globalmoto_duben_nolan




Honda CX500 cafe racer

Motorkář Lukáš z Hlučína uviděl Moto Guzzi V7 Café Classic a dostal nápad postavit si vlastní stavbu v podobném duchu. Výsledkem je Honda CX500 cafe racer a vypadá nadmíru dobře - posuďte sami.

Shodou náhod se nám nezávisle na sobě ozvali dva čeští motorkáři se svojí stavbou. První motocykl, Ducati Kokain od Radka z Rožnova, jsme publikovali před Vánocemi.

Teď tu máme stavbu od Lukáše z Hlučína, který se pustil do Hondy CX500 z roku 1983. Lukáš pracuje v divadle, proto máme jedinečnou možnost vidět fotky motocyklu přímo z jeviště...

Motorkáři.cz: Ahoj Lukáši, jak se zrodila myšlenka na tuto pěknou stavbu?

Lukáš: Minulý rok jsem šel se synem na náměstí a tam uviděl motorku, která mě velmi zaujala, protože jsem ji doposud nikde nespatřil. Líbily se mi válce do stran, ale i celková koncepce. Hned ten večer jsem sedl k internetu a pořádně zagooglil, co že jsme to na náměstí všichni okukovali. Byla to Moto Guzzi V7 ve verzi Café Classic (redakční test).
Motorkářem jsem už dlouho, i nějaké drobné úpravy jsem už zvládl (jako např. úprava blatníků nebo jsem dával na bok RZ), ale to nejradikálnější mě teprve čekalo.

Motorkáři.cz: Jak jsi začínal s realizací stavby?
Lukáš: Nebylo to hned, ale červík v hlavě byl už pevně zakousnutý a začaly se rodit první myšlenky a plány na realizaci. Sice mi trvalo celou zimu, než jsem se rozhodl, že nekoupím již hotový stroj, ale postavím svůj vlastní, což teď, po dokončení motocyklu, považuji za skvělou volbu. To byl začátek mého příběhu s názvem Honda CX500 cafe racer.
M.cz: Původní Honda CX500 byla tvoje nebo někoho z rodiny?
Lukáš: Nene. Po dalším zvažování jsem se rozhodl pro Hondu CX500, kterou jsem následně hledal a řádně vybíral. Vše jsem korunoval dovozem mašiny z Německa. Motorka byla z roku 1983, měla najeto 43 tisíc km a byla pravidelně každoročně servisována. Ideální základ pro moji stavbu.

M.cz: Pojďme na úpravy. Co všechno jsi na motocyklu dělal?
Lukáš: Nejprve jsem demontoval kufry a padací rámy, jelikož se jednalo o verzi custom. Nádrž jsem sehnal z roku 1981 z normální verze CX. Pak následovala demontáž celého výfukového systému, hlavního stojanu a výroba nových svodů a koncovek ve tvaru trojúhelníku podle mého návrhu.
Sedlo se zkrátilo na dvě třetiny původní délky a nechal jsem přepracovat čalounění a prošití. Následoval zadní blatník, jeho zkrácení a otvory na nové světlo a LED blinkry. Dále zkrácení předního blatníku a následně lakování všech pěti dílů hnědým metalickým lakem.

Práce se pozvolna přesunuly na vidle. Demontáž maxi vlaštovek, amputace spínací skříňky, budíky, kontrolky, sytič – vše šlo dolů. Zapalování a sytič se přestěhovali pod velkou nádrž.

Kaplička kontrolek byla nahrazena malou podkovičkou s LED kontrolkami pod jediným budíkem rychloměru. Řidítka jsou vyrobená na míru, jelikož Honda tehdy používala sílu vidlic 22 mm, což se dnes již velmi těžko shání.
M.cz: Pěkný výčet pracovních úkonů. Ještě něco bys zmínil?
Lukáš: Jasně! Následovalo překopat a zkrátit veškerou elektroinstalaci, vyřešit problém s přerušovačem, který nechtěl akceptovat nové LED blinkry a umístit RZ včetně osvětlení na bok stroje.

A jdeme do finále! Vyleštit díly na motoru, obalit svody tkaninovou páskou, seřídit motor a nahradit bovdeny kratšími a také zkrátit hadice k předním brzdám.
Na celé motorce se podílel čalouník, lakýrník, elektrikář, zámečník a má maličkost. Všem bych rád ještě jednou poděkoval.

Jak jsem se nakonec s kamarády shodl, nejlepší na celé stavbě bylo plánování a zrod mého snu, a proto již nyní nosím v hlavě další ještě radikálnější přestavbu.

M.cz: Lukáši, děkujeme za rozhovor a přejeme hodně úspěchů s plánovanou novou motorkou.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (45x):
Motokatalog.cz



TOPlist