. Zadní kyvku s částečně obnaženým kardanem vyrobili ve Walter Tosto ze stejného materiálu, a Barbacane ji pak opatřil dvěma tlumiči Bitubo. Mezi kyvkou a rámem vznikl prostor, který autor designu využil k umístění titanové palivové nádrže. V místech, kde se nádrž nacházela původně, je pod karbonovým krytem schovaná veškerá elektronika, takže přední část motorky zůstala vzhledově čistá.

Další velkou chloubou projektu Lupus Alpha jsou ráfky, vyfrézované z jednoho kusu a opatřené brzdovými kotouči o průměru 415 mm. Šestipístkové třmeny se rovněž vyráběly ve Walter Tosto ze slitiny Incoloy 800, která je extrémně odolná proti vysokým teplotám a korozi.

Vyjmenovat všechny ručně dělané díly by už zavánělo trochu nudou, ale neměli bychom zapomenout zmínit dodavatele výfukového systému, kterým je firma Mass Moto, se kterou Fillipe spolupracuje už delší dobu. Původ některých komponentů, jako je přední světlo nebo sedlo, si naopak nechává autor stavby pro sebe.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 26x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist