Jawa Babetta 210 Cafe Racer

Cafe racery jsou o lehkosti, jednoduchosti a minimalismu, kdy zbytečnosti nemají na motorce místo. S tím se snoubí elegantní klasické tvary, touha po rychlosti a maximálních výkonech. Nic z toho by asi normální člověk na československém mopedu nehledal. V ReichMotu mají ale fantazie a citu pro detail dost, takže se rozhodli z Babetty elegantní a lehké kafíčko udělat.

Jawa Babetta 210 Cafe Racer

Kapitoly článku

Navíc se jim povedlo mopedu vdechnout nový život, protože když ho přivezli na dílnu, byl v žalostném stavu a jeho život by zřejmě co nevidět skončil. K přestavbě „báby“ přispěl ještě jeden aspekt. Všichni teď brečíme nad stavem a přísností technických kontrol, ale protože mopedy na STK nemusí, mohli se kluci vyřádit bez obav, zda dostanou zelenou nálepku.

Základ tedy byl, následovala kompletní rozborka stroje. Všimli jste si někdy, jakou má jeho trubka táhnoucí se od krku řízení přes motor až k sedlu elegantní tvar? Pravděpodobně ne, protože ho v originále zakrývá hranatá nádrž, plastové kryty a zadní úložný prostor. To jsou všechno věci, co nemají na kafáči co dělat, takže šly z rámu pryč. Stejně tak i všechny jejich držáky. Když už se řezalo do rámu, zkrátili kluci i jeho zadní část a snížili sedlo. Nově přivařená je naopak rozpěra, která celý komplet neuvěřitelně zpevnila. Motor po repasi dostal lepší krmení – karburátor Dell Orto.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

V nové rámové trubce zároveň vede základní elektroinstalace a je na ni přimontována nádrž, která je na minimalistickém stroji výrazným designovým prvkem. Jejím dárcem byl západoněmecký moped Herkules a stála pět euro. To je čtvrtina ceny její dopravy z Německa do Čech. To ale předbíháme, protože po úpravách rámu kluci namontovali zkrácená nízká řídítka, provizorně navěsili elektroinstalaci, místo nádrže nasadili PETku a vyrazili testovat.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Po úspěšných testovacích jízdách Babettu opět čekala rozborka, po které následovala cesta na komaxit. Při skládání došlo už na zmíněnou nádrž, která je ve stejném červeném perleťovém laku Chrysler jako ráfky nově vypletených kol. Ty vodí vpředu zrepasovaná originální vidlice, vzadu tlumiče ze Simsona a kryjí je nově vyrobené minimalistické blatníky. Tak jak se na cafe racer sluší a patří. Babetta je nově vybavena blinkry, z konce rámové trubky kouká světlo fungující zároveň i jako brzdové. V základu ho moped neměl a brzdové páčky se kvůli tomu museli nově osadit spínači. Co moped v základu měl, je budík, nyní zbavený bakelitového krytu. Místo něj dostal nový držák a parádní matnou černou barvu původního těla. Roky trvající službu nepřežila ručička tachometru, takže kluci museli vyrobit novou.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Jak je vidět, pěkná motorka jde udělat i z často nečekaného základu. Stačí mít dost fantazie, chuť a šikovné ruce. Potom přeperete i kyvnou vidlici, která se brání slisování s rámem a celou takovou motorku zvládnete přestavět za necelé dva měsíce. Jenom musíte být šikovní tak, jako bráchové Ondra s Martinem.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 11 Kč od 11 uživatelů.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.34
Známkováno: 53x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist