yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
kuchta50 (90) napsal 02.12.2021 v 09:58

No já to četl fakt s otevřenou hubou,respektíve mi spadla spodní čelist a fakt mi vyschlo v krku.To je neskutečné,co zvládnou české ruce,klobouk dolů před umělcem.

Honza-K (830) napsal 29.12.2019 v 11:42

Neuvěřitelný, neskutečnej frajer....

CZ175_1967 (105) napsal 16.02.2019 v 01:22

Klobouk dolu.

Targus (429) napsal 14.02.2019 v 13:24

Medvídek1

Souhlas, vyrobit se dá všecko, rozhodující je ovšem cena a rychlost, neboli posloupnost a návaznost jednotlivých kroků.
Znám takového "dréjera", je mu 75 let a pořád ještě chodí pracovat. Sice jen na čtyři, pět hodin, ale i o sobotách a nedělích. Jeho rychlost a vynalézavost je doslova šokující. S čím se borci piplají patnáct i dvacet hodin, on dokáže udělat za třetinu času.

Mě doslova sejmul, když mi zmenšil o tři milimetry bez rozborky plastová rotující kolečka snýtovaná proti sobě na plechovém držáku, což v praxi slouží jako pojezdový závěs plachty na kamionu. Naprosto netuším, jak takový bazmek mohl uchytit a roztočit, aby to plastové kolečko nezmršil. Podotýkám, že kolečka se točí nezávisle na sobě a docela velký plech je mezi nimi

Medvidek1 (24) napsal 14.02.2019 v 06:39+1

Ano ta moto i výrobce si zaslouží obrovský obdiv.
Sice znam pár lidí co vyrábí taky moto z fotky (taky jsem spáchal) a naučily se kvůli tomu doma na soustruhu, frézce a svařovat.
I to že mam přes čtvrt století praxe na klasických strojích i CNC (včetně CAD kreslení) mě právě proto udivuje jací to jsou borci.
A stroj je dobrý pouze tolik jak dobrá je jeho obsluha.
Z deseti lidí z průmky co přišlo na praxi nikdo netušil jak pozná zda je nůž levý/pravý a směr otáček (je na to jednoduchá poučka i je to označeno písmenem na noži) Kreslit v CADu sice uměly, ale představivost a pracovní postup je základ této práce. Kolega= 70letej “dědek” na výpomoc u SU50 se docela pobavil.

Targus (429) napsal 13.02.2019 v 22:03

Romoto

Já bych rád věděl, jestli mu ten motor někdo počítal, anebo se do toho pustil sám.
Opravdu je jedna věc ovládat řemeslo, což je v podstatě rutina a nasbírané zkušenosti, a druhá věc, aby sestavený strojek i chodil tak, jak si jeho stavitel představoval a nekviknul naposled na prvním kilometru.

Romoto (48) napsal 13.02.2019 v 21:46

Páni, tento výrobok si zaslúži iba obdiv. Vaše hádky o blbostiach by mali byť posunuté do suterénu. V tej pravej diskusii by mali byť zverejnené iba názory, ktoré autorovi siahajú aspoň po členy, po česky po kotníky.
My, čo sme už raz prerobili aspoň podsedlovku snáď (mlčky) tušíme, čo je to za výkon vyrobiť motocykel.

Targus (429) napsal 13.02.2019 v 19:35

Medvidek1

Nebudu se hádat o blbostech, ale myslím, že elektrika byla vymyšlená už mnohem dřív, akorát to ztroskotávalo na matroši, jak jsem psal, takže uvedení do výroby - byť jen kusové se o pár let protáhlo.
Musel bych do knihovny a hledat, hledat, hledat. Kde jsou ty časy, kdy jsem ty knížky znal skoro nazpaměť, dnes mám problém je vůbec najít.

Ano, kdysi se hojně odlévalo a odlévá se dodnes. I Hyundai v Nošovicích má pořád v areálu slévárnu, a je to nová fabrika. Kdysi nás učili, že třískové obrábění je téměř vždy nejdražší. A nevím o tom, že by nějak výrazně zlevnělo. Žádný technologický průlom se nekonal.

Medvidek1 (24) napsal 13.02.2019 v 18:08

Targus
Souhlas s tou válkou. A tuším, že r.1936 byl taktéž pokrokový: 2svíčky + 4ventily na válec u závodní Alfa Romeo+ H-D a domnívám se že i u Indiána
A pak taky dobíjení, osvětlení a startér za příplatek k sériovce ;)

Medvidek1 (24) napsal 13.02.2019 v 17:54

Afro -R1
i na starém soustruhu Kolben-Daněk Praha r.1928 lze dělat na 0,005mm jen je třeba trochu přitáhnout matky suportů dodržovat, že nůž musí být vždy v tahu (jsou tam za ta léta trochu vůle) a na příčný si dát tisícinový hodinky (úchylkoměr) s magnetem, (x2 na průměr) protože nónius má dělení po 0,1mm / SU 50 má dělení po 0,05mm/ a americkej revolver Lamshon r.1932 to měl v palcích.

Otázkou je ale k čemu taková přesnost, když třeba písty mají 0,025~0,04mm vůle a jsou eliptické v ose čepu -0,05~0,15mm

A k čemu CNC 3D frézování (z jednoho kusu) když blok, skříň i hlavy se odlévaly do písku.

Honzis (44) napsal 13.02.2019 v 07:32

deluxa: stavba 2012-2015, vždyť je to v článku napsané

deluxa (347) napsal 13.02.2019 v 00:27

To je starsi projekt ze? Tusim som o tom niekde cital tak 10 rokov dozadu a uz vtedy som krutil hlavou ze to postavil len podla fotky

Targus (429) napsal 12.02.2019 v 23:54

afro-r1

Příteli, samozřejmě, že srovnávat mazáka s učni můžu, protože ti kluci mají nepoměrně lepší možnosti, než má onen mazák. Ostatně nesrovnával jsem jejich schopnosti s výrobcem té mašiny, nýbrž se starým mamlasem, který si pár chvilek před důchodem pořád pamatuje i něco z velké násobilky a zvládá odečítání trojciferných čísel, na tom přece není nic špatného.
A samozřejmě, že můžu srovnávat rychlost kusové výroby na ruční mašině a CNC, přece není nikde psáno, že se to nesmí.
Jinak pro tvou informovanost, vše, co se dnes uplatňuje jako vyšší level a vydává se to za ohromný pokrok v motorařině, už bylo vynalezeno před WWI., tedy před rokem 1914. Turbomotory, vstřikování paliva, EGR ventily, rozvody OHC. Od té doby se na motorech změnilo z konstrukčního hlediska setsakra málo. Jiná věc je materiálová úroveň a technologické postupy.
Stran komplexní 3D plochy celkem nevím, co bys chtěl na klasickém motoru vyrábět a jak. Asi to je tím, že jsem 35 let ze školy a takovými věcmi jsme se tenkrát nějak nezabývali. Nám na všechno stačila klasická deskriptivní geometrie, která se už dnes neučí.

zdenyseek (3) napsal 12.02.2019 v 22:37

Velký respekt a obdiv, úžasná práce, kombinace obrovské zručnosti a technických znalostí

XJ500 (26) napsal 12.02.2019 v 21:10

Šimi57 (-3) napsal 12.02.2019 v 20:27+1

To je neuvěřitelné něco takového vyrobit. Smekám.

afro-r1 (513) napsal 12.02.2019 v 19:36

Srovnavat mazaka u frezy s ucnem u CNC neni tak uplne fer.
No a potom je dalsi otazka, repliku jakeho stroje potrebujeme vyrobit.
Na predvalecnou motorku freza staci, tam zadne komplexni 3D plochy nejsou. U nove by s ni byl clovek brzy v koncich.

Targus (429) napsal 12.02.2019 v 18:40

Ivan Dvoutakťák

Připomíná mi to situaci, když se kdysi v Tatře úspěšně zhostili stavby repliky prvního kočáru - Tatra Präsident, ovšem s tím rozdílem, že měli přístup k aspoň nějaké dokumentaci. Postavit funkční mašinu podle pár fotek, to je fakt ještě o jeden level výš.

Targus (429) napsal 12.02.2019 v 18:19-1+1

afro-r1

Takže podle tebe se auta a motky, potažmo spalovací motory začaly dělat až s vynálezem 3D obrábění.
Díky za objasnění, to jsem fakt nevěděl.

Asi jsem ve svém dětství jezdil ve šlapacím Spartaku. A MB 1000 mělo zřejmě i přehazovačku.
Jen tak mimochodem, můj dědek začínal v r. 1918 v Tatře jako brusič na kulato a naprosto běžně dělal na toleranci 5 tisícin.

A ano, dnes musejí být na práci dva, jeden, co píše program, a druhý, který to pak udělá. Viděl jsem to na praktických dílnách ve škole, kam se chce hlásit můj potomek. Jeden mistr, který učil násobilku a odčítání do tisíce zpaměti dva zoufalce u obráběcího centra. Ani jeden z nich nechápal, když jsem z hlavy vypočítal potřebné hodnoty dřív, než si to byli schopni napsat, co mají od čeho odečíst.
Dřív, než dnešní programovací pikolík napíše program, starý chlap odevzdává hotový výrobek.

Stadakk11

Byla řeč o řemeslu. Trvám na tom, co jsem napsal.
Vymyslet motor jen podle obrázku je zcela jiná disciplina. Kdybys uměl číst a ne jenom poznávat písmenka, zjistil bys, že ve svém minulém přísapěvku o tom cosi málo píšu.
Spi dál.

Anti (391) napsal 12.02.2019 v 16:26+1

Pro mě osobně je to nirvána motocyklového "bastlení".Je to úplně nejvíc a můj sen je něco takového jednou realizovat.
Není to jen o možnostech které jsou samozřejmě potřeba.ale o umu,zkušenostech a hlavně srdci.
Smekám,Pane Malaník...
Leoš má schopného příbuzného...

Amík (5) napsal 12.02.2019 v 16:25+1

Překrásná umělecká díla! Až neskutečné, kolik šikovnosti a chuti něco vytvořit může být obsaženo v jednom jediném člověku. Respekt. Díky za takové lidi!

Stadakk11 (277) napsal 12.02.2019 v 16:18-1+1

Targusi musím s Tebou nesouhlasit! To co umí Pan Malaník není "jen" klasické obrábění. Pan Malaník je schopen postavit motocykl podle dobové fotky. Ten je úplně někde jinde.
Chápu ale že Tvých kvalit nedosahuje...takový člověk se ještě nenarodil

Jinak klobouk dolů Pane Malaník

IvanDvoutakťák (5070) napsal 12.02.2019 v 15:27+2

Nie prerábať niečo existujúce, ale vytvoriť niečo, čo tu bolo, ale zaniklo

afro-r1 (513) napsal 12.02.2019 v 15:26

U 3D obrabeni jste s konvencni masinou v koncich. Nebo pokud potrebujete tisiciny. Takze i pro kusovku je v tom pripade nezbytne napsat program.
Potom jsou proste pro dobry vysledek potreba minimalne dva. Jeden co to vymysli a druhy, ktery to vyrobi.

papiboy (1260) napsal 12.02.2019 v 14:28

Už dlho sledujem práce niektorých "domácich kutilov na úrovni", taká V12 Honda od Andreasa Georgeadesa alebo trebárs Monkey 125 Four či Elenore V8 od Dietera Hartmanna-Wirthweina sú tiež zaujímavé veci, ale prístup pána Malaníka má filozofiu úplne inde.
Nie prerábať niečo existujúce, ale vytvoriť niečo, čo tu bolo, ale zaniklo. S rešpektom a pokorou vzdáva hold pravekým zanietencom a robí to na vysokej estetickej úrovni. Sú to šperky.

Targus (429) napsal 12.02.2019 v 14:06-3+1

V_i_c_i

Pan Malaník to dělá na standardních obráběcích strojích a to, co umí on, umí i většina stejně starých obráběčů s tím rozdílem, na rozdíl od něj oni tráví volný čas u piva nebo na zahrádce.
Ano, při kusové výrobě jsou CNC mašiny k hovnu i s celým CAD-CAM, protože starý zručný řemeslník je na ručních mašinách strčí do kapsy.
A mladí kluci vesměs neumějí nic, páč nemají zájem...

Proto tu pak čumíme a slintáme...

Tím samozřejmě nijak nechci snižovat um a nadšení tohoto pána. Vpodstatě musel navrhnout a vyrobit celou motorku znova podle několika poměrně kusých informací. Takže nejen dovednost a rutina při ovládání mašin, ale i nezbytné technické a konstrukční znalosti.
A v neposlední řadě hromada peněz..., metrák železa na jeden "blbý" válec něco stojí...

lopata75 (111) napsal 12.02.2019 v 13:41

Nádherná práce a cit pro techniku... Smekam🎩!

Mamola29 (1054) napsal 12.02.2019 v 13:29

Total respekt. Borec (y) (y)

V_i_c_i (15) napsal 12.02.2019 v 12:55

Jedním slovem pecka. A když člověk na fotkách vidí na jakém vybavení tohle dokáže obrobit tak nemám slov a jen hubu

gio9 (30) napsal 12.02.2019 v 12:36

krása..

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist