Kawasaki GPZ 550

Kde vlastně vůbec začít....... vše začalo v roce 2003, kdy si jeden můj známý koupil po letech kaskadérství na dvoutaktních motorkách nejmenované tuzemské značky první japonský čtyřdobý motocykl. Byla to nešikovná přestavba Kawasaki GPZ 550 s doklady z Hondy CB.

Kawasaki GPZ 550
Jelikož finanční možnosti nebyly nějak "valné" odpovídal tomu i stav motorky. Při každém prudším pohybu i na rovné silnici bylo co dělat, aby motorka svévolně neodskákala do nejbližšího příkopu. Po pár měsících fixních oprav a po spotřebě neuvěřitelného množství silikonu kamarád rezignoval a motocykl poslal zase do světa. Shodou okolností se dalším majitelem stal můj kamarád. V té době motorka již nebyla schopna provozu. Ten ji postavil do garáže, částečně rozebral a tím to vše skoro skončilo. Naštěstí jsem se na jaře 05 vrátil po ročním pobytu v zahraničí zpět domů. A tak slovo dalo slovo a začal jsem stavět. Po převozu do mé dílny a podrobnější studii bylo vše jasné, tady má smysl začít úplně od začátku.


Nejprve bylo torzo motorky úplně rozebráno a začalo se spekulovat jak na to. Během tři měsíce trvajících muk, kdy bylo vyměněno případně zrepasovéno téměř vše, začala motorka dostávat finální tvar. Jako světla jsem použil 2 kapky z Viraga. Zadní blatník je rozšířený z Jawy 250 (přední blatník). Přepínače z Kawy GPZ, stupačky vysoustružené z mosazi. A spousta a spousta dalších dílu většina z nich doma udělaných nebo pořízených z nějakého toho "půllitra“. Hlavním cílem bylo totiž postavit originální stroj za co nejnižší náklady a to se nakupováním drahých originálních dílů a doplňků asi nikdy nepovede. Další problém byl zvolit vhodnou barvu. Nakonec byla zvolena černá metalíza. Po oslovení jedné vnadné paní v míchárně značkových barev, jsem byl zavalen vzorníky černých metalíz. Po dvaceti minutách vybírání se mě zmocnila beznaděj. Nakonec jsem stejně jednu vybral a po dvou dnech broušení a lakování byl výsledek podle mne vynikající. Pak ještě natahat elektriku a vše zapojit. Pro kontrolky jsem zvolil 10mm jasně svítící LED diody zavrtané do hliníkového plátu.




Další věc stojící za zmínku jsou rukojeti zakončené chromovanou lebkou, jenž jsem vylepšil každou dvěmi čirými modře svítícími diodami usazených do očních důlků. SPZ byla na přání majitele uchycená po levé straně. Řazení přepákováno, víka na motoru vyleštěna sedlo přebroušeno a napuštěno krémem na kůži.


Vše smontováno naleštěno a pak přišla první projížďka. Vše fungovalo jak má až do zastavení a postavení biku na stojánek, kdy z přepadů karburátorů začalo vytékat značné množství benzínu. Nakonec jsem zjistil, že problém není v karburátorech, ale v moc nízkém bočním stojánku. Ten byl prodloužen a problém vyřešen.
Podobných mušek se ještě vyskytlo mnoho, nicméně na konci toho všeho, ale čekala motorka ku spokojenosti mé i mého kamaráda. Nutno podotknout, že to byla má první stavba, a taky doufám že ne poslední. Tímto příspěvkem bych chtěl také poděkovat všem svým známým a kamarádům za pomoc a dobré rady a tipy, které mě ušetřily mnohých nezdarů a pomohli mi tuhle stavbu dotáhnout do podoby, kterou sami můžete vidět.
S pozdravem MAXA.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.75
Známkováno: 8x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist