husqvarna_svartpilen_801_2




Hazan Motorwork´s Ducati

Osobitý styl a přístup ke každé stavby jako k uměleckému dílu - tak se pracuje u Hazan Motorwork´s. Cílem je provokovat a především vyvolat diskuzi. Přitom se Hazan chce stále posouvat vpřed a jeho tetování na předloktí "Ever forward in creation" hovoří jasně. Jeho tvorba musí jít vždy kupředu.

Poslední stavbička je jeho druhý upravený Ducati Monster 900. Zákazník se ozval z Anglie s tím, že viděl už jeho prvotinu M900 a chce taky jednu. Popravdě se Hazanovi moc nechtělo, ale klasická platforma jednoduchého stylu Monster mu nedala spát a tak se do toho pustil znovu.
"Vždy jsem se přikláněl k jednoduchým motocyklům jako jsou vzduchem chlazené agregáty a dvouválce. Máte tu mnohem víc tvůrčí svobody než do chladičů zabalených čtvyřválcových motorů. Navíc, motocykl má mít pořádný zvuk a to dvouválec a vzducháč má." Takže se začalo motorem, ale trochu jinak než jsme zvyklí. Motor jen posloužil jako výchozí bod a ostatní části jako nahoru vedená podsedlová část se sedlem a palivová nádrž, drží s motorem v jedné linii.
Hazan vždy používá 3D program, ještě dřív než se pustí do výroby jdnotlivých částí. Nejprve si všechno sesumíruje v hlavě, nakreslí, hodí do počítače a upravuje dokud není vše stoprocentní. Přední část zachoval, ale zadní rám je předělaný, stejně jako nová kyvná vidlice ze superbiku Ducati 1098. Dalo práci to celé spasovat, ale povedlo se.
Výfuková koncovka WIG se omotala na spodek jako had kolem stromu a zní jak vylágrovanej dragster Harley-Davidson. Váha motocyklu se pak zastavila na hodnotě 165 kilogramů a výkon je někde okolo 95 koníků. Na váze se podílely i lehčí kovaná kola Carrozzeria a natáhly se na ně ručně řezané sliky. Předek je v podání Ducati 916.
Pak už se šlo na detaily, kdy zákazník chtěl budíky ve stylu potápěčských hodinek antického stylu. Budíky se zapustily do nádrže a elektrika schovaná pod ní, tak udržuje nerušený vzhled. A jak motocykl jezdí? Prý lépe než původní Monster, na zadní jde krásně a po celodenní projížďce vás bolí jen zápěstí...

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist