husqvarna_svartpilen_801_2




Fine Cut: Yamaha XV950 z rumunské dílny

Do projektu Yard Built už se zapojila celá řada známých i méně známých úpravců z různých koutů světa, ale přestavěná Yamaha z Rumunska tady ještě nebyla. O to větším překvapením je, že společnému dílu firem Madras Motoparts a Tridex nechybí ani dobré nápady, ani kvalita zpracování. Přesvědčte se sami.

Kapitoly článku

Soutěž Yamaha Yard Built je skvělá v tom, že umožňuje vstoupit do hry nejen hvězdám mezinárodního formátu, ale i outsiderům. V některých případech vytáhne na světlo úplně neznámé firmy, které doposud neměly možnost prezentovat svoji práci dál než za hranicí okresu.
Možná právě díky tomu se stalo skoro pravidlem, že když dostane šanci nový úpravce, překvapí nějakým neotřelým nápadem.

Výjimkou není společné dílo rumunského dealera Yamahy Madras Motoparts a firmy Tridex, které si vzaly do parády XV950, a postavily z něj parádní café racer. Podle regulí Yard Built nesměli sáhnout do původního rámu flexou ani svářečkou, a také měli za úkol použít originální doplňky Yamaha v předepsané hodnotě. Ale to byla ta nejjednodušší část práce - stačilo vyměnit zadní tlumiče, přidat přední masku kryty předních vidlic, a povinnosti bylo učiněno zadost. Dál už pánové mohli pustit uzdu vlastní fantazii, a rozhodli se vyšperkovat motorku dřevem a mosazí.

Spousta jejich práce přitom není na první pohled moc vidět - musíte se kouknout zblízka, a stejně nespočítáte všechny mosazné, ručně vyleštěné podložky, které svítí téměř pod každým šroubem.
Mosaz posloužila také jako materiál pro ruční výrobu všemožných svorek, krytek a dalších drobností instalovaných na motorce nazvané Fine Cut. Některé mosazné doplňky jsou ručně vyleštěné, jiné - jako závaží řídítek - dostaly patinu opotřebovanosti.

Dalším, stejně neobvyklým materiálem je dřevo. Najdete ho na mnoha detailech, ale pozornost si zaslouží dýhované, laserem vyřezané ozdoby na paprscích ráfků. Na to, že autoři  nikdy předtím se dřevem nepracovali, je výsledek obdivuhodně precizní a působivý. Tahle část prý ale byla nejpracnější, což se dá snadno uvěřit, když například hrany dýhy na ráfcích jsou zabroušené pilníkem na nehty.

Parta lidí Madras a Tridex si ale zakládá na nejmenších detailech, jak je dále vidět na nádobkách brzdové kapaliny. Místo nich teď slouží skleněné injekční stříkačky, opatřené korkovými zátkami s opáleným povrchem. Další stříkačka slouží jako ukazatel stavu paliva, které je uskladněno v upravené nádrži ze starého BMW.

Steampunkový vzhled motorky vyvažují moderní technologie schované uvnitř. Řídící jednotka je plně programovatelná, a dá se na ní nastavit i třeba intenzita svícení blinkrů či brzdového světla. 
Všechna tlačítka na řídítkách jsou bezdrátová a tlačítko startéru Rumuni úplně schovali mimo dohled případných nevítaných zájemců o svezení. Kdo chce uvést motor do chodu, musí ho nejen najít, ale také stisknout správným způsobem - jinak se prý začnou dít divné věci. Zřejmě to má svůj důvod.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist