globalmoto_duben_nolan




Krugger Goodwood

Už jsme tu dlouho neměli žádnou přestavbu! Tuhle lahůdku už jste možná v nějakém specializovaném zahraničním časáku viděli, ale ke mně dorazila až teď a neodolám, abych se o ni s vámi nepodělil. Přeci jen rychlostní prototyp určený k lámání rekordů na solném jezeře v Bonneville ve stylu Café-Racer se nevidí každý den.

Belgický stavitel tohoto stroje, Frederic Bertrand, je na světě známý spíš pod jménem Fred Krugger. Název jeho firmy Krugger se inspiruje jménem německého inženýra Kruegera, který se před sto lety podílel na konstrukci motocyklů Harley Davidson. Název modelu Goodwood zase pochází od závodního okruhu Goodwood v Anglii, který zažil svá nejslavnější léta v padesátých až sedmdesátých letech.
Celý stroj byl hotový za šest měsíců, přičemž polovinu času zabral návrh a shánění dílů a polovina vlastní konstrukce. Téměř všechny prvky vyrobil Fred vlastníma rukama. Stavba obsahuje spoustu zajímavých prvků a netradičních designových i konstrukčních řešení, například otvory v sání v atrapě nádrže, které opticky vyvažují výfuky v kapotáži na místě spolujezdce. Nádrž je přitom ukrytá v bočních výdutích vedle zadního kola.
Zadní kyvka je odpružená schovaným centrálním tlumičem, předek je vlastní konstrukce s centrálním tlumičem vepředu pod řídítky. Kola a motor si Fred samozřejmě nevyráběl sám. Ráfky jsou z HD V-Roda obuté do Dunlopek 120 vepředu a 180 vzadu. Pohonná jednotka je pořádný americký dvouválec Buell Firebolt XB12R s šestirychlostní převodovkou a standardním výkonem okolo 100 koní, který je ovšem na tomto rychlostním speciálu pořádně poladěný. Bylo by zajímavé zjistit, jaké výkony tahle mašina na solném jezeře předvedla. Pokud se to někomu podaří z internetu dostat, podělte se s ostatními v komentářích pod článkem.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist