Honda CB900 jako Zuřící býk od Bullit Garage

Když se mluví o café racerech ve spojitosti s Hondami řady CB, většinou se rozumí menší varianta CB750. Jenže tentokrát se portugalští Bullitt Garage rozhodli, že chtějí něco o kousek většího a že k jejich poslední stavbě bude třeba přidat trochu neurvalosti, kterou nabízí větší model CB 900 Bol d’Or.

Honda CB900 jako Zuřící býk od Bullit Garage

Právě tímto způsobem vznikla exkluzivní zakázka pro jednoho z jejich klientů, nesoucí název Raging Bull. A přestože ono slovní spojení zní trochu otřepaně, směřuje k roku 1979, kdy se do kin dostal film Martina Scorseseho z boxerského prostředí – Zuřící býk. A právě jako Zuřící býk má vypadat i devítistovka od Hondy, která se svým námětem vrací do osmdesátých let.

Dominantou motorky a první částí, které si všimnete, je velká nádrž o objemu 20 litrů. Jedná se zároveň o jediný barevně lakovaný díl, nesoucí tři horizontální pruhy, které nádrž opticky snižují. Zadní část se kompletně změnila a zmizelo odsud rozměrné sedlo. Nový zadní podsedlový rám je o hodně jednodušší konstrukce a je na něm ručně dělané sedlo, jehož základ je z hliníku. Očalouněno je potom do klasické černé kůže.

V místech, kde byl dříve umístěn airbox a baterka, je nyní celá motorka skrz naskrz průhledná. Baterie se dočkala přesunu pod čep kyvné vidlice a původní vzduchový filtr nahradila čtveřice malých přímých filtrů. Ty sedí na čtyřech karburátorech Keihin, krmících dvouvačkový čtyřválec s mohutným výkonem. Výfuk je v zásadě primitivní konstrukce, čtveřice kolen se sbíhá v jednu velkou otevřenou koncovku, ústící pod motorkou do boku.

Původní a na svou dobu technologicky velmi vyspělé přední vidlice byly sníženy v brýlích, čímž se značně odlehčenému stroji dodalo ještě nižší těžiště. Co ovšem zcela zmizelo, to je přední blatník. A vlastně i ten zadní. Nu což, holt se bude jezdit jen v pěkném počasí.

Jezdcova pozice je posunuta hodně dopředu vlivem nízkých řídítek a jiného sedla. Velký přístrojový panel vzal za své a pravá rukojeť, oděná do hnědé kůže, disponuje zkráceným chodem plynu. Světlo je samozřejmě stará dobrá, jednoduchá a účelná klasika.

Na motorce je krásně vidět, jak i z mohutně stavěného stroje, kterým je původní CB900 Bol d’Or, může vzniknout elegantní café s osekaným vzhledem a sníženou hmotností. Právě to jsou totiž ty hodnoty, o které u café raceru vždycky šlo.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 12x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist