globalmoto_duben_nolan




Honda CB 600 Hornet

Totálně upravený červený Hornet Marka Pommera. Více se dozvíte zde...

Motorku jsem zakoupil (víceméně dostal darem) ve svých 17ti letech v roce 99. Tehdy se vyráběl

Hornet

již rok a byla to láska na první pohled. První rok jsem jí jezdil zcela sériovou a dokonce naopak uškrcenou na nějakých 50k. To aby se mamka tolik nebála (a bojí se stejnak). A pak to všechno přišlo. Jako první putovaly na motorku pancéřové hadice

Spiegler

, které značně pomohly v brzdící síle předních dvoupístků. Pro jistotu a efekt i na zadek. Následoval

štítek

, napřed turistický od firmy Givi, který se ale za sezónu několikrát rozlámal (asi byl kazovej??). Další sezónu už putovaly špunty z karburátorů za psem a já si mohl po dovršení své plnoletosti konečně užívat plnou sílu. Následovaly první větší úpravy. Z Francie se objednal

optický plastový paket

.

Spoiler

pod motor,

kryt zadního kola

a štítek. Díly přišly nelakované a tak do lakovny šlo i něco navíc jako třeba mřížka chladiče, nebo boční kryt hadice od chladiče. Polepy, šachovnice a celkový grafický design jsem si navrhnul a dělal zcela sám.

Následovalo (jak jinak) ladění pohonné jednotky (laicky motoru). Jako první šel pryč výfuk. Nutno podotknout, že ještě v záruční době. S čímž souhlasila i Honda a neodebrala mi záruku. Na původní místo putoval

Scorpion

v provedení Elox. Dural. Zajistila se tak přijatelnější zvuková kulisa, která je spíše hlubšího rázu. Na brzdě se projevilo téměř dokonalé vyhlazení děr ve výkonu a i jeho nárůst o cca 3-4k. Po dvou měsících jsem zakoupil i propustnější

filtr

(který byl znát asi nejvíce) a

Dynojet sada

na dotryskování karburátorů. Ta byla víceméně nutností, protože by byla směs příliš chudá a hrozilo propálení pístů. Zvolil jsem Stage 1 (kvůli spotřebě), i když v dodané sadě byla i Stage 2. Přeci jen Stage 2 už je situovaná do vyšších otáček a o spodek který je v běžném provozu důležitější jsem nechtěl přijít. Takto odjezdila motorka zbytek sezóny.

Přes zimu se opět něco změnilo. Nyní jsem dbal spíše už na „Cool look“, čili pěkný vzhled. Proto se vyměnila řěžítka a většina šroubů za červeně eloxované, hefty, na víka motoru a na vidlice putovaly karbonové chrániče a na nosníky u motoru silonové špalíky pro zesílení ochrany. Dále se několik věcí vyleštilo. Na řidítka putovala hrazdička a na zadní část křidélko původem ze ZXR400. Odstraněn byl zadní podsedlový plast s SPZ, který byl nahrazen nosnou kovovou konstrukcí. Plus drobnosti jako výměna velkých blinkrů za miniblinkry, diody do zadního světla a v předním modrá diodová potkávačka. Motoru se však změny také nevyhnuly. Touto dobou jsem už jezdil různé privátní Sprinty, které mě naprosto pohltily a tak nynější úpravy se již směřovaly k Drag Stylu. Na chladič šly přímější, červeně opletené hadice pro lepší cirkulaci kapaliny, nad budíky digitální čidlo teploty vzduchu a chladící kapaliny (mimo jiné i praktické hodiny) a pojištění ve formě manuálního spínače ventilátoru. Toto byly přípravy pro plánovanou montáž Nitro sady (konečně se k tomu dostáváme co??). Nakonec jsem z ní však bohužel upustil, protože plyn na 600ccm motocyklu by byl velmi rizikový pro motor a navíc by byla velmi komplikovaná jeho montáž. Z čistě technických důvodů. U motoru je tak málo místa, že se tam prostě nikam nevešly trysky. Kdyby byl zájem,není problém plyn sehnat a namontovat. Nicméně flaška prázdná není, je to plný a funkční

hasící přístroj

. Takže vcelku věcička užitečná.

Další a vlastně finální úpravy, tak jak je možno vidět z fotek se týkaly elektroniky. Elektronika je vlastně moderní způsob ladění. V tomto směru jsem sáhl po výrobcích zámořských značek

FlowTech

a

AutoMeter.

Nejmarkantnější je ten velký černý válec na řidítkách. To je optický otáčkoměr, lidově „blikačka“ na řazení. Prostě jedete a ve správném momentě na přeřazení to blikne a Vy přeřadíte o kvalt dál. Je to praktické z toho hlediska, že nehlídáte otáčky přes otáčkoměr, který při plném plynu letí rychle a je tudíž méně přesný. Finální výkon se pohybuje okolo

104k a 71Nm na kole

, ale ještě to nemám přesně změřeno. Poslední měření před zimou se nakonec projevilo jako zkreslené špatným nastavením brzdy. Motorku jsem takto upravoval a vlastně stále upravuji ve svých 19i-20i letech. Založil jsem si vlastně i firmičku s názvem „Abe Design´s“. Takto jsem absolovoval v minulém roce i soutěž o „Přestavbu roku“ v rámci akci StreetFighter Day 2002, kde jsem se umístil na 4.místě a s kamarádkou Olinkou i soutěž „Ukaž s čím jezdíš“, kde jsme skončili na 8.místě. Ve finále jsem pro zabezpečení proti nenechavcům zakoupil alarm na DO s vestavěným imobilizérem. To je nějak vše co mne momentálně napadá.

Cena motocyklu:

229.000 s sérii.

Úpravy:

cca 50-60tis.

Prodejní cena:

radši nechci ani vědět.

Stavba trvala:

průběžně, nedělalo se naráz.

Stavěly:

Abe Design´s, Honda ČB, Motocentrum Čadek

Sponzoři:

převážně vlastní kapsa a mamka

Úpravy které již probíhají, nebo se připravují pro sezónu 2003:


Leštění kol, nějakej lak, montáž stahováku vidlic pro snížení těžiště při startech, odlehčení držáků stupaček + výměna předních za racingové, potah sedla, pneumatické řazení a možná i něco navíc. Každopádně motocykl bude vystaven na výstavě „Motocykl 2003“, tak se můžete přijít podívat a popovídat osobně. Budu jedině rád…

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist