journeyman_brezen




Indian Scout Bobber třikrát jinak

Značka Indian využila devátý ročník akce Brooklyn Invitational Custom Motorcycle Show, jejímž je hlavním sponzorem, k prezentaci tří upravených Bobberů. Tahle trojka má jednak pomoci s propagací čerstvé novinky, hlavně pak ale ukázat, že je vhodná k dalším úpravám.

Bobber je „oholenější“ verze klasického Scouta a uctívá filozofii toho nejnutnějšího. Tím je předem určená k dalším úpravám. S důkazem, že je to vhodný základ, přicházejí pánové Keino Sasaki, Satya Kraus a Steve Caballero ve spolupráci s Rolandem Sandsem.

První jmenovaný, Keino Sasaki, to celé pojal nejradikálněji a také mu to trvalo nejdéle – šest týdnů. Inspirací mu byla padesátá, šedesátá a sedmdesátá léta spolu s obdobím takzvaných streamlinerů. Vlaky, letadla, auta, to všechno s důrazem na co nejmenší aerodynamický odpor při současném použití velkého množství hliníku. Z něj udělal Keino veškerou kapotáž. Od předního mini-blatníčku přes masku připomínající komiksového hrdinu. Ze stejného materiálu je i nádrž a zadní podsedlovka s aerodynamickou ploutvičkou, ve které je integrované brzdové světlo. Nové jsou také výfukové svody a drátěná kola. Na to přední namontoval Keino brzdový systém Beringer inboard, který je schovaný do náboje kola a nechává tak vyniknout drátěný výplet.

Satya Kraus z Kraus Motor Company na to šel úplně jinak a asi tak, jak na to půjde většina majitelů. Ruku na srdce, málo kdo si umí vyklepat nádrž, nebo vylaminovat nový zadní blatník. Naštěstí pro nás méně zručné je na trhu spousta dílů určených k výměně bez větších komplikací, takže třeba namontovat větší 320 mm kotouč spolu s radiálním třmenem zvládne spousta z nás. Moc náročná není ani montáž přední vidlice Öhlins, nebo výměna kol za karbonové Rotoboxy. To je spíš o penězích. Jiné přední světlo také není příliš složitou úpravou, ale dokáže motorce totálně změnit výraz. Zvýšená řídítka zase pomůžou s ovladatelností, stejně tak tlumič řízení a zadní péra ze “švédského zlata”. Na závěr dodejme zakázkové sedlo, lak, jiné výfuky, stupačky a máme tady úplně jinou motorku.

Poslední z party, Steve Caballero, není žádné velké jméno ve světě customů, ale ve světě skateboardingu. Dnes dvaapadesátiletý chlapík patřil v osmdesátých letech ke světové špičce, stanovil několik rekordů, vyhrál světové tituly a několikrát získal označení nejlepší profi jezdec roku. K jeho vášním patří mimo jiné motokros, hot rody, a tak není divu, že se s chutí pustil do přestavby tohohle Indiána. Inspiraci našel ve flat tracku, a protože je tenhle styl blízký i spolupracujícímu Rolandu Sandsovi, je na motorce použita spousta dílů s logem RSD. Kromě těch, které si můžete objednat (jednomístné sedlo, všemožné kryty řemenů a koleček, přepákování stupaček, představce řídítek, radiální brzdová pumpa) vyrobili v RSD originální mřížku chladiče nebo číselné tabulky. Lehce se zapracovalo i na zlepšení jízdních vlastností. Kluci vyměnili zadní tlumiče za plně nastavitelné jednotky s oddělenou nádobkou a místo předního blatníku našla na vidlicích svoje místo výztuha. Tu má Roland v nabídce právě pro případy, kdy se po odstranění blatníku a jeho držáků vidlice začne kroutit. Finální vzhled pomohly doladit pneumatiky Dunlop s ráfky Excel. Na nich najdete, stejně jako na zbytku motorky, ručně malované pruhy, které na nádrži doplňuje hlava indiána, jehož čelenka z ptačích per je tvořená plátky 12k zlata.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
kopetr přispěl 1 Kč
NP přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist